همدان/

تهيه نقشه جامع كشاورزي كشور با محوريت همدان

نماينده مردم همدان و فامنين در مجلس شوراي اسلامي گفت: كشاورزي يكي از اركان اصلي توسعه كشور است و توسعه پايدار كشاورزي مي‌تواند توسعه كشور را شتاب اساسي ببخشد و باعث آباداني كشورشد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران همدان ؛ دكتر ابراهيم كارخانه‌اي افزود: يكي از مشكلات اساسي بخش كشاورزي نبود برنامه مشخص و مدون بلندمدت در جهت توسعه كشاورزي است كه سعي كرديم با تهيه اين نقشه جامع گامي درجهت خدمت به بخش كشاورزي دركل كشور و استان همدان برداريم و در نهايت اين نقشه بزرگ را با همكاري دولت و مجلس اجرايي كنيم تا شاهد توسعه بخش كشاورزي در كشور باشيم.
عضو كميسيون انرژي مجلس افزود: در اين نقشه جامع، با ساعت‌ها كار كارشناسي شده سعي شده كنترل، عرضه و تقاضاي محصولات كشاورزي و رعايت صرفه و صلاح كشور از طريق برنامه‌ريزي عملياتي شود و با راهكارهاي ارائه شده در اين زمينه مسائل مختلف فرآيندهاي مؤثر كشاورزي از جمله پراكندگي منابع آلي، پراكنش تنوع جنس و كيفيت خاك، پراكنش تراكم بهره‌برداري، پراكنش آفت‌هاي بيماري را در زمين‌هاي كشاورزي و حتي بخش‌هاي دامداري ومرغداري را مورد بررسي قرار داديم.
وي افزود : اين برنامه تحت عنوان نقشه جامع كشاورزي به وزير جهاد كشاورزي ارائه شد و در اين نقشه بر محوريت همدان به عنوان يكي از قطب‌هاي كشاورزي كشور تأكيد شده است كه با موافقت وزير جهاد كشاورزي و دستور وي، اين طرح جامع از سوي سازمان جهاد كشاورزي استان همدان بايد با آزمونه (پايلوت) قرار دادن همدان اجرايي شود.
نماينده مردم همدان و فامنين در مجلس شوراي اسلامي افزود: طبق اين طرح جامع با استفاده از سيستم جي‌پي‌اس و تهيه نقشه زمين‌شناسي و پردازش در يك سامانه الكترونيكي، امكان در اختيار داشتن كليه اطلاعات كشاورزان و برنامه‌ريزي براي توسعه كشاورزي فراهم مي‌شود.
دكتر كارخانه‌اي اضافه كرد: اين نقشه جامع يك حركت اساسي براي توسعه بخش كشاورزي همدان است و با توجه به ظرفيت‌هاي خوب بخش كشاورزي در همدان بايد از اين فرصت خوب استفاده شود تا شاهد حل مشكلات كشاورزي و پيشرفت بخش كشاورزي همدان باشيم./ع
برچسب ها: نقشه ، جامع ، کشاورزی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.