حجت‌الاسلام روانبخش در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

اصلاح‌طلبان به جامعيت دين در عرصه‌هاي مختلف پايبند نيستند

عضو شوراي مرکزي جبهه پايداري با اشاره مباني فکري اصلاح‌طلبان گفت: اصلاح‌طلبان اگر قصد ورود به عرصه سياسي را داشته باشند، همچنان تفکرات سکولاريستي خود را پي مي‌گيرند، همانگونه که در سال 88 براي حاکم کردن ديدگاه‌هاي سکولاريستي خود در‌صدد براندازي نظام اسلامي با سلاح و اسلحه برآمدند.

حجت‌الاسلام‌ قاسم روانبخش در گفتگو با خبرنگار احزاب باشگاه خبرنگاران، در واکنش به اظهارات حجاريان مبني براينکه برآيند تشکيل دولت اصلاحات استوار بر اصلاح ديني عبدالکريم سروش بود، اظهار داشت: اظهارات حجاريان بيانگر آن است که اصلاح‌طلبان به انحراف خود معترفند؛ در زمان فتنه نيز عامل اين  انحراف را مباني درسي ترجمه شده متون غربي عنوان کرد.

عضو جبهه پايداري با اشاره به مباني فکري سروش، بيان کرد: نظريات سروش برگرفته از ترجمه‌هاي افرادي نظير پوپر و مارکس است که با يک آرايش ظاهري به عنوان نظريه ارائه داده؛ ديدگاه‌هاي وام گرفته از غرب مبناي رفتارها و تفکرات سکولاريستي اين افراد است.

وي افزود: حاميان نظريه‌هاي سروش معتقدند که اسلام نيز مانند مسيحت که محدود به کليسا شده، بايد در مسجد محدود شود و به حوزه حکومت ورود نداشته تا ميدان براي ليبراليسم باز شود.

حجت‌الاسلام‌قاسم روانبخش با بيان اينکه اشکال اساسي اصلاح طلبان اين است که دين را در تمام عرصه‌ها جامع نمي‌دانند، گفت: اصلاح‌طلبان دين را محسور در عبادت‌هاي فردي مي‌دانند و اشاره حجاريان به استفاده اين جريان از مباني فکري سروش حقيقتي است که بر زبان وي جاري شده است.

وي تاکيد کرد :  اگر اصلاح‌طلبان قصد ورود به عرصه سياسي را داشته باشند، همچنان  تفکرات سکولاريستي خود را پي مي‌گيرند، همانگونه که در سال88 براي حاکم کردن ديدگاه‌هاي سکولاريستي در صدد براندازي نظام اسلامي با سلاح و اسلحه برآمدند.

حجت الاسلام روانبخش با اشاره به فتنه  88 تصريح کرد: فتنه‌انگيزي‌هاي  سال 88 براساس مدل جين شارپ و جورج سوروس بود که راه‌اندازي کودتايي مخملي در ايران را دنبال مي‌کرد و در نتيجه منجر به شکست شد اما اصلاح‌طلبان اگر زمينه مهيا شود ابائي از کودتاي نظامي ندارند، لذا همه اين مسائل ازمباني اعتقادي آنها بر اساس آموزه‌هاي غربي مبني براينکه  دين نبايد در عرصه سياست حضور داشه باشد  نشئت مي‌گيرد .

عضو جبهه پايداري خاطرنشان کرد: اصلاح‌طلبان اگر زمينه نوکري آمريکا و سازمان سيا نيز فراهم شود حرفي ندارند.


انتهاي پيام/

برچسب ها: احزاب ، حجاریان ، سروش ، اصلاحات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار