سردار نقدی در همایش مجمع عالی پیشکسوتان جهاد و شهادت بسیج:

9 دی ريشه در مکتب عاشورا دارد

رئیس سازمان بسیج مستضعفین ضمن گرامیداشت سالروز حماسه 9 دی گفت: حماسه 9 دی از ایام الله است که درس‌های بسیاری داشت و باید در حفظ دستاوردهای آن بکوشیم.

به گزارش خبرنگار دفاعی - امنیتی باشگاه خبرنگاران، سردار محمدرضا نقدی در اولین روز از همایش "مجمع عالی پیشکسوتان جهاد و شهادت بسیج" که باحضور جمعي از پیشکسوتان و نخبگان ملی در حال برگزاري است، با گرامیداشت حماسه 9 دی اظهار داشت: حماسه 9 دی، انقلابی است که بار دیگر پیوند انقلاب اسلامي را با عاشورا و محرم در یک حماسه بزرگ به شکوه و نمایش گذاشت.

وی افزود: همانطوری که 15 خرداد به عنوان مبدأ انقلاب شناخته می‌شود که مصادف با 12 محرم‌الحرام بود در 9 دی نیز این اتفاق تکرار شد و این حماسه، ریشه در مفاهیم و مکتب عاشورا دارد.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین با تأکید مجدد بر درس گرفتن حماسه 9 دی از مکتب عاشورا گفت: همانطور که عاشورا انقلاب اسلامی ایران را تضمین کرد حماسه 9 دی نیز با درس گرفتن از مکتب عاشورا انقلاب اسلامی ایران را تضمین کرد.

وی با اشاره به ابعاد گسترده حماسه 9 دی تصريح کرد: حماسه 9 دی، حماسه‌ای بسیار بزرگ و سرنوشت‌ساز و اتفاقی استثنایی در تاریخ بود و مردمی که 7 ماه از داخل و خارج، زیر فشارهای شدید رواني بودند از این آزمایش الهی با پیروزی بیرون آمدند.

سردار نقدی در پایان با اشاره به گرامیداشت حماسه 9 دی خاطرنشان کرد: 9 دی از ایام الله است و درس‌های بسياري داشت که باید برای حفظ دستاوردهاي بکوشیم.

انتهاي پيام/ش
برچسب ها: حماسه ، نه دی ، ولایت مداری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار