نماينده سبزوار در نطق ميان دستور:

آقاي رئيس‌جمهور! آيا فرد ديگري جز نيكزاد توانايي سرپرستي وزارت ارتباطات را نداشت؟

نماينده مردم سبزوار در مجلس باانتقاد از تصميمات اخير رئيس جمهور در وزارت ارتباطات خطاب به وي گفت: در این مقطع چه ضرورتی به برکناری وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات وجود داشت؟ آیا کسی در این وزارتخانه توانایی و تخصص پذیرش سرپرستی مجموعه فوق را نداشت؟ آیا آقای نیکزاد که اداره دو وزارتخانه راه و مسکن و شهرسازی را عهده دار است باید این مسئولیت را به عهده بگیرد؟

به گزارش خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، رمضانعلی سبحانی‌فرد نماینده سبزوار و جغتای در مجلس در نطق ميان ستور خود در جلسه علنی امروز (یکشنبه 12 آذر ) مجلس خطاب به رئيس جمهور گفت: آقاي احمدي‌نژاد! من طرح سؤال از رئیس جمهور را امضا نکردم چرا که در این مقطع ضرورتی برای این امر ندیدم و تأکید بر فضای وحدت، آرامش و همدلی داشتم تا کاستی‌های موجود ساماندهی شود.

وي در ادامه با اشاره به تغييرات شب گذشته ايجاد شده در دولت از سوي رئيس جمهور خطاب به احمدي نژاد تصريح كرد: از شما این سوال را دارم که در این مقطع چه ضرورتی به برکناری وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات وجود داشت؟ آیا کسی در این وزارتخانه توانایی و تخصص پذیرش سرپرستی مجموعه فوق را نداشت؟ آیا آقای نیکزاد که اداره دو وزارتخانه راه و مسکن و شهرسازی را عهده دار است باید این مسئولیت را به عهده بگیرد.

سبحانی‌فرد ادامه داد: بهتر نبود به جای دولت الکترونیک و اساسنامه پست جمهوری اسلامی که باید حداقل در 6 ماهه اول تصویب می‌شد به برنامه 4 سفر اول استانی اول خود می‌پرداختید.؟

وي تصريح كرد: بهتر نبود به جای آیین‌نامه‌های اجرایی بند الف و ب ماده ۴۶، نقشه جامع دولت الکترونیک و سامانه خدمات جامع و همگانی سلامت که باید حداکثر ۶ ماه یا یک سال اول قانون پنجم توسعه تصویب می‌شد را تصویب و ابلاغ می‌کردید؟ آیا فراموش شده که طرح ادغام وزارت ارتباطات و فناوری با راه و شهرسازی با مخالفت مجلس هشتم مواجه شد.

نماينده مردم سبزوار و جغتاي اظهار داشت:  وزیر مسکن و شهرسازی توجه خود را صرفاً به بخش مسکن معطوف کرده و وضعیت راه‌های کشور بسیار نابسامان است ؛ چرا اداره وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات که جزء زیرساخت‌های توسعه کشور است به عهده  وی گذاشته شده است؟ آیا با این مدیریت می‌توان به برنامه پنج ساله توسعه و دستیابی به جایگاه دوم در منطقه دست پیدا کرد؟ آیا به شبکه اطلاعات که امروزه با توجه به جنگ سایبری دغدغه کشور است می‌توان دست پیدا کرد؟

وی در پایان خاطر نشان کرد: آیا بهتر نیست مصوبات سفرهای اول تا چهارم استانی را پیگیری می‌کردید؟ از هیچ کدام از جاده‌ها و راههای ترانزیت استانی که وعده داده بودید بهره برداري نشده است. از مجموعه 450 روستا شاید حدود 100 روستا گاز رسانی شده است، از ورزشگاههای خوشاب و جغتای خبری نیست، از بیمارستان خبری نیست، طرح‌‌های انجام شده به صورت نیمه کاره رها شده است.

وی اظهار امیدواری کرد كه مصوبات دولت در سفرهاي استاني در این فرصت‌های باقی‌مانده  پیگیری شود.
انتهاي پيام/س2

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار