فرماندار بندرعباس:

ایران در قصه‌گویی جزء برترین‌هاست

هنر قصه‌گویی یک آموزش غیرمستقیم است که به خوبی می‌توان در مسیر تکامل كودكان و نوجوانان از آن استفاده کرد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون؛ احمد مرادی فرماندار استان هرمزگان در مراسم گشایش شانزدهمین جشنواره قصه‌گوییمنطقهی دو،با بیان این مطلب افزود: میزبانی جشنواره قصه‌گویی در زمان مناسب از افتخارات بندرعباس است.
این مقام مسوول، فرهنگ استان هرمزگان را فرهنگی ریشه‌داروتوام با عشق به کربلا و امام حسین دانست و تأكید كرد روایت قصه‌های عاشورایی و محرم در این جشنواره با فرهنگ مردم بندرعباس هم‌خوانی خوبی دارد.
به اعتقاد مرادی شکل‌گیری روح کودک و توجه قرآن به این زبان و نحوه‌ی انتقال یک ایده به زبان ساده و قصه نشان از اهمیت قصه‌گویی به عنوان یک نیاز اساسی برای فکر و اندیشه‌ی کودک دارد و فرصت خوبی برای كودكان و نوجوانان است که از آن نهایت استفاده را ببرند.
فرماندار بندرعباس در این آیین همچنین از مهربانی و فرهنگ خوبی و نیکی و انتقال آن با استفاده از هنر قصه‌گویی به کودکان سخن گفت و این اصل را از مهم‌ترین کارهای فرهنگی خواند.
به گفته‌ی این مسوول نوع نگاه کانون به بچه‌ها تربیتی و فکری است و تلاش می‌كند بچه‌هایی را تربیت كند که هم استقلال و اعتماد به نفس داشته باشند و هم فردی موثر در آینده‌ی جامعه باشند. کودکان همان‌قدر که به مسایل بهداشتی، تربیتی و آموزشی نیاز دارند به همان میزان به دین‌آموزی و آشنایی با مسایل مذهبی و دینی نیاز دارند که با استفاده از هنر قصه‌گویی به خوبی می‌توان به آن پرداخت.
مرادی همچنین اضافه کرد که روح لطیف و پذیرنده‌ی کودک با قصه و ساختارهای آن تناسب دارد و ما می‌توانیم آموزه‌های الهی را از این راه که به اشتیاق و آمادگی کودک پیوستگی دارد به کودکانمان بیاموزیم.
فرماندار بندرعباس قصه‌گویی را به عنوان یک کار نهادینه در ایران خواند و اظهار کرد که ما در دنیا در قصه‌گویی جزء برترین‌‌ها هستیم ما قصه‌های دوران کودکی خود را فراموش نکرده‌ایم و برنامه‌هایی که سازمان‌‌های فرهنگی به سهم خود در زمینه‌ی هنر قصه‌گویی انجام می‌دهند قابل ستایش است.
به اعتقاد مرادی داشتن هدف در قصه‌گویی از اصلی‌ترین کارهای یک مربی است و اگر بتوانیم مسایلی مانند اعتماد به نفس، صداقت،درستی، شهامت، شجاعت را در قصه‌هایمان به صورت غیرمستقیم به کودکانمان برسانیم، رسالت خود را به عنوان یک قصه‌گو به انجام رسانده‌ایم.
مرادی ظرفیت‌های این شهر را از نظر اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی را نزدیک به کلان شهرها دانست و دو بندر مهم باهنر و رجایی را از شاخص‌های عمده‌ی بی‌نظیر این شهر خواند.
گفتنی است؛ 39 قصه‌گو از 7 استان آذربایجان غربی، ایلام، تهران، کهگیلویه و بویراحمد، مرکزی، یزد و هرمزگان در شهر بندرعباس از روز دهم تا سیزدهم دی در شهر بندرعباس به رقابت می‌پردازند./ص
برچسب ها: ادبیات ، قصه گویی ، کانون
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار