اردبیل /

برگزاری نخستین جشنواره ملی آیات ترنم به زبان آذری در اردبیل

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل گفت: نخستین جشنواره ملی آیات ترنم وحی با موضوع شعر قرآنی به زبان آذری در این استان برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل / منصور شرفی زمان با بیان اینکه اولین جشنواره ملی آیات ترنم وحی با موضوع شعر قرآنی به زبان آذری در این استان برگزار می‌شود،گفت: برگزاری این جشنواره با هدف اشاعه و ترویج تعالیم و فرهنگ قرآنی و تشویق و هدایت شاعران آذری زبان را 9 بهمن ماه اعلام کرد.

وی خاطرنشان کرد: در برگزاری این جشنواره معرفی قرآن کریم به ‌عنوان الگوی اعتقادی و فکری و نیز پشتوانه شعر فارسی، تولید آثار مکتوب قرآنی برای بهره‌مندی جامعه انسانی از این منبع لایزال الهی و ارج نهادن به شاعران و پدید‌آورندگانی که با تاثیر‌پذیری و انس با قرآن به آثار برتری دست پیدا کرده‌اند مورد توجه قرار می‌گیرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل یادآور شد: شاعران آذری زبان کشور همراه با دیگر شاعران در طول سالیان متمادی همواره قرآن را به‌عنوان خورشیدی شب‌افروز در مقابل خود داشته‌اند و در این میان شاهکارهایی خلق کرده‌اند.

شرفی ادامه داد: این جشنواره در 22 عنوان رشته در سطح کشور در سطح ملی و فرا ملی به میزبانی اردبیل برگزار خواهد شد.

این مسئول با بیان این که این جشنواره در دو بخش اصلی انسان از منظر قرآن از مضامین سوره‌های عصر و انسان و بخش ویژه قرآن کتاب بیداری اسلامی برگزار می‌شود، بیان داشت: علاقمندان می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر و ارسال آثار به سایت www. quranfestival.ir مراجعه کنندب/.

برچسب ها: اردبیل ، جشنواره ، ملی ، آیات ، ترنم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.