تشکل های دانش آموزی میدان باروری علم و عمل هستند

وزیر آموزش و پرورش گفت: تشکل های دانش آموزی میدان داران اصلی باروری علم و عمل و تعهد و دین هستند.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، حمیدرضا حاجی بابایی در دیدار با دبیر کل اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان اظهار داشت: محوریت اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان در بستر آموزش و پرورش با توجه به بهره مندی از یک سابقه درخشان و روشی در فعالیت های فرهنگی و اجتماعی تربیت مدیران آینده نظام جمهوری اسلامی ایران است.

حاجی بابایی با بیان اینکه تشکل دانش آموزی برنامه های عمیق و بسیار خوبی را در بین دانش آموزان جامعه هدف خودش تربیت داده اند یاد‌آور شد: یکی از برنامه های خوبی که این تشکل دانش آموزی می تواند به آن اهتمام داشته باشد برنامه های موج آفرینی در مناسبت های ملی و مذهبی است.

وی با اشاره به اینکه اعضای انجمن های اسلامی دانش آموزان اغلب از بچه های نخبه و متدین آموزش و پرورش هستند بیان داشت: این دانش آموزان با برنامه های جدید آموزشی و پرورشی بویژه سند تحول بنیادین و اهداف آن سند، چگونگی شکل گیری سند، و دیدگاه رهبر انقلاب نسبت به آن سند آشنا و آگاه شود.

حاجی بابایی تصریح کرد: در سند تحول بنیادین سعی شده دانش آموزان و تربیت دینی اسلامی آنها به عنوان یک اصل مهم تعریف و مورد هدف گذاری قرار گیرد چرا که ما در افق 20 ساله نظام به نسلی نیازمندیم که منطبق بر ارزشیابی جامعه تربیت یابد.

وی گفت: تشکل های همچون بسیج دانش آموزی، سازمان دانش آموزی، مجلس دانش آموزی و اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان آموزش و پرورش وجود دارد لذا این تشکل ها باید هماهنگی لازم را با هم داشته باشند تا برنامه های پرورشی و تربیتی گسترده ای برای دانش آموزان اجرایی و عملیاتی می شود.

وزیر آموزش و پرورش در ادامه یادآور شد: برای اینکه سند تحول بنیادین دقیق تر و به صورت کاربردی مورد تبیین و بررسی کارشناسی قرار گیرد باید برنامه ریزی ها و برگزاری جلسات با حضور مسئولان و شوراهای استان و شهرستان اتحادیه انجمن های اسلامی و دانش آموزان به شکل مرتب برگزار می شود.

دبیر کل اتحادیه انجمن های اسلامی بیان داشت: تلاش مدیران و مسئولان آموزش و پرورش اعم از نیروهای ولایی انقلاب و دغدغه مند نسبت به اهداف دستگاه تعلیم و تربیت و رساندن به سر منزل مقصود بایستی جز هدف گذاری های اصلی باشد.

علامتی افزود: این تشکل دانش آموزی خودش را موظف می داند که در راستای تحقق اهداف نظام در دستگاه تعلیم و تربیت حمایت مردم افزایش حرکت های مثبت و سازنده ای را انجام دهد.

وی ضمن تاکید به فرمایش رهبر فرزانه انقلاب مبنی بر اهمیت تحول بنیادین آموزش و پرورش ضرورت جاری شدن تفکر ولایت در این دستگاه حساس تاکید کرد./ز

برچسب ها: آموزش ، دین ، اهتمام
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار