در وقايع 16آذر و عاشوراي 88 دانشگاه سخت‌ترين سيلي را به فتنه‌گران زد

دبير سابق انجمن اسلامي مستقل گفت: دانشگاه اولين سد را در مسير پيشروي جريان فتنه ايجاد کرده و در برابر اتفاقاتي که در روز عاشوراي 88 و 16 آذر 88 رخ داد سخت‌ترين سيلي را به فتنه‌گران زد.

به گزارش خبرنگار دانشگاه باشگاه خبرنگاران، مهدي رجب بلوکات در مراسم گراميداشت حماسه مردمي 9 دي که به همت انجمن اسلامي دانشجويان مستقل دانشگاه تهران برگزار شد، اظهار داشت: علي‌رغم خاص و اراده ملت که در 9 دي 88 با وفاق و همدلي در دفاع از آرمان‌هاي انقلاب و مکتب حسيني به پا خواستند، برخي جريانات سياسي همچنان اصرار بر فراموشي اين روز بزرگ دارند.

وي ادامه داد: پروژه 9 دي با رويکردهايي مختلف از سوي گروه‌هاي مختلف پيگيري مي‌شود و آن‌چه که نام اين روز را زنده نگه داشته، جريان عمومي ملت و نخبگاني است که در دانشگاه‌ها حضور دارند و اين جريان دانشجويي است که از فراموشي اين حماسه بزرگ جلوگيري خواهد کرد.

بلوکات ادامه داد: جريان دانشجويي و دانشجويان در 16 آذر 88 و 9 دي 88 نقش مهمي ايفا کردند، لذا بايد قدردان آن‌ها بود که در راه دفاع از آرمان‌هاي انقلاب فعاليت کرده‌اند.

دبير سابق انجمن اسلامي تصريح کرد: رهبر انقلاب اسلامي در اولين سخنراني بعد از 9 دي فرمودند که حماسه 9 دي، يک مورد عادي نبوده، بلکه حرکت جدي مردمي و از جنس انقلاب اسلامي سال 57 است.

وي با اشاره به اهميت نقش مردم در اين حماسه افزود: مرکز ثقل اين حماسه، جريان مردمي کشور است، هر چند عده‌اي از نخبگان با سکوت خود به غبارآلود کردن فضاي آن روز کمک کرده‌اند، اما نقش مردم در اين امر بي‌نظير است.

بلوکات اضافه کرد: در وقايع سال 88 عده‌اي از خواص و نخبگان سياسي مطرح با اشتباه گرفتن موضوعات، دچار خطاهاي تاريخي شده و هنوز نيز به اشتباهات خود اذعان ندارند، همچنان که در آن روزها نامه‌هاي گوناگون و بدون سلامي که رد و بدل مي‌کردند درگيري و آشوب را بيشتر مي‌کرد.

بلوکات به نقش جريان دانشگاهي اشاره کرد و گفت: همان‌طور که همه دانشگاهيان در مراسم مختلفي مثل ليالي قدر و مراسم عزاداري امام حسين(ع) حضور دارند، نقش آن‌ها در حماسه 9 دي مؤيد اين امر بود و دانشگاه يک‌تنه در برابر فتنه‌گران ايستاد.

وي گفت: چيزي که آن روز باعث حرکت خودجوش مردم شده بود تبليغات و رسانه‌ها نبود، بلکه تنها از وجود مقدس حضرت امام حسين(ع) بر مي‌آمد که چنين حادثه‌اي را در کشور رقم بزند.

دبير سابق انجمن اسلامي در پايان خاطرنشان کرد: دانشگاه اولين سد را در مسير پيشروي جريان فتنه ايجاد کرده و در برابر اتفاقاتي که در روز عاشوراي 88 و 16 آذر 88 رخ داد سخت‌ترين سيلي را به فتنه‌گران زد.

انتهاي پيام/
برچسب ها: دانشگاه ، انجمن ، دی ، فتنه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار