جشنواره مردمي فيلم عمار، مبلغ و پرچمدار فيلم هاي اميد است اما در عين اميدواري، مخدر هم است.

به گزارش خبرنگار حوزه تلويزيون باشگاه خبرنگاران، برنامه سينمايي "هفت" با موضوع بررسي رويكرد سينماي ايران اين هفته با حضور وحيد جليلي رئيس شوراي سياستگذاري سومين جشنواره مردمي فيلم عمار و نادر طالب زاده دبير سومين جشنواره مردمي فيلم عمار به بررسي رابطه مردم با سينما و جزئيات اين جشنواره اختصاص داشت.
وحيد جليلي در خصوص هدف از برگزاري جشنواره عمار گفت: سال 89 بود كه يك عده اي از بچه هاي حزب الله آثاري را در مورد فتنه 88 ساخته بودند كه بعد از رصد متوجه شديم كه تا به حال در هيچ جايي ديده نشده و حتي در رسانه و نهادهاي ديگر مورد حمايت قرار نگرفته بود.
وي افزود: بعد از آن تصميم گرفتيم با اجازه سالني آن آثار را به نمايش بگذاريم كه حدود 19 اثر بود كه در ارتباط با فتنه 88 ساخته شده بود و بعد اسم آن را جشنواره فيلم مردمي عمار نام نهاديم.
جليلي ادامه داد: در سال دوم بعد از فراخوان حدود 300 فيلم به جشنواره ارسال شد كه همين باعث شد به اين جشنواره به صورت جدي تر فكر كنيم.
جليلي اظهار داشت: درباره سينماي ايران خيلي صحبت مي شود خيلي از افراد دغدغه سينما دارند اما اين سينما قصه ديگيري به نام ايران دارد كه به آن توجه خاصي نشده است.
وي تاكيد كرد: بعد از شروع جشنواره عمار شاهد جريان پرشور و مشتاقي بوديم كه باعث ايجاد فضايي در اين خصوص شد و اگر اين جشنواره راه نمي‌افتاد از جاي ديگري بروز مي كرد.
جليلي بيان كرد: با نگاه به آثار جشنواره عمار به افق اين جريان با يك شوق بيشتري نگاه مي كنيم.
نادر طالب زاده در اين خصوص اظهار داشت: افرادي كه در خصوص انقلاب فيلم ساختند تربيت شده نبودند الان ما به شدت نياز داريم كه چيزي را كه مشتاق دارد را معرفي كنيم.
وي افزود: هم اكنون متوجه شديم كه يك فيلم مستند به آينده انقلاب ربط دارد و متولد شده دانشگاه به دانشگاه مي چرخد بنابراين در مستند اين سنگ بنا شده است.
طالب زاده ادامه داد: يكي از معضلات امروز ما، نبود كات سازي در سريال هاي داستاني است كه اين خلا به روشني ديده مي شود انقلاب اسلامي يك انقلاب فكري بوده و اصل آن ايده است.
جليلي بيان كرد: با نگاه به سينماي ايران متوجه مي شويم بسياري از كارگردانان قدر و حرفه اي ما افرادي نيستند كه از دانشگاه كلاسيك بيرون آمده باشند و خيلي از آنها در فضاهاي ديگر رشد كرده اند.
وي تصريح كرد: در مجموع تدبير لازم براي فراهم كردن بستري مناسب براي استعدادهاي جشنواره در خصوصي موضوع انقلاب اسلامي وجود نداشته است و در صورت بروز كوچكترين بستر خيلي از استعدادها مشخص مي شود.
وي افزود: جنس موضوعات در جشنواره فيلم مردمي عمار عموماً از جنس خود مردم است.
طالب زاده درتكميل صحبتهاي جليلي اظهار داشت: موضوع فيلم هاي جشنواره در خصوص وام  كشاورزي به صورت طنز و كاريكاتور است و در واقع مشكلات مردم را به تصوير مي كشد.
جليلي عنوان كرد: در كنار اين نوع موضوعات جنس نوع نقد مردم، نقد مصلحانه، ملي است ودر آن نداشته ها و خلا ها را مي بينيم و براي رفع  آن بايد دانسته هايي وجود داشته باشد تا آن را رفع كنيم و در واقع جشنواره فيلم مردمي عمار به اين داشته ها توجه دارد.
وي تاكيد كرد: نوع نگاه به شهادت در جشنواره عمار نگاه كاملا رو به جلو است و بيشتر به دنبال كسب و جنبه زندگي است.
طالب زاده در خصوص مهم ترين ويژگي اين جشنواره عنوان كرد: اين جشنواره در سينما و تلويزيون تاثيرگذار خواهد بود و در مقابل هجمه اي كه عليه ايران است ما نياز به نوآوري داريم.
جليلي نيز در خصوص جشنواره فيلم مردمي عمار اظهار داشت: جشنواره فيلم مردمي عمار مبلغ و پرچمدار فيلم هاي اميد است اميد تنها در مقابل ياس نيست اميد هم در مقابل ياس و هم در مقابل سختي است فيلم هاي كه در جشنواره عمار ارائه مي شود در عين اميدواري مخدر هم است يعني همه چي آرومه من چقدر خوشبختم نيست بلكه نگاه اين جشنواره مثبت است و در عين حال القاي بن بست هم نمي كند.
گفتني است برنامه سينمايي هفت با بررسي رويكرد مسائل سينماي ايران با اجرا و سردبيري محمود گبرلو و تهيه كنندگي علي قانع هر هفته جمعه شب ها از شبكه سه سيما به روي‌ آنتن مي رود./ي2
برچسب ها: برنامه ، هفت ، جلیلی ، جشنواره ، عکمار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار