اذعان به نقش رژيم صهيونيستي در تداوم بحران سوريه

نشريه آمريکايي "كامنتري مگزين" در مقاله تحليلي جديد خود به قلم "ايولين گوردون" اذعان نموده كه دستگاه اطلاعاتي رژيم صهيونيستي نقش اصلي را در ايجاد و تداوم بحران سوريه در همكاري با آمريكا ايفا كرده است.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از به نقل از كامنتري مگزين، نويسنده اين مقاله در توصيه خود به دولت اوباما خواهان افزايش همكاري ها بين آمريكا و رژيم صهيونيستي شده است و اظهار داشته "سرمقاله اخير روزنامه "نيويورك تايمز" به ما يادآوري مي كند كه نبايستي فراموش كنيم كه رابطه آمريكا و رژيم صهيونيستي يك رابطه يك طرفه نيست.

عليرغم آنكه رژيم صهيونيستي از رابطه با آمريكا نفع بسياري مي برد اما نبايستي فراموش كنيم كه آن رژيم متحد اصلي آمريكا در خاورميانه است و يكي از فوايد اين رابطه قابليت هاي اطلاعاتي رژيم صهيونيستي و كمك آن به آمريكاست."
 
نويسنده با نقل قول از گزارش نشريه "تايمز" در مورد همكاري فرماندهان ارشد نظامي رژيم صهيونيستي با مقامات پنتاگون در اواخر ماه نوامبر گفته است "در آن زمان مقامات اطلاعاتي دو كشور در مورد تصاوير ماهواره اي بدست آمده بحث كردند. مقامات ارشد اطلاعاتي رژيم صهيونيستي اطلاعاتي را در مورد سلاح هاي شيميايي سوريه و مكان نگهداري آنها در اختيار آمريكائي قرار داده بودند.

آنان همچنين از در اختيار داشتن بمب هاي 500 پوندي از سوي دولت سوريه خبر داده بودند، بمب هايي كه توانايي حمل آنها با هواپيما وجود دارد." پس از اين ديدار بود كه "باراك اوباما" رئيس جمهوري آمريكا بلافاصله به "بشار اسد" رئيس جمهوري سوريه در مورد استفاده احتمالي از "سلاح هاي شيميايي" هشدار داد.
 
نويسنده همچنين به ايفاي نقش رژيم صهيونيستي بعنوان يك "جاسوس" در دوره زمامداري جورج دبليو بوش نيز اشاره مي كند و با نقل قول از گزارش نشريه "تايمز" در سال 2011 مي گويد "آمريكا اطلاعاتي از نيروگاه هسته اي سوريه در اختيار نداشت تا آنكه در ديدار مشاور امنيت ملي دولت بوش با مقامات رژيم صهيونيستي آنان عكس هايي كه از آن نيروگاه در اختيار داشتند را به مقامات آمريكائي تحويل دادند."
 
نويسنده اشاره مي كند كه آمريكا از رژيم صهيونيستي "نه تنها در زمينه مسائل اطلاعاتي بلكه در اقداماتي كه خود نمي تواند مستقيما در آن ها شركت كند نيز استفاده مي نمايد." وي در اين مورد ادعا مي كند كه هواپيماهاي رژيم صهيونيستي قادرند در ظرف دو ساعت پايگاه هاي سوري را نابود كنند در حالي كه آمريكا به تنهايي قادر به انجام اين كار نيست.
 
نويسنده در پايان اشاره مي كند كه آمريكا نياز شديدي به متحدي چون رژيم صهيونيستي در منطقه خاورميانه براي پيشبرد اهدافش دارد.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار