به بهانه بازپخش "شصت حسينيه"؛

پرداختن به زواياي گوناگون حسينه ها در "شصت حسينه"

"شصت حسينه" عنوان مجموعه مستندي به كارگرداني و تهيه كنندگي محمد خدادي است كه تمامي جنبه هاي مختلف حسينيه ها را به تصوير مي كشد.

محمد خدادي كارگردان اين مستند در گفتگو با خبرنگار بخش راديو  تلويزيون باشگاه خبرنگاران گفت: مستند "شصت حسينه" گزارش جامعي از حسينه هاي تهران دارد كه قدمت اين  حسينه ها تا صد سال هم مي رسد.
وي با اشاره به اينكه حسينه هاي اصناف، محله آهن فروشان، فاطميون و دربند از قدمت زيادي در شهر تهران برخوردارند، افزود: در اين مستند سعي شده تا نقش اين حسينه ها در پيروزي انقلاب و دفاع مقدس و همچنين كاركرد آن در امور خيريه را به مخاطبان ارائه دهيم.
وي بيان كرد: شور و حال اقشار مختلف و حس وحال آنها از كودكي و نوجواني، حضور نسل هاي مختلف در اين حسينه ها چه به عنوان باني و سازنده، نوع فعاليت ها در ايام محرم و صفر، ابعاد جامعي از تاريخ و بناي اين حسينه ها از نوع معماري، تاريخ وقف زمين و كسبه محل در اين برنامه مستند براي مخاطبان به تصوير كشيده مي شود.
وي در ادامه تصريح كرد: اين مستند از زبان افرادي است كه براي سياه پوش كردن حسينه نگهداري و مديريت آن در ايام عزاداري، تلاش مي‌كنند در زمينه جهيزيه دادن و آموزش هاي مذهبي، آموزش كارآفريني به افراد نيازمند فعال هستند كه به گونه مستند نيز به آن پرداختيم.
وي در مورد عوامل سازنده اين مستند گفت: محمد اميري و حسين قلندري تصويربردار، علي تهراني و احمد اتراقچي گزارشگر، ايمان احمدي رضا مظاهريان و احسان مرادي تدوين ، آرش لايقي و محمد پناهي نيز مسئول هماهنگي اين پروژه تلويزيوني هستند.
گفتني است؛ اين مستند در سال هاي اخير از جمله امسال نيز از اول محرم در كنداكتور پخش شبكه هايي چون جام جم و تهران قرار گرفت و هر بامداد مهمان خانه هاي ايران زمين است. /ص

برچسب ها: حسینیه ، مستند ، شصت ، تهران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار