اراک/

ساخت باغ ویلاها در حریم شهر

ساخت باغ ویلا ها در حریم شهر ها ممنوع می شود

 

به گزارش باشگاه خبرنگاران اراک، رئیس کمیسیون کشاورزی و نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس گفت: ممنوعیت ساخت باغ ویلا و باغ شهر در کلیه حریم شهرهای کشور در کمیسون کشاورزی تصویب شد و این مصوبه تا اواخر آذر ماه در نوبت برای طرح در صحن علنی مجلس قرار می گیرد.

رجائی افزود: بر اساس ماده 13 طرح جدید قانون جامع منابع طبعی کشور که در کمیسیون تصویب شده و در حال ارسال برای تصویب در صحن علنی مجلس است هر گونه احداث مسکن، ایجاد باغ ویلا، باغ شهر، فضاهای گردشگری و نظایر آن در اراضی منابع طبیعی واقع در حریم کلیه شهرها و خارج از طرحها جامع مصوب شورای عالی معماری و شهرسازی ممنوع است.

وی گفت : در عین حال اگر در اراضی زراعی و باغی اشخاص حقیقی مستحدثات انجام شود تابع قانون حفظ اراضی زراعی و باغی مصوب 31 خرداد 74 و اصلاح بعدی است.

رجائی با اشاره به رشد قارچ گونه احداث باغ ویلا ها و باغ شهرها در حریم و خارج از حریم شهرها و باغ های زراعی و کشاورزی در سراسر کشور افزود : بنابر این قانون هرگونه ساخت و ساز در این مکانها به قلع و قمع منجر می شود.

نماینده مردم اراک با تاکید بر اجرای این قانون گفت : با توجه به تصویب قانون جدید جامع منابع طبیعی دو میلیون پرونده در سطح کشور تعیین تکلیف می شوند./س

برچسب ها: ساخت ، ویلا ، حریم شهر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.