رئوفيان در گفتگو با باشگاه خبرنگاران مطرح كرد

نظام پارلماني بسترساز حضور فعال احزاب در انتخابات‌

دبيركل حزب اسلامي ايران زمين گفت: اقدام اخير فراكسيون رهروان ولايت در خصوص تشكيل سه كميته براي انتخابات آتي مثبت است و مي‌تواند زمينه‌ساز ايجاد بستر و توجه بيشتر به نظام پارلماني باشد.

ابولقاسم رئوفيان در گفتگو با خبرنگار احزاب باشگاه خبرنگاران با اشاره به اقدام اخير فراكسيون رهروان ولايت مجلس شوراي اسلامي مبني بر تشكيل سه كميته براي انتخابات آتي اشاره كرد و اظهار داشت: اين اقدام مجلس شوراي اسلامي مثبت است و به عنوان نخستين گام‌ براي تحقق نظام پارلماني در نظر گرفته مي‌شود.

دبيركل حزب اسلامي ايران زمين ادمه داد: مقام معظم رهبري در مقطع حساسي، مسئله نظام پارلماني را مطرح كردند و نمايندگان مجلس نيز بايد اين ضرورت مهم را در دستور كار قرار دهند.

وي تاكيد كرد: نظام پارلماني مي‌تواند بستر مناسبي را براي تدوين منشوري ايجاد كند تا احزاب در انتخابات نقش گسترده داشته باشند.

رئوفيان در ادامه به اهميت انتخابات آتي از ديد بين‌المللي و داخلي اشاره كرد و گفت: دشمنان نظام جمهوري اسلامي با اعمال فشارهاي اقتصادي در صدد كاهش حضور مردم و دلسرد آنان از انقلاب هستند.

دبيركل حزب اسلامي ايران زمين تصريح كرد: در شرايط پيش‌رو بايد كانديداهاي انتخابات آتي در راستاي حضور گسترده مردم متناسب با شان نظام تلاش كنند.

وي با اشاره به ضرورت رعايت اخلاق سياسي در رقابت هاي انتخاباتي، تأکيد کرد: كانديداهاي انتخابات رياست‌جمهوري آينده با پرهيز از ايجاد تنش، به رقابت‌هاي سالم بر مبناي قانون و برنامه‌محوري روي آورند.

رئوفيان خاطرنشان كرد: غرب و آمريكا به تاثيرگذار بودن ايران اسلامي در جهان اذعان دارند و انتخابات‌آينده نيز مي‌تواند عظمت ايران اسلامي را به رخ جهانيان بكشاند.

انتهاي پيام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار