اردبیل /

جنبش دانشجویی نمادی از استیفای حقوق ملت ایران است

رئیس مجمع نمایندگان استان اردبیل گفت: جنبش دانشجویی در مقطع کنونی به نمادی از استیفای حقوق ملت در عرصه‌ها و صحنه‌های مختلف تبدیل شده است که این ارزنده‌ترین حرکت می‌باشد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل / جلیل جعفری‌بنه خلخال در نشست با جمعی از دانشجویان دانشگاه‌های خلخال افزود: 16 آذر روز دانشجو به عنوان حرکت غرور‌آفرین قشری آگاه در مبارزه با استبداد تاریخی است که نشان می‌دهد دانشجویان ما هیچ وقت از عرصه حضور در صحنه‌های اجتماعی، فرهنگی، سیاسی و تحولات داخلی و خارجی غفلت نکرده‌اند.

وی با اشاره به اینکه جنبش و حرکت دانشجویی در طول تاریخ این کشور سمبلی از اعتراض به ظلم و جور‌ها و تعدی‌های وقیحانه بوده است، گفت: مهم‌ترین حرکتی که در سال‌های اخیر به دست دانشجو و با اراده نسل آینده شکل گرفته است تسخیر لانه جاسوسی در 13 آبان بود که امام بزرگوار از آن به عنوان انقلاب حقیقی یاد کرده که به حیات ننگین آمریکا و همدستان زالو صفت آنها پایان داده است.

نماینده مردم کوثر و خلخال در مجلس شورای اسلامی افزود: در مناسبت 16 آذر ماه 1332 اعتراض دانشجویان آزادیخواه دانشکده فنی در اعتراض به وابستگی‌های حکومت وقت ایران به استعمار‌گران صورت گرفت که این اعتراض همراه با شهادت دانشجویان مصطفی بزرگ‌نیا، احمد قندچی و مهدی شریعت‌ رضوی بود.

جعفری بنه خلخال گفت: از این رشادت‌ها و ایثارگری‌ها باید به عنوان نقطه کامل ارزش‌مداری و حرکت‌های مکتبی یاد کرد که در طول تاریخ نظیر آن را کمتر مشاهده کردیم و امروز دانشجویان ما با الهام گرفتن و سرمشق قرار دادن چنین جوانان برومند سعی می‌کنند این بار در سنگر علمی دشمن را به تسلیم وادار کنند.

وی بیان داشت: در مقطعی نیز دانشجویان ما با حضور در جبهه‌های حق علیه باطل دشمنان زبون را خوار و خفیف کردند که امروز در سنگر‌بانی چنین ایثار‌گری‌هایی فرزندان رشید و دانشجویان برومند این سرزمین با قدرت علمی و توسعه فناوری‌ها سبب شده‌اند تا قدرت بالندگی ایران شکلی افزون‌تر به خود بگیرد.

نماینده مردم خلخال و کوثر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری در فرمایشات خود دانشجویان را به هوشیاری و بصیرت و مراقبت از برخی حرکت‌های زود‌گذر و مقطعی و پرهیز از هرگونه اقدام تفرقه‌انگیز دعوت کرده‌اند، افزود: دانشجویان ما باید به مظهر عقلانیت، دانایی، شجاعت و بصیرت آراسته باشند تا سایر اقشار نیز بتوانند با الگوگیری از این طیف و صنف گسترده حرکت‌های خود را عمق بیشتری ببخشند.

جعفری بنه خلخال با بیان اینکه نوآوری و خلاقیت دانشجویان ما زمینه‌ای را فراهم می‌آورد تا تحریم‌ها را دور بزنیم و به مرز واقعی خوداتکایی علمی و اخلاقی دست پیدا کنیم، تصریح کرد:‌ عزمی که امروز در بیمه کردن انقلاب اسلامی از تهدیدات و توطئه‌های دشمنان به پا خاسته عزمی راسخ با روحیه جهادی است که قطعاً فشارها و تحریم‌ها را از بین می‌برد.

وی همچنین از دانشجویان به عنوان افسران مقابله با جنگ نرم یاد کرد و ادامه داد: دانشجویان ما امروز با احساس تعلق به ادای دین ارزشی و اسلامی در جامعه دین‌مدار سعی می‌کنند حرکتی را بنیان نهند که نتیجه آن اعتلای باورها و هویت اسلامی و دینی است.

این استاد دانشگاه با بیان اینکه دانشگاه‌های ما امروز علاوه بر وظیفه حرکت در مسیر خودباوری و خوداتکایی باید در الگو‌دهی به سایر دانشجویان و ملت‌های آزادیخواه دنیا خود چهره‌ای شاخص باشند بلکه مطلوب آن است که در این مسیر حقایق و باورهایی مطرح شود که همیشه دشمنان را به ذلت و خواری کشانده است/س 

 

برچسب ها: اردبیل ، نماد ، جنبش ، دانشجویی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.