آلودگي هاي کيبورد و موس را جدي بگيريد!

یکی از واگیردار ترین ویروس ها می توانند از طریق وسایل مشترک بین انسان ها مانند کی بورد کامپیوتر، ماوس و… سرایت کند.

به گزارش خبرنگار کلينيک باشگاه خبرنگاران؛  تحقيقات نشان مي دهد میزان باکتری ها و میکروب های موجود روی دکمه های کامپیوتر، بیشتر از مقدار متوسط این موجودات بر سنگ سرویس های بهداشتی است.

اين تحقيق نشان داد غذا خوردن در جلوي رايانه، مهمترين علت آلودگي صفحه كليد است. ريختن تكه هاي غذا به رشد ميليونها باكتري كمك مي كند.

بيشتر مردم به تجمع ميكروب ها بر روي رايانه هاي شخصي شان توجه نمي كنند. عدم نظافت اين وسيله به معناي آلوده كردن كاربران است.

در بیشتر موارد چه در اداره و چه در منزل این ۲ وسیله به ندرت تمیز می شود انواع باکتری ازجمله «استافیلوکوکوس » که منجر به مسمومیت غذایی می شود در این وسایل وجود دارد. در صورت رعایت نکردن بهداشت میکروب ها قادرند تا هفته ها روی این وسایل زنده بمانند.

براي نظافت رايانه بايد دوشاخه دستگاه از پريز برق خارج شود و با دستمال نرم نمدار بدون پرز تميز شود.


عوامل آلودگي کيبورد کدامند؟

یکی از عوامل اصلی، انتقال میکروب ها و باکتری ها انگشتان آلوده کاربران است. در حالت عادی، افراد در مدت یک ساعت، بارها دست خود را به دهان و بینی می برند و میکروب های موجود در این نواحی را با زدن کیبورد به دکمه های آن منتقل می کنند.

دومین عامل رشد میکروب ها روی کیبوردها، تغذیه به هنگام کار کردن است، چرا که ریزه های غذایی که روی دکمه ها و شیارهای کیبورد و اطراف آن به جای می ماند، محل مناسبي برای تولید و تکثیر آنهاست.

نکته: توصیه مسئولان بهداشتی به عنوان پیشگیری از ابتلا به میکروب های کیبوردی، شستن دست ها با صابون پس از کار کردن با این وسیله و پیش از غذا و پرهیز از خوردن در هنگام کار و نظافت کیبوردها در فواصل کوتاه با اسپری های مخصوص است.

برچسب ها: کیبورد ، آلودگی ، موس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار