سنندج/

فیلم سفر سرد از کردستان جایزه بهترین فیلمنامه اربیل را از آن خود کرد

رییس حوزه هنری کردستان گفت: جایزه بهترین فیلمنامه سومین دوره جشنواره فیلم ˈعدم خشونتˈ اربیل در اقلیم کردستان عراق به فیلم سفر سرد به نویسندگی جلال نصیری هانیس از تولیدات حوزه هنری استان کردستان رسید.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران از سنندج، مرادی گفت: این جشنواره با نمایش 51 فیلم، از جمله چهار فیلم سینمایی و 47 فیلم‌ کوتاه در قالب های داستانی و مستند در بخش های رقابتی و غیر رقابتی، در روزهای پنجم تا هشتم آذر (25 تا 28 نوامبر 2012) در سالن میدیای شهر اربیل در اقلیم کردستان عراق برگزار شد.
وی افزود: در این جشنواره 15 فیلم‌ کوتاه داستانی و مستند از کارگردانان ایرانی در دو بخش رقابتی و غیر رقابتی به روی پرده ‌رفت و این کارگردانان توانستند چندین جایزه اصلی جشنواره را از آن خود کنند.
به گفته وی در بخش بهترین صدا نیز تندیس طلایی این بخش از جشنواره به امیر حسین قاسمی برای طراحی صدای فیلم کوتاه ˈپانسمانˈ به کارگردانی امید عبداللهی از ایران اهدا شد.
مرادی بیان کرد: تندیس طلایی بهترین فیلمنامه این جشنواره به جلال نصیری هانیس برای نوشتن فیلمنامه فیلم کوتاه ˈسفر سردˈ از سنندج و تندیس طلایی بهترین تدوین به توفیق امانی برای تدوین فیلم کوتاه ˈکوچه‌ای پشت خانه ماˈ به کارگردانی شیلان سعدی از مریوان اهدا شد.
داوری بخش مسابقه سومین دوره جشنواره فیلم ˈعدم خشونتˈ بر عهده شهرام علیدی (رییس هیات داوران) از ایران، محمدرضا دلپاک صداگذار و کارشناس سینما از ایران، لیانا صلاح منتقد فلسطینی الاصل و کارشناس ارشد سینما از فرانسه، آریس اُلسون کارشناس ارشد سینما و مستندساز از فنلاند و دکتر طارق جبوری کارگردان و استاد دانشگاه از عراق بود./س
برچسب ها: جایزه ، فیلنامه ، کردستان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.