قم/

عاشورا سنگ محک مسلمانی و انتظار است

رییس پژوهشکده مهدویت گفت : عاشورا سنگ محک انتظار و مسلمانی در طول تاریخ است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران قم، حجت‌الاسلام پورسیدآقایی در نشست علمی "عاشورا و انتظار" که در مجتمع آموزش عالی فقه (حجتیه) قم برگزار شد، با اشاره به نقاط اشتراک بین این دو حوزه معرفتی در اسلام، اظهارداشت: بیش از 30 پیوند بین فلسفه عاشورا و انتظار وجود دارد که توجه به آنها ما را به عقبه غنی فرهنگی متصل می کند.

وی افزود:پیوند بین امام حسین(ع) و امام زمان(عج)‌، پیوندی بسیار حساس و دوجانبه است؛ که در تمام زیارات حضرت حجت(عج)، اتصال به امام حسین(ع) در اوج فراز توسلات ‌دیده می شود .

رییس پژوهشکده مهدویت ادامه داد: در شب قدر که شب امام زمان(عج) است زیارت امام حسین(ع) وارد شده است؛‌ در زیارات خاصه حضرت امام حسین(ع) نیز به امام منتقم اشاره شده است و حتی در اوج عزاداری ها نیز مردم برای انتقام خون حضرت، به امام زمان(عج) متوسل می شوند.

وی اضافه کرد: اصرار مبانی دینی بر پیوند بین عاشورا و انتظار، به قدری شفاف و واضح است که باید ما را وارد این اندیشه کند که چگونه باید از عاشورا به انتظار حقیقی رسید؟ این اصرار دارای یک عقبه فرهنگی غنی است و در این میان، یاران امام حسین(ع) باید بزرگترین الگوی منتظران باشند./س

برچسب ها: قم ، عاشورا ، انتظار ، مهدویت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.