اردبیل/

5+1 به دنبال وقت‌کشی است

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: به نظر می‌رسد 1+5 به دنبال وقت‌کشی است و با مذاکرات متعدد و بی‌سرانجام سعی می‌کند حق و حقوق ملت ایران را ضایع کند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل/ منصور حقیقت‌پور در باره بحث هسته‌ای و مذاکرات1+5 افزود: ما تا خرداد سال آینده باید به مذاکرات خود با راهگشایی و نشان دادن صداقت‌مان ادامه دهیم تا آنها متوجه شوند که استفاده از انرژی هسته‌ای صلح‌آمیز حق مسلمی است که ملت ایران باید از آن بهره‌مند شوند.

وی گفت: غنی‌سازی در چارچوب قوانین حق مسلم ایرانیان است و ما خارج از عرف و قاعده چیزی نمی‌خواهیم.

این نماینده مجلس افزود: برای تامین سوخت ما به غنی‌سازی 3.5 تا پنج درصد نیازمند هستیم تا بتوانیم انرژی پاک خود را تامین کنیم و در قالب 20 درصد نیز برای تامین رادیو داروها نیاز به غنی‌سازی داریم تا در نیروگاه تهران بتوانیم رادیو داروهای مورد نیاز کشورمان را تامین کنیم.

حقیقت‌پور گفت: 850 هزار نفر از شهروندان ایرانی به این رادیو داروها نیاز دارند و ضرورت دارد در این حوزه با تدبیر بیشتری عمل کنیم.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس همچنین افزود:1+5 باید حقوق این ملت را به رسمیت بشناسد و اجازه دهد در یک فضای آرام و کم تنش بدون توجه به دکترین نظامی و سیاست غلط استکبار جهانی این ملت بتواند از انرژی پاک هسته‌ای استفاده کند.

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی در خصوص بحث حقوق بشر، دخالت‌ها و فرافکنی‌های استکبار جهانی نیز گفت: هر از چند گاهی آمریکا به بهانه‌های مختلف ایران را به نقض حقوق بشر متهم می‌کند در حالی که خود آمریکا بزرگترین ناقض حقوق بشر است و به هیچ وجه حاضر نیست حقوق دیگر ملت‌ها را به رسمیت بشناسد.

وی افزود: در دیدگاه لیبرالیسم که در نقطه مقابل اندیشه اسلامی قرار دارد، آزادی ملت‌ها مشروط به برخی قاعده‌هاست در حالی که در مکتب اسلام حقوق بشر برای همه ملت‌ها در یک جایگاه یکسان در نظر گرفته شده است.

حقیقت‌پور بحث تروریسم را نیز یادآور شد و گفت: خود آمریکا به تروریسم بین‌المللی ملقب است چرا که در عراق و افغانستان و حتی در جشن عروسی مردم افغانستان آحاد بی‌گناه را به رگبار می‌بندد و با انجام ترورهای مختلف سعی می‌کند جایگاه از دست رفته خود را احیا کندب/.

برچسب ها: اردبیل ، مذاکرات ، به ، دنبال ، وقت ، کشی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.