ملائی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

قوای سه‌گانه باید پیگیر حقوق شهدای هسته‌ای باشند

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه علامه طباطبایی گفت: قوای سه‌گانه و مسئولان نظام باید با ایجاد ستاد پیگیری، حقوق شهدای هسته‌ای را پیگیری کنند تا باعث آرامش خانواده آن‌ها و افکار عمومی ملت ایران شوند.

"مصطفی ملائی"؛ مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه علامه طباطبایی در گفتگو با خبرنگار دانشگاه باشگاه خبرنگاران با اشاره به نزدیک شدن سالروز شهادت مصطفی احمدی روشن اظهار داشت: دانشمندان علمی و هسته‌ای جزء ذخایر و سرمایه‌های کشور هستند که با زحمات فراوان به درجات بالای علمی رسیده‌اند، لذا باید شأن، منزلت و امنیت آن‌ها در حد اعلی حفظ شود.

وی با تأکيد بر اینکه دانشمندان هسته‌ای و متخصصان این حوزه ارزشمند هستند، افزود: نهادهای امنیتی و نظارتی، به‌ویژه وزارت اطلاعات، مسئولیت خطیری در صیانت از دانشمندان هسته‌ای داشته و باید ملاحظات بسیاری را در رابطه با امنیت سکونت و اقامت و خودروهای آن‌ها در نظر بگیرند.

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه علامه طباطبایی اضافه کرد: جمهوری اسلامی ایران بعد از انقلاب سال 1357، علَمِ استکبارستیزی را در دنیا بلند کرده و این امر باعث شده تا دشمنان برای جلوگیری از پیشرفت‌های علمی کشورمان، دانشمندان ما را مظلومانه ترور کنند، لذا ما باید با طرح شکایاتي در مجامع بین‌المللی، فریاد مظلومیت ملت ایران را به گوش جهانیان رسانده و حقوق دانشمندان ترور شده خود را احیا کنیم.
 
ملائی با اظهار نارضایی از عدم پیگیری جدی حقوق این دانشمندان ابراز داشت: پیگیری پرونده شهدای هسته‌ای تاکنون از سوی مسئولان، رضایت‌بخش نبوده و این امر ضعفی بزرگ است، لذا هر سه قوه باید با اتخاذ تدابیری در احقاق حقوق این دانشمندان بیشتر تلاش کنند.

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه علامه طباطبایی در پایان خاطرنشان کرد: قوه مقننه در این مورد باید قانون‌گذاری کرده و با نظارت بر اجرای آن‌ها، حقوق شهدای ترور را احیا کند، قوه مجریه نیز با اجرای این قوانین می‌تواند قدم‌هایی مثبت در این زمینه بردارد و در نهایت، قوه قضائیه با عضویت در پیمان‌های حقوقی و قضایی بین‌المللی، زمینه طرح شکایات و احیای حقوق این دانشمندان را فراهم کند.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار