اساتيد بسيجي در بيانيه بزرگداشت حماسه 9 دي مطرح كردند

ذلت و خواري عاقبت فتنه‌گران

اساتيد بسيجي در بزرگداشت حماسه نه‌دي با اعلام انزجار خود از نظام سلطه و تاکيد بر هوشياري و تجديد ميثاق با روح عرشي امام راحل و شهيدان پرافتخار انقلاب اسلامي، جهاد علمي را به عنوان بزرگترين وظيفه کنوني خود در شرايط کنوني دانستند.

به گزارش خبرنگار دانشگاه باشگاه خبرنگاران، اساتيد بسيجي كشور در بزرگداشت حماسه نه‌دي كه به همت سازمان بسيج اساتيد برگزار شد، با اعلام انزجار خود از نظام سلطه و تاکيد بر هوشياري و تجديد ميثاق با روح عرشي امام راحل و شهيدان پرافتخار انقلاب اسلامي، جهاد علمي را به عنوان بزرگترين وظيفه کنوني خود در شرايط کنوني دانستند.

متن اين بيانيه به شرح زير است:


انقلاب اسلامي هديه الهي است که با هدايت رهبر کبير انقلاب امام خميني (ره) و فداکاري ملت قهرمان ايران به اگوي جديدي در مردم سالاري ديني تبديل شده است.

دستاوردهاي بي‌بديل اين انقلاب در طول سه دهه گذشته همواره مورد بغض و عناد قدرت‌هاي استکباري قرار گرفته است. براين اساس جبهه استکبار با توطئه‌هاي گوناگون و برپايي فتنه‌هاي مختلف درصدد ضربه‌زدن به آن بوده‌اند.

سناريوي فتنه 88 يکي از فتنه‌هاي طراحي شده نظام سلطه عليه جمهوري اسلامي است که با ائتلاف برخي از عوامل داخلي شکل گرفت. حماسه نهم دي 88 پاسخ تاريخي ملت حماسه‌ساز ايران بود که با روحيه ديني، ولايت‌مداري، روح عاشورايي و بصيرت نافذ مردم به جريان فتنه پايان داد، لذا ضمن بزرگداشت و تکريم حماسه سازان يوم الله نهم دي، ما اساتيد دانشگاه‌ها و مراکز عالي شرکت کننده در همايش ملي حماسه نهم اعلام مي‌داريم:
1- انقلاب اسلامي با انديشه‌ها و آرمان‌هاي رهبر کبير انقلاب و خلف صالح ايشان امام خامنه‌اي پيوند خورده و همواره در جان و دل مسلمان و مستعضفان جهان گسترش مي‌يابد.

 براين اساس ما راه امام و رهبري معظم انقلاب اسلامي را راه نجات بشريت و نرم‌افزار فکري جامعه اسلامي و تمدن سازي نوين اسلامي دانسته و در جهت تبيين، نظريه‌پردازي، گفتمان‌سازي، فرهنگ‌سازي و ترويج در جوامع اسلامي دريغ نخواهيم کرد.

2- نظام سلطه در مواجهه با توسعه و نفوذ عمق استراتژيک انقلاب اسلامي با راهکارهاي مهار انقلاب تغيير رفتار و و تغيير ساختار به زعم باطل خويش درصدد براندازي جمهوري اسلامي است.

در اين عرصه استکبار جهاني راهبرد فعلي خود را تغيير محاسبات از طريق: تشديد تحريم‌ها به صورت مرحله‌اي، جنگ رواني، عمليات اطلاعاتي‌امنيتي و بالاخره مذاکره در جهت شرطي‌سازي جامعه و ترويج گفتمان سازش طراحي كرده است.

 ما ضمن تنفر و انزجار از نظام سلطه و تاکيد بر هوشياري، تشديد و بزرگنمايي تحريم؛ تلاش در جهت دو قطبي و چند قطبي‌کردن جامعه؛ ايجاد همبستگي بين جريان مخالف؛ تخريب جريان اصولگرا؛ القا اختلاف بين قواي سه گانه؛ بستر سازي و حمايت از جريان اصلاح طلب؛ تلاش در جهت القا گفتمان مذاکره؛ بهره‌گيري از حربه حقوق بشر در کنار موضوع هسته‌اي را از شيوه‌هاي فتنه آينده دشمن اعلام مي‌كنيم.

3- يکي از دلايل شکل‌گيري غائله‌هايي چون 18 تير 78 و فتنه 88 ائتلاف برخي جريان‌هاي قدرت طلب با جبهه استکبار و نفوذ برخي از عناصر دشمن در حاکميت بوده، ضمن تشکر از مجاهدت‌هاي خاموش سربازان گمنام امام زمان (عج) هوشياري هر چه بيشتر آنان را در مواجهه با عناصر نفوذي و قدرت طلب وخنثي سازي توطئه‌هاي آنها را در حرکت‌هاي آينده خواهانيم.

4- حماسه نهم دي با روشنگري‌ها و مديريت مدبرانه مقام معظم رهبري، روح عاشورايي و معرفت ديني و بصيرت سياسي ملت حماسه‌ساز ايران شکل گرفت.

اين روز همواره در تاريخ انقلاب ماندگار خواهد بود و فتنه‌گران بايد بدانند که تکرار هرگونه حوادث مشابه با قدرت الهي ملت به خواري و ذلت آنان و خنثي شدن فتنه‌هاي آنها منجر خواهد شد.

5- انتخابات 92 يکي ديگر از عرصه‌هاي حماسه آفريني ملت فهيم ايران بوده که در اين دوره همچون دوره‌هاي قبل، با حضور حداکثري، انتخاب اصلح متناسب با نيازهاي انقلاب و هوشياري در مواجهه با راهبردهاي امنيتي کردن فضاي انتخابات از سوي دشمن، ضمن عمل به تکليف سياسي الهي خود و مايوس نمودن معاندين نظام اسلامي، پايه‌هاي مقبوليت و کارآمدي جمهوري اسلامي را مستحکم مي‌كنيم.

6- ما اساتيد ضمن حمايت مجدد از رهنمودها مقام معظم رهبري در راهبرد اقتصادي مقومتي، آن را راهي درست، چاره ساز مقابله با تحريم‌هاي استکبار جهاني دانسته و از دولتمردان نظام اسلامي مي‌خواهيم آن را به راهکاري اساسي در مواجهه با تحريم‌هاي دشمن تبديل كنند.

7- در سايه استقامت و پايداري ملت بزرگ ايران بر آرمان‌هاي انقلاب اسلامي که نشانه‌هاي گسترش و نفوذ آن در حرکت‌هاي ضد استبدادي و استکباري بيداري اسلامي مشهود است، با تغيير معادلات قدرت در منطقه و تنزل جايگاه رژيم صهيونيستي و تشديد تنفر ملت‌ها از نظام سلطه‌گر آمريکا، مسلمانان را به وحدت و همبستگي در سايه اعتصام الهي فراخوانده و آمادگي خود را تشکيل اتحاديه اساتيد مسلمان دانشگاه‌هاي جهان اعلام مي‌داريم.

8- ما شرکت‌کنندگان در همايش نهم دي ضمن تجديد ميثاق با روح عرشي امام راحل و شهيدان پرافتخار انقلاب اسلامي، جهاد علمي را به عنوان بزرگترين وظيفه کنوني خود در شرايط کنوني دانسته و به عنوان منابع قدرت نرم نظام اسلامي، آمادگي خود را در عرصه‌هاي علمي وفناوري براي رشد و اعتلاي کشور براساس الگوي اسلامي ايراني پيشرفت اعلام مي‌كنيم.

انتهای پیام/
پ2
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار