معاون اول قوه قضائيه با اشاره به پرچمی که 34 سال است به سر‌کردگی آمریکا، انگلیس و رژیم صهیونیستی، بدخواهان، ضدانقلاب، بهائی‌ها و سلطنت‌طلبان به دشمنی با انقلاب اسلامی می‌پردازد، گفت: ملت ایران خط‌ها و پرچم‌ها را خوب می‌شناسد.

به گزارش خبرنگار حقوقي، قضايي باشگاه خبرنگاران، حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی معاون اول قوه قضاییه در سومین شب مراسم عزاداری حزب موتلفه اسلامی به مناسبت اربعین حسینی با اشاره به اینکه سوگواری ما تجلیل از مقام عاشوراییان و اباعبدالله الحسین(ع) است، گفت: این تجلیل باید همراه با تحلیل باشد و بهترین تحلیل آن است که معصوم(ع) فرمود حسین بن علی(ع) خون قلبش را داد تا مردم و بندگان خدا از جهل و گمراهی نجات پیدا کنند. در اینجا جهل در مقابل علم نیست بلکه در مقابل عقل است یعنی وجود مقدس ابا‌عبدالله برای تعقل کردن و اندیشه کردن مردم بود لذا اگر بر زبان و چشم و جوارح انسان، عقل حاکم شد و جهل را از خود زدود و زندگی عاقلانه داشت، مردن او هم مردن عاقلانه است. اگر کسی مردنش جاهلی شد حیاتش نيز جاهلی است زیرا مرگ عصاره حیات است.

وي در ادامه افزود: امام‌خمینی(ره) فرمود خرمشهر را خدا آزاد کرد و هر وقت پیروزی بدست می‌آمد می‌فرمودند که آن را از خود ندانید بلکه از خدا بدانید.

معاون اول قوه قضاییه تصريح كرد: امام خمینی(ره) مانند کوهی استوار بود که همه اضطراب‌های اجتماعی را سامان می‌داد و در مقابل دشمنان و همه پستی و بلندی‌های سیاسی و اجتماعی استوار بود و امروز مقام معظم رهبری حضرت‌آیت‌الله العظمی خامنه‌ای نیز همین‌گونه است لذا اگر مانند نوسانات زمین انسان‌ها در جامعه به کوه‌های استوار تکیه کنند همه نوسانات سیاسی و اجتماعی و فراز و نشیب‌های جامعه و اضطراب‌های اجتماعی را می‌توانند کنترل کنند. این موقعی به‌وجود می‌آید که انسان در دل و جانش ظرفیت داشته باشد.

وی در ادامه افزود: شخصی مانند حاج‌آقا مجتبی تهرانی عالم و انسان پر‌ظرفیتی بود که خدا دانش را به این عبد صالح عنایت کرد و این ظرفیت فقط در پرتو بندگی خدا حاصل می‌شود لذا ظرفیت داشتن مهم است.


معاون اول قوه قضاییه تصریح کرد: چرا فقط امام حسین(ع) اربعین دارد و سایر معصومین اربعین ندارند؟ زیرا دشمنان می‌خواستند عاشورا نماند اما با این کار عاشورا می‌ماند. یعنی عاشورا مبدأ همه تحولات اجتماعی تا قیامت است و اختصاص به دوران بنی‌امیه و بنی‌عباس ندارد و عالم باید با این عاشورا متحول شود لذا در همه تاریخ بشریت عاشورا رمز حق‌خواهی و عدالت‌طلبی است و اختصاص به سال 61 هجری ندارد و اینکه امام حسین(ع) فرمود برای اصلاح جدّم قیام کرده‌ام برای این بود که جهالت را از همه عالم بزداید.

وی افزود: این قوه تعقل به برکت امام حسین(ع) پیدا می‌شود و یک پرتو بیداری شده است. همانطور که امام خمینی(ره) در پرتو آن ملت ایران و ملت های منطقه را بیدار کردند. بنابراین جالب توجه است که با وجود اینکه مردم مصر و بحرین‌ همان مردم قدیم هستند اکنون چگونه در پرتو پیام‌های عاشورا و انقلاب اسلامی ملت ایران بیدار شده‌اند. زیرا فطرت بیدار، ظلم نمی‌پذیرد، نظام سلطه را پس می‌زند و حق‌گراست. این در پرتو پیام عاشورا و زیارت اربعین است و پیام مجالس ما این است که بیداری ما در پرتو آن اتفاق می‌افتد.

معاون اول قوه قضاییه افزود: ملت ایران پرچم‌ها را خوب می‌شناسد. پرچمی که 34 سال است به سر‌کردگی آمریکا، انگلیس و رژیم صهیونیستی، بدخواهان، ضدانقلاب، بهائی‌ها و سلطنت طلبان به دشمنی با انقلاب اسلامی می‌پردازد لذا اگر آنها برای آزادی و رهایی ملت ایران شعار می‌دهند، مردم ایران می‌دانند که آنها دشمنان قسم خورده انقلاب اسلامی هستند.

وي اظهار داشت: مردم ما خوب می‌دانند که اگر یک روز بلندگوهای دشمنان برای کسی کف زدند و از موضعی، قلمی و سمت‌گیری خاصی شادمانی کردند معلوم است که این مواضع اشتباه است لذا ملت ایران خط‌ها و پرچم‌ها را خوب می‌شناسد.

حجت‌الاسلام رئیسی گفت: مقام معظم رهبری فرمودند" اگر از یک مسئولی سخنی شنیده شود که ایجاد یأس و اختلاف در میان ملت کرده و وحدت را به‌هم بزند، چه بداند و چه نداند و چه بخواهد یا نخواهد در مسیر دشمن حرکت کرده است." زیرا دشمن می‌خواهد همین بدبینی مردم به مسئولین را به وجود بیاورد و امروز عدم ثبات سیاسی و اقتصادی، برنامه دشمن است.

وی افزود:  هر کس در جهت از بین‌بردن انسجام اجتماعی، وحدت ملی و ایجاد یأس در بین مردم حرکت کند خیانت کرده و هر کس در جهت رفع مشکلات و بازکردن گره از کار مردم اقدام کند خدمت کرده است.

حجت‌الاسلام رئیسی اظهار داشت: همانطور که رهبر معظم انقلاب فرمودند دشمن برای ما دندان تیز کرده؛ لذا راه برون رفت از این وضعیت اقتصاد مقاومتی است، یعنی کار، سرمایه، حمایت از تولید و اشتغال و مقاومت در راه هدف، توامان با هم باید باشد.

معاون اول قوه قضاییه افزود: امروز باید تصمیمات صحیح گرفت و نباید همه مشکلات را به گردن تحریم‌ها انداخت و باید تدبیر اقتصادی هم وجود داشته باشد.

وي تصریح کرد: مردم متدین و دلداده خدا با کمبودها می‌سازند و حاضرند مشکلات را تحمل کنند اما وحدت‌شکنی و ایجاد اختلاف و یأس و ناامیدی و بی‌ثباتی را تحمل نمی‌کنند.

حجت‌الاسلام رئیسی در پايان با بیان اینکه ما در پرتو ارباب عاشورا حسین بن علی(ع) امید به کمک خداوند داریم، گفت: ملت ایران الگویی‌ برای ملت‌های مسلمان شده تا در این فراز و فرود‌ها و دشمنی‌های دشمنان سربلند بیرون آمده و راه انتخاب شده را با عزت و اقتدار طی کند، راهی که به پیروی از امام و رهبری و شهدایی که ناظر بر اعمال ما هستند انتخاب کرده است.

انتهاي پيام/س2
برچسب ها: رئیسی ، اربعین ، حق ، باطل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار