هرمزگان/

اظهارنظرهای غیرمرتبط کار دست نماینده بندرعباس داد

اظهارنظرهای غیرمرتبط با حوزه نمایندگی و بعضا نادرست برخی از نمایندگان، همواره مشکلاتی را بوجود آورده به نحوی که جامعه صیادی بندرلنگه و کنگ در واکنش به سخنان نماینده بندرعباس گفته‌های وی را "نادرست" خوانده است.





به گزارش گروه استان هاي باشگاه خبرنگاران ، تقسیم‌بندی و حوزه‌بندی شهرستان‌ها و مناطق مختلف در انتخابات از طرف وزارت کشور در واقع مشخص کننده این است که مردم هر حوزه انتخابیه نمایندگان خود را بشناسند و یا هر نماینده نیز وظایف خود را در قبال مردمی که به وی رای داده‌اند بداند و با تمرکز بر روی مشکلات و درخواست‌های حوزه انتخابیه خود و طرح آنها در راستای تسهیل امور فعالیت کند.

هر چند که طبق قوانین نمایندگان در قالب کمیسیون‌های مربوط و در سایر بخش‌ها می‌توانند در خصوص مسائل و مشکلات در بعد ملی نیز اظهار نظر کنند، اما این اظهارنظر‌ها زمانی که رنگ و بوی محلی‌تر به خود می‌گیرد همواره مشکلات و شکوائیه‌هایی را از طرف مردم مناطق مورد اظهار نظر قرار گرفته پیش می‌آورد.

اما آنگونه که مشاهده می‌شود در هرمزگان و در برخی از استان‌های دیگر نمایندگان حوزه انتخابیه مرکزی (مرکز استان) معمولا خارج از چارچوب و وظایف تعریف شده مجمع نمایندگان استانی بعضا دست به حرکات و اظهارنظرهایی غیرمرتبط با حوزه خود می‌زنند که موجبات اعتراض نمایندگان و مردم حوزه‌های انتخابیه دیگر را در استان‌ها فراهم می‌آورد.

مشخص نیست چرا برخی از نمایندگان حوزه مرکزی در استان‌ها همواره سعی دارند خود را نماینده تمام حوزه‌های انتخابیه استان معرفی کنند.

این پدیده در استان‌هایی با ترکیب اجتماعی و مذهبی متنوع همانند هرمزگان همواره دلخوری‌ها و انتقاداتی را سبب شده است.

به عنوان نمونه برخی از نشریات و سایت‌های مرتبط با نماینده‌ای در هرمزگان همواره در ماه‌ها و سال‌های اخیر اصرار بر این دارند که وی را با عنوان «نماینده مردم هرمزگان در مجلس شورای اسلامی» معرفی کنند در حالی که نه تنها از نظر خبری و قانونی این گونه سمت و عنوانی وجود ندارد بلکه برخی از منتقدان و حتی مردم عادی نیز در تماس با رسانه‌های فراگیرتر بعضا اعتراضات خود را نسبت به درج چنین سمت‌ها و القابی برای نمایندگانی که نمایندگی حوزه‌ای خاص را به عهده دارند، عنوان می‌کنند.

اما بعضا مسائل به این حد ختم نمی‌شود و در رفتاری پیشرفته‌تر برخی از نمایندگان در هرمزگان همانطور که بارها دیده شده است، در مورد وضعیت برخی از شهرستان‌های غیرمرتبط با حوزه نمایندگی خود نظر می‌دهند که این اظهارنظر زمانی بغرنج می‌شود که انجمن‌ها و یا بخش‌های مردمی، صحت و درستی آنها را زیر سئوال ببرند.

به عنوان نمونه سال گذشته و در آستانه انتخابات مجلس نماینده شهرستان‌های غربی هرمزگان در مجلس در اظهار نظری قابل توجه پیشنهاد تشکیل استانی جدید به نام خلیج فارس به مرکزیت بندرلنگه و با الحاق جزایری همانند ابوموسی به این «استان پیشنهادی» را داد.

این در حالی است که شهرستان ابوموسی و توابع آن در حوزه انتخابیه بندرعباس که حوزه مرکزی هرمزگان به حساب می‌آید قرار دارد.

همچنین طی روزهای گذشته یکی از سه نماینده حوزه انتخابیه بندرعباس که علاوه بر این شهرستان، شهرستان‌های قشم، ابوموسی، حاجی‌آباد و بندرخمیر را نیز نمایندگی می‌کند در اظهار نظری پیرامون خروج و قاچاق فرآورده‌های شیلاتی در غرب و شرق هرمزگان سبب برانگیخته شدن اعتراضاتی شده است./ج1

 

* نماینده بندرعباس برای حرف خود مدرک و سند ارائه دهد

جامعه صیادی بندرلنگه و کنگ در همین راستا، طی سخنان و مکاتباتی، اظهار‌نظرهای منصور آرامی نماینده حوزه انتخابیه بندرعباس را  «بدون مدرک» خوانده و در این راستا به شدت اعتراض و انتقاد خود را بیان کرده است.

حتی این جامعه صیادی پا را انتقادات و گلایه‌ها از منصور آرامی فراتر نهاده و سخنان وی را به مردم بندرلنگه و کنگ (که توسط احمد جباری در مجلس نمایندگی می‌شوند) توهین‌آمیز خوانده است.

گویا منصور آرامی طی سخنانی در روزهای گذشته گفته است که «خروج غیرقانونی ماهی از طریق بندرلنگه و بندر جاسک به کشورهای عربی صورت می‌گیرد و در این زمینه مرزبانی و دریابانی باید اقدام کند.»

پژمان مدیر عامل شرکت تعاونی خدمات صیادی لنج‌داران بندرکنگ همچنین در عکس العمل به این اظهار نظر نماینده حوزه انتخابیه بندرعباس، گفته است: ایشان احتمالا نمی‌دانند که ماهیگیر کیست.

وی افزود: ما به شغل صیادی روی آوردیم که بتوانیم از طریق روزی حلال کسب و کار کنیم و قاچاق ماهی نیز برای هیچ صیادی سودآوری ندارد.

این مسئول ادامه داد: از آقای آرامی درخواست می‌کنیم که مدارک خود را نسبت به این موضوع ارائه دهد و جای تعجب است که وی قاچاق سوخت را ندیده گرفته و موضوعی را عنوان کرده که به هیچ عنوان وجود نداشته و ندارد.

مدیر عامل شرکت تعاونی خدمات صیادی لنج داران بندرکنگ ضمن اعلام اینکه روزی حلال برای صیادان بهترین روزی است افزود: ما بعد از صید، بازار بندرلنگه و بندرکنگ را بی نیاز می‌کنیم و از طریق مراجع قانونی بعد از برطرف سازی نیاز بازار شهرستان، ماهی خود را با مجوز اداره دامپزشکی به شهرهای دیگر کشورمان صادر می‌کنیم و این صحیح نیست که هر قاچاقی که در دیگر شهرها انجام می‌شود را به بندرلنگه و کنگ بچسبانند چون جامعه صیادی این منطقه همیشه با کمترین سود کار خود را با مشقت کامل انجام می‌داده و با توجه به راه‌های موجود برای کارهای غیر قانونی، دل به صیادی بسته‌ایم تا فرزندانمان با پول حلال به جامعه خدمت کنند.

اما موضوعی که می‌توان در مورد آن نگران بود این است که متاسفانه برخی از نمایندگان با فراموش کردن وظایف اصلی و تعهدات خود به حوزه‌های نمایندگی، بعضا با تعریف طرح‌ها و مسائلی بزرگ همواره مشکلات عمومی و روزمره مردم را نادیده گرفته و به سراغ مسائلی که بعضا در درجه‌های چندم از اولویت‌ها و خواسته‌های مردم است می‌روند که این امر می‌تواند علاوه بر فرصت‌سوزی، زمینه بی‌اعتمادی مردم را نیز به آنها رقم بزند.

برچسب ها: نماینده ، بندرعباس ، قاچاق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.