تکرار/ عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس:

امروز، صالحی به سیستان و بلوچستان سفر می کند

نماینده زابل، زهک و هیرمند در مجلس شورای اسلامی از سفر صالحی، وزیر امور خارجه به این استان خبر داد.

سيدباقر حسيني نماينده ي زابل، زهک و هيرمند در گفتگو با خبرنگار پارلماني باشگاه خبرنگاران گفت: علی اکبر صالحی، وزیر امورخارجه صبح امروز (شنبه 12 آذرماه) برای بررسی شرایط منطقه به سیستان و بلوچستان سفر می کند.
 
وی ادامه داد: با توجه به اينکه امنيت مرزهاي داخلي ما تحت تاثیر حضور برخي گروهک‌هاي تروريستي است که به وسيله‌ دشمنان جمهوري اسلامي حمايت مي شوند، ما باید با دو کشور پاکستان و افغانستان ارتباطات عميق تر و برنامه‌هاي مشترک برای مسائل امنيتي داشته باشيم تا بتوانيم از بروز حوادث در مرزهاي داخلي جلوگيري کنيم.
 
این عضو کمیسیون امنیت ملی افزود: مسئله ديگر در سیستان و بلوچستان، بحث مبادلات ارزي و اشتغال است که مي تواند نقش تعيين کننده‌اي در ايجاد ثبات و امنيت در منطقه داشته باشد چراکه گاهی زمينه‌ انحراف ساکنين منطقه در داخل و خارج از مرز را رقم مي زند.
 
وي همچنین تصريح کرد: یکی از مصوبات در سفري که پيش از اين  انجام شده بود و در نشستی که با مسئولان ذيربط از جمله رئيس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز، استاندار سیستان و بلوچستان و کميسيون امنيت ملي داشتيم، اين بود که ارتباطات و مناسبات با همکاري وزارت امور خارجه و وزارت کشور پيگيري شود که در رأس آن وزارت امورخارجه قرار دارد.
 
حسيني اظهار اميدواري کرد که سفر وزیر امور خارجه به سیستان و بلوچستان زمينه‌اي براي ايجاد ارتباط عميق‌تر میان ايران و افغانستان و پاکستان بخصوص افغانستان در جهت اتخاذ تصميمات کارشناسانه باشد تا مشکلات درون مرزي و برون مرزي منطقه مرتفع شود.
 
انتهاي پيام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار