رئيس فراکسيون محيط زيست مجلس مطرح كرد:

لزوم اقدام جدي دولت در خروج کارخانه‌هاي آلاينده از تهران

رئيس فراکسيون محيط زيست مجلس با بيان اينكه بسياري از صنايع آلاينده مربوط به صنايع و کارخانه‌هاي بزرگ دولتي است، بر لزوم خروج اين واحدهاي آلاينده‌ها از پايتخت تاكيد كرد.

محمدرضا تابش نماينده مردم اردکان در مجلس در گفتگو با خبرنگار پارلماني باشگاه خبرنگاران با اشاره به طرح کاهش آلودگي کلان شهرها گفت: اين طرح در ابتدا مربوط به تهران بود و سپس 8 کلان شهر آلوده کشور را در بر گرفت و موارد متعددي از جمله خروج کارخانه‌هاي آلوده از کلان شهرهاي کشور را در بر مي‌گيرد اين در حالي است که اقدامات قابل توجهي در اين خصوص صورت نگرفته است.

وي با اشاره به اينکه خروج کارخانه‌هاي آلاينده از حريم شهرهاي بزرگ بر اساس مصوبه دولت الزام‌آور است، افزود: خروج کارخانه‌هاي آلاينده خصوصا از تهران حدود 10 سال است که مطرح شده ولي اقدام عملي جدي در جابه جايي آنها شاهد نبوديم.

رئيس فراکسيون محيط زيست مجلس تصريح کرد: سهم بسزايي از آلودگي هوا مربوط به صنايع و کارخانه‌هاي بزرگ دولتي است که برخي از آن‌ها به جهت استفاده از گاز "مازوت" در آلودگي هوا بسيار تاثيرگذار هستند.

وي در بيان اقدامات مجلس اظهار داشت: مجلس يک نهاد نظارتي بوده و برحسب اين وظيفه بارها نسبت به عدم اجراي صحيح قوانين از جانب دولت اظهار نظر كرده است لذا در صورت وجود خلأ قانوني تنها مجلس مي‌تواند در رفع آن اقدام کند.

تابش با بيان اينکه مقابله با آلودگي هوا از نان شب هم واجب تر است، افزود: از دولت انتظار مي‌رود تا برنامه‌هاي جدي‌تري نسبت به حمايت از محيط زيست و صيانت از منابع طبيعي و مقابله با آلودگي مد نظر داشته و وظايف خود را انجام دهد.

وي در پايان با اشاره به نقش رسانه‌ها و نهادهاي آموزشي در مقابله با آلودگي هوا بيان داشت: وظيفه رسانه‌ها و نهادي فرهنگي در آموزش مردم و فرهنگ‌سازي و حمايت از محيط زيست بسيار راه‌گشا خواهد بود، خصوصا صدا و سيما که انتظار مي‌رود تا برنامه‌اي بيشتري را در اين زمينه خصوصا در ساعات پر بيننده تهيه کند.

انتهاي پيام/
برچسب ها: کارخانه ، آلاینده ، هوا ، تابش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار