ظرفیت تولید نفت میدان رشادت به 22 هزار بشکه در روز می رسد

رئیس منطقه عملیاتی لاوان در شرکت نفت فلات قاره ایران، از امکان تولید زودهنگام نفت درطرح توسعه میدان رشادت خبر داد و گفت: با بهره برداری از چهار حلقه چاه جدید، ظرفیت تولید نفت این میدان به 22 هزار بشکه در روز می رسد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، عباس رجب خانی، به آغاز تولید زود هنگام از این میدان در نوروز امسال اشاره کرد و گفت: ابتدای امسال، پس از آماده سازی چاه های جدید، طرح تولید زودهنگام از این میدان آغاز ولی پس از یک ماه به دلیل عملیات نصب روسازه سکوها متوقف شد.

وی ادامه داد: کارکنان سکو با انجام عملیات لوله کشی، ساخت و نصب چند راهه های موقتی موفق شدند تولید نفت از چهار حلقه چاه جدید را به جریان اندازند.

رجب خانی طرح توسعه میدان رشادت را یکی از سه طرح مهرماندگار در شرکت نفت فلات قاره ایران دانست و افزود: هدف از اجرای این طرح، افزایش تولید نفت در میدان رشادت تا 75 هزار بشکه در روز و بازسازی و نوسازی تاسیسات این میدان بوده است.

وی با بیان این که بخش مهمی از افزایش تولید میدان رشادت با اجرای تزریق آب، گاز و نصب پمپ های درون چاهی انجام می شود، گفت: در این طرح حفاری 28 حلقه چاه تولیدی و تزریقی پیش بینی شده است.
 
رجب خانی همچنین با اشاره به نصب 5 سکو برای اجرای طرح توسعه میدان رشادت اظهار خرسندی کرد که کار ساخت و نصب این سکوها از سوی شرکت های داخلی انجام شده است.

رئیس منطقه عملیاتی لاوان اجرای طرح نوفلرینگ ( مشعل خاموش) را یکی دیگر از برنامه های فلات قاره در طرح توسعه این میدان اعلام کرد و گفت: با راه اندازی کامل طرح توسعه رشادت، گازهای همراه به وسیله یک خط لوله به میدان سلمان برای استفاده از بخش های مختلف ارسال می شود.

وی ساخت خطوط لوله بین سکوها، کابل های دریایی و خط لوله 16 اینچ از سکو تا خشکی (جزیره لاوان) را از دیگر بخش های در دست اجرای این طرح عنوان کرد.

میدان نفتی رشادت (رستم) در 108 کیلومتری جنوب غربی جزیره لاوان و در میان آب های خلیج فارس واقع شده است.

این میدان دارای ١٤ حلقه چاه است و نفت تولیدی آن به وسیله خط لوله ١٨ اینچ به طول 108 کیلومتر همراه با نفت میدان رسالت برای ذخیره سازی به جزیره لاوان ارسال می شود./ر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار