حجت الاسلام رئیسی:

تهديد وحدت مردم، حركت در مسير دشمن است

معاون اول قوه قضائیه گفت: امروز هر کسی در هر جایگاهی وحدت مردم را تهدید کند و انسجام مسئولان را به خطر بیندازد دانسته یا ندانسته در خط دشمن حرکت می‌کند.

به گزارش حوزه حقوقي قضائي باشگاه خبرنگاران، حجت الاسلام ابراهیم رئیسی در همایش گرامیداشت 9 دی که در رواق امام خمینی(ره) در مشهد مقدس، اظهار داشت: 9 دی باید برای ما یک درس بزرگ باشد و بدانیم جریان فتنه می‌خواهد در این کشور اختلاف بوجود آورد و انسجام بين مسئولان نظام از بين برود.

معاون اول قوه قضائيه تصريح كرد: امروز هر کسی در هر جایگاهی وحدت مردم را تهدید کند و انسجام مسئولان را به خطر بیندازد دانسته یا ندانسته در خط دشمن حرکت می‌کند.

وی افزود: دشمن می‌خواهد دلدادگی مردم به اسلام و پیامبر (ص) را از مردم بگیرد و اگر فکر کنیم با نداشتن انرژی هسته‌ای دشمن دست از سر ملت ایران بر خواهد داشت، سخت در اشتباه هستیم.

اين مقام مسئول افزود: قرآن کریم ما را امت وسط قرار داده است و امت وسط دارای عناصری هستند که اولین عنصر آنها حرکت است و دومین عنصر نیز پویایی، سومین عنصر هدفدار بودن و چهارمین عنصر نیز عنصر امام و مقتداست.

حجت الاسلام رئیسی افزود: افراد و اشخاص امت باید کسانی باشند که راه را درست می‌شناسند و مقصد را مي‌دانند و همچنین قادر به تشخیص دوست و دشمن هستند.

وی بیان کرد: خداوند ابزار شناختی همچون گوش چشم و دل به انسان داده است و هیچ فردی حق ندارد این ابزار را نادیده بگیرد و همچنین حق ندارد بدون بصیرت و معرفت حرکت کند.

حجت الاسلام رئیسی گفت: انسان‌های که اهل تحلیل نباشند مورد سوءاستفاده قرار می‌گیرند و اگر انسان بصیرت نداشته باشد راه را از بیراهه و دوست را از دشمن تشخیص نمی دهد.

معاون اول قوه قضائيه بیان کرد: برخی حق را نمی‌شناسند اما برخی حق را می‌شناسند اما حزب بازی‌ها اجازه نمی‌دهد به حق گرایش پیدا کنند.

وی افزود: دسته سوم کسانی هستند که حق را می‌شناسند و به آن گرایش پیدا می‌کنند اما نمی‌توانند تا آخر این راه را ادامه دهند.

حجت الاسلام رئيسي همچنین با اشاره به نقش نخبگان و علما در شناخت مسیر درست اظهار کرد: اولین کار علما و نخبگان جامعه این است که اهل یادگیری و تعلیم باشند و از مرزهای عقیدتی و سیاسی و اجتماعی مراقبت کنند و جامعه را با عوامل فساد و مشکلات آشنا کنند.

وی افزود: محور همه لغزش‌ها عبارت است از خودخواهی به جای خدامحوری، خودمحوری و خودخواهی به جای تکلیف‌مداری، و حزب‌مداری به جای ولایت‌مداری و همین مسائل است که غفلت از آن انسان را گمراه می‌کند.

معاون اول قوه قضائیه کشور درادامه افزود: در 9 دی ماه آنچه واقع شد مسئله بسیار مهم زمان شناسی مردم با بصیرت بود که باحرکت به موقع و بصیرتی که ناشی از عمق باورهای مردان و زنان دلداده به خدا شکل گرفته بود بوجود آمده است.

حجت الاسلام رئيسي در ادامه با اشاره به موفقیت بسیار مهم ایران در برگزاری انتخابات سال88 و شرکت حدود 80 درصد از مردم در این انتخابات توطئه دشمن در کمرنگ جلوه دادن این موفقیت را یک از عوامل بروز فتنه دانست.

معاون اول قوه قضائيه سپس افزود: پرچمی که پشتش آمریکا، صهیونیست، منافقین و وهابیون قرار داشتند را خوب می‌شناسیم، به صورتی که در جریان فتنه، کار از بحث انتخابات گذشت و توهین به نام ابوالفضل(ع) و امام حسین(ع) و جسارت به امام خمینی(ره) را در پیش گرفتند.

وی با بیان اینکه ملت ایران هرگز عوامل داخلی و خارجی فتنه را نخواهد بخشید حرکت 9 دی را حرکتی دانست که دشمن را نا امید کرد.

حجت الاسلام رئيسي همچنین با اشاره به حرکت ماندگار مقام معظم رهبری در دفاع از جمهوریت کشور این کار را در واقع دفاع از حق مردم دانست.

انتهاي پيام/
برچسب ها: وحدت ، انسجام ، مسئولان ، دشمن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار