براي شام چه غذايي را انتخاب کنيم؟

از غذاهای سبک مانند: نان و پنیر،سوپ، انواع کوکو ها ، کتلت و ...براي صرف شام استفاده کنید.

به گزارش خبرنگار کلينيک باشگاه خبرنگاران؛ وعده غذایی كه به عنوان شام انتخاب می‌كنید روی خواب عمیق شبانه و یا تعداد دفعاتی كه در طول شب ممكن است از خواب بیدار شوید تاثیرگذار است. بنابراین محققان توصیه می‌كنند؛ برای شام، ماهی آزاد را انتخاب كنید.

در شب بهتر است شام را زود و سبک میل کنید.از غذاهای سبک مانند: نان و پنیر،سوپ، انواع کوکو ها ، کتلت و ...استفاده کنید.اندازه تقریبی موادی که خوب است شام شما را تشکیل دهد:

- گوشت: 2 تکه خورشتی یا 3 قاشق تن ماهی یا 30 گرم پنیر

- نان: دو کف دست یا دو عدد سیب‌زمینی متوسط

- ماست: بدون‌چربی 1کاسه

- سالاد: یک کاسه

- سبزی: یک کاسه

باید از مصرف غذاهای حاوی چربی و کربوهیدرات زیاد برای وعده شام خودداری شود. با توجه به ریتم‌های زیستی و فعالیت هورمن‌های مختلف بدن توصیه می‌شود برای جلوگیری از اخلال در روند سوخت چربی‌ها اولاً شام زود صرف شود،‌ ثانیاً از میل کردن شام‌های حاوی چربی و کربوهیدرات زیاد خودداری شود و به میل کردن سبزی‌های پخته یا خام با مقداری غذاهای پروتئینی در وعده شام قناعت شود.

مصرف غذاهای پرچرب و سنگین نه تنها در وضعیت سلامت بلکه در خواب فرد نیز در هنگام شب تداخل خواهد داشت. کم حجم بودن غذای شب نیز بسیار مهم است. دستگاه گوارش در این زمان برای هضم و جذب کارایی روز را نخواهد داشت.

نکته: محققان تاكید دارند كه ماست منبع خوب و غنی از كلسیم و منیزیم است كه هر دوی این مواد معدنی برای حمایت از پروسه خواب حائز اهمیت هستند و با همدیگر به شما كمك می‌كنند كه سریعتر به خواب بروید و زمان مرحله خواب عمیق شما را طولانی‌تر می‌كند. كمبود این دو ماده معدنی مهم در بدن منجر به انقباضات ماهیچه‌ای، افزایش سطح استرس و بدتر شدن كیفیت خواب می‌شود.
برچسب ها: شام ، سبک ، سوپ ، کتلت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار