اعتراضات مردم آمریکا برای بستن گوانتانامو

مردم و گروه های مختلف آمریکا برای چندمین بار در مقابل کاخ سفید در اعتراض و به اوضاع گوانتانامو دست به تظاهرات زده و خواستار بسته شدن آن شدند

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از روزنامه مصری الشعب، هیئت های حقوقی، دینی، و سیاسی آمریکا در اعتراض به اوضاع وخیم زندانیان گوانتانامو تظاهراتی را ترتیب دادند که از مقر دادگاه دادگاه عالی آمریکا تا کاخ سفید به طول انجامید. تظاهرکنندگان با سر دادن فریادهایی خواستار بسته شدن این زندان شدند.
از جمله گروه های شرکت کننده در این اعتراضات می توان به سازمان عفو بین الملل، مرکز حقوق مدنی، شورای روابط اسلامی در آمریکا، شبکه عدالت بین الملل، و گروه ملی دینی آمریکا اشاره کرد که همگی علی رغم اینکه از طوایف و ادیان و تفکراتی متنوعی بودند همگی متحد و یکپارچه لباس زندانیان را بر تن کرده و شعار بسته شدن گوانتانامو را سر می دادند.
معترضان وجود یک چنین زندانی برای کشوری که ادعای دفاع از حقوق بشر را حمل می کند را لکه ننگ و نقض آن ادعا دانستند. با توجه به اینکه از جمله شعارهای اوباما در روند تبلیغات خود برای ریاست جمهوری آمریکا "بستن گوانتانامو" بوده است تظاهر کنندگان با حمل پلاکاردهایی او را دروغگو خوانده و از سیاست های وی انتقاد کردند.
گفتنی است این چندمین بار است که مردم و گروه های مختلف در اعتراض به اوضاع گوانتانامو در مقابل کخ سفید دست به تظاهرات می زنند.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار