در مراسم یادبود فهیمه راستکار بیان شد؛

منوچهر اسماعیلی: دلمان به یک مادر خوش بود

منوچهر اسماعیلی گفت: مادر دوبله ایران را از دست دادیم، دلمان به یک مادر خوش بود.

منوچهر اسماعیلی مدیر دوبلاژ پیشکسوت سیما در گفتگو با خبرنگار حوزه رادیو و تلویزیون باشگاه خبرنگاران گفت: مادر دوبله ایران را از دست دادیم دلمان به یک مادر خوش بود.
وی با بیان اینکه از سال 1360 با این نازنین مادر آشنا شده است، تصریح کرد: در اتاق های تاریک استودیوهای دوبلاژ همه با هم بودیم. نجف عزیزم، تو تنها نیستی، ما در غم تو شریک هستیم. روحش شاد.

*علي نصيريان:تئاتر با فهيمه راستكار ماندگار شد


علي نصيريان بازيگر پيشكسوت عرصه تئاتر، سينما و تلويزيون گفت: درود مي فرستم به روان اين دوست عزيز و از دست رفته ام فهيمه راستكار كه سخن گفتن درباره او كاري دشوار است.
وي افزود: در سال 1330 با فهيمه راستكار آشنا شدم و در آن زمان فقط يك مدرسه هنرپيشگي بود كه من با راستكار در آنجا مشغول به فعاليت تئاتر بوديم.
نصيريان اظهار داشت: يكي از بزرگترين حسن ‌آن مدرسه، گردآوري آدمها، استعدادها و شكوفايي آنها بود كه فهيمه راستكار يكي از ركنهاي آن به حساب مي آمد.
اين بازيگرعرصه تئاتر گفت: از سال 1340 فهيمه راستكار جريان عظيمي از تئاتر را راه انداخت و جزء اولين كساني بود كه حضورش به عنوان يك انسان عاشق تئاتر به همگان ثابت شد.
نصيريان تصريح كرد: فهيمه راستكار سرشار از انرژي بود و در هر گروهي كه وارد مي شد باعث تقويت و برد‌ آ‌ثار نمايشي شده و آن اثر به دليل حضور و بازي او درخشش خاصي پيدا مي كرد.
اين پيشكسوت عرصه بازيگري ادامه داد: نسل ما منقرض شد و بزرگان بسياري چون مرحومه جميله شيخي و فهيمه راستكار از ميان ما رفتند و تاسف من از اين است كه چرا ديگر تئاتر جايگاهي ندارد.
وي با اشاره به فعاليتهاي ديگر فهيمه راستكار اظهار داشت: فهيمه راستكار فعال سياسي نبود و هميشه به بهروزي و آزادي مردم ايران فكر مي‌كرد.
وي ادامه داد: راستكار در هر شرايطي به جنوب شهر مي‌رفت و به كودكان نيازمند كتاب و هر چيز ديگري را هديه ميداد.
وي خاطرنشان كرد: مثل فهيمه راستكار متولد نمي شود و روحش شاد.

*پرويز بهرام:راستكار هنرمند بزرگي بود
پرويز بهرام گفت: من مطلب جديدي ندارم بگويم و همه سخنان را استاد منوچهر اسماعيلي و ديگر بزرگواران گفتند.
وي ادامه داد: از سال 1324 به اتفاق زنده ياد سمندريان در استوديو ايران فيلم با راستكار آشنا شدم.
وي خاطرنشان كرد: راستكار هنرمند بزرگي در عرصه دوبلاژ و تئاتر بود و يادش را گرامي مي‌داريم./ي2
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار