احمد قلعه بانی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

انتشار اوراق سلف نفتی در انتظار نظر نهایی بانک مرکزی/ اولویت تامين مالي ميادين مشترك در بودجه 92

معاون وزیر نفت با اشاره به انجام بررسی انتشار اوراق سلف نفتی در بانک مرکزی گفت: زمانی که بانک مرکزی نتیجه بررسی‌های خود را اعلام کند، اوراق سلف نفتی منتشر می‌شود.

احمد قلعه بانی مدیر عامل شرکت ملی نفت در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، با اشاره به اینکه در انتظار نظر بانک مرکزی هستیم گفت: پیش از این 13 دی ماه به عنوان تاریخ تقریبی برای انتشار این اوراق اعلام شده بود.

وی تصریح کرد: اوراق سلف نفتی در بخش توسعه میادین نفت و گاز که نیاز به منابع دارد منتشر می‌شود.

در همین راستا حمایت های اساسی از سوی وزارت امور اقتصاد و دارایی و سازمان بورس صورت گرفته و در حال حاضر منتظر مجوز بانک مرکزی هستیم به محص اخذ مجوز اطلاع رسانی در این خصوص صورت خواهد گرفت.

قلعه بانی خاطر نشان کرد: انتشار اوراق سلف نفتی می تواند شیوه موفق برای سرمایه گذاری با مشارکت  بخش خصوصی باشد که انتشار این اوراق برای نخستین بار در کشور انجام می شود.

معاون وزیر نفت، با تاکید بر اینکه اوراق سلف نفتی می‌تواند ابزار جذابی در بازار سرمایه باشد، خاطرنشان کرد: انتشار این اوراق با دو عامل مهم قیمت نفت و نوسانات نرخ ارز در ارتباط است.

قلعه بانی تاکید کرد: تمام هم و غم شرکت ملی نفت از دولت این است که تا در روند بررسي و تصويب جزييات لايحه بودجه سال 1392 نگاه و عنايت ويژه اي به موضوع تامين مالي طرح هاي توسعه اي شركت ملي نفت ايران داشته باشند.

وي از نهادهاي تقنيني و به ويژه از اعضاي كميسيون انرژي مجلس خواست تا نگاه ويژه اي به تامين منابع مالي طرح هاي توسعه اي شركت ملي نفت ايران داشته باشند و در همين راستا تاكيد كرد: اگر در جريان بررسي و تصويب بودجه سال 92 روش هاي مناسب براي تامين مالي طرح هاي مهم از محل منابع غير دولتي نداشه باشيم اين خطر وجود دارد كه روند توسعه ميادين مشترك متوقف شود.

قلعه بانی با تاكيد بر اينكه هم اكنون 150 ميليارد دلار پروژه در شركت ملي نفت ايران در دست اجراست گفت: از اين ميان  110 ميليارد دلار پروژه در ميادين مشترك تعريف شده است كه 70 ميليارد دلار آن مربوط به اجراي پروژه هاي توسعه اي ميدان گازي مشترك پارس جنوبي است.

مديرعامل شركت ملي نفت ايران تصريح كرد: تا كنون 40 ميليارد دلار در طرح توسعه ميدان گازي پارس جنوبي هزينه شده و 30 ميليارد ديگر نيز هزينه خواهد شد.

وي افزود: در سال 91 جذب 30 ميليارد دلار سرمايه از طريق ابزارها و روش هاي متنوعي همچون انتشار اوراق مشاركت، بيع متقابل، صندوق هاي سرمايه گذاري انرژي و روش هاي ديگر پيش بيني شده بود كه تا پايان سال قطعا بيش از 15 ميليارد دلار آن جذب خواهد شد./ر

برچسب ها: اوراق سلف ، نفت ، سرمایه ، توسعه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار