حميد بهمني در آستانه پنجمين جشنواره نماز و نيايش؛

جشنواره نبايد همانند حباب مطرح شود

جشنواره نماز و نيايش با توجه به استواري برپايه اصل نماز نبايد همانند حباب مطرح شود.

حميد بهمني، كارگردان سينما و تلويزيون در خصوص برگزاري جشنواره نماز و نيايش در گفتگو با خبرنگار حوزه سينما باشگاه خبرنگاران بيان كرد: نماز يكي از اركان تاثيرگذار در اسلام است، در واقع براي انسان سازي و جامعه سازي است.



وي ادامه داد: نماز با اصول و دين مبين اسلام شكل گرفته كه خدا را ستايش كنيم چرا كه نماز ارزش بالايي دارد و ترويج آن كار قابل پسنديده و خوبي است.
بهمني افزود: جشنواره نماز و نيايش از همين موضوع نماز شكل گرفته، نماز يك آيين و سد محكم در برابر تفكر شيطان است و تنها نماز حق و باطل را مشخص مي كند.
اين كارگردان اظهار داشت: جشنواره نماز و نيايش نبايد همانند حباب مطرح شود، بلكه بايد پربار و موثر آن را برگزار كنيم.

*سينماي ديني يكي از پاك ترين سينماهاي موجود است

بهمني در ادامه گفت: اين چنين جشنواره ها را بايد در بخش هاي مختلف برگزار كرد و در بخش بين المللي نيز گسترش داده شود،زيرا بعضي از كشورها مسلمان و توحيد پرست هستند و آيين آنها در اين جشنواره ها به نمايش گذاشته مي شود و افراد زيادي در چنين جشنواره هايي حضور خواهند داشت.
بهمني در خصوص وضعيت كيفي فيلمهاي ديني تصريح كرد: سينماي ديني شايد يكي از پاك ترين و صادق ترين نوع سينماي موجود در دنيا است.
وي ادامه داد: سينماي ديني مبلغ انسانيت و خدا محوري است و در آن كمك به همنوع خود مقابله با استكبار و جنگ نرم نشان داده مي شود.
اين كارگردان افزود: از نظر من سينماي ديني ما نمره خوبي نمي‌گيرد، زيرا خيلي در اين زمينه كوتاهي شده است البته ‌آثار خوبي همچون "رنگ خدا"، "بچه هاي آسمان" و "ملك سليمان نبي (ع)" ساخته شده است.
وي ادامه داد: صرفا يك سريال و يا فيلمي در اين زمينه پخش شده ولي تداوم ندارد، در حوزه نماز و نيايش (دين) موضوعات زيادي وجود دارد كه مي‌توان به آنها پرداخته شود.
گفتني است؛ پنجمين جشنواره ملي نماز و نيايش به روايت دوربين توسط انجمن سينماي جوانان ايران و اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان قم 2 تا 5 بهمن ماه در قم برگزار مي شود./ص
برچسب ها: جشنواره ، نماز ، نیایش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.