اخبار ویژه روزنامه های چهارشنبه

خودكشي در ارتش آمريكا بيش از تلفات جنگي پارسال/رئیس‌جمهور را در ایران خدا تعیین می‌کند!

آخرين وضعيت پرونده «مهدي هاشمي»،سه نماینده امضای خود را پس گرفتند،نامه نگاري چندين نهاد درباره واردات لاستيک فرغون، پوران درخشنده تکذیب کرد،تحقیق‌وتفحص از بنیاد شهید هم کلید خورد،روايتي از عهدشكني احمدي‌نژاد در سال 84،شرط ناطق نوری برای کاندیداتوری حضور موسوی و کروبی است؟،انتقاد اخير مردم از تعبيرات زننده آيت‌الله جنتي در نماز جمعه تهران،از مهمترین اخبار ویژه روزنامه های امروز هستند.

به گزارش مجله شبانه باشگاه خبرنگاران،  اخبار ویژه روزنامه های امروز را می توانید در اینجا بخوانید.

 *کیهان:

نويسندگان نامه جام زهر در مجلس ششم دنده عقب گرفتند

نامه چند عضو فراكسيون مشاركت در مجلس ششم حاكي از قدرت فزاينده جمهوري اسلامي و در عين حال خائنانه بودن موضع قبلي آنها مبني بر ضرورت سر كشيدن جام تسليم در چالش هسته اي است.

رجب مزروعي، علي اكبر موسوي خوئيني، فاطمه حقيقت جو از اعضاي فراكسيون اصلاح طلبان و مشاركت در مجلس ششم بودند كه پس از ارتكاب خيانت هايي از كشور خارج شدند. آنها نامه اي خطاب به مقامات ارشد ايران و آمريكا و اروپا نوشته اند كه در آن خواسته شده با برگزاري مذاكره برد- برد و طبق مقررات پذيرفته شده بين المللي، حق غني سازي اورانيوم در ايران صريحا به رسميت شناخته شود و موضوع غني سازي 20 درصد نيز متوقف به تامين سوخت نيروگاه هاي مربوط باشد.

اين نوشته را نورالدين پيرمؤذن (عضو فراكسيون اصلاحات در مجلس) و اسماعيل گرامي مقدم (نماينده اصلاح طلب مجلس هفتم كه در خارج كشور به سر مي برد) به همراه يك سمپات گروهك منافقين (احمد سلامتيان) و يكي از حاميان گروهك ملي- مذهبي (يوسفي اشكوري) امضا كرده اند. اين عده البته خواستار پذيرفتن پروتكل الحاقي از سوي ايران و لغو تحريم هاي غرب نيز شده اند.

نكته قابل تامل در مضمون اين نوشته، اعتراف به مهمل بودن نامه منسوب به 127 نماينده مجلس ششم است كه ضمن آن خواسته شده بود ايران جام زهر تسليم در چالش هسته اي را سر بكشد و فعاليت هاي خود را تعطيل كند. آنها در آن زمان اصرار داشتند روي فشارهاي غرب با حاكميت چانه زني و باج خواهي كنند و از سوي ديگر براي ادعاهاي فاقد سند غرب سند بتراشند.

 چنان كه يكي از دوستان همين حضرات در فراكسيون مشاركت (احمد شيرزاد) پشت تريبون رسمي مجلس ششم ادعا كرد ايران 19 سال درباره برنامه هسته اي خود دروغ گفته و اكنون دم خروس بيرون افتاده است! به اعتبار همين مواضع هم بود كه ديپلمات هاي ارشد غربي در مذاكرات با تيم ايراني همواره به مواضع عناصر خائن در مجلس ششم استناد كرده و آن را به عنوان برگ برنده روي ميز مي گذاشتند.

موضوع ديگري كه نوشته چند نماينده مشاركت مجلس ششم به آن اذعان دارد اقتدار فزاينده جمهوري اسلامي در برابر فشارهاي غرب است، حال آن كه جريان مرعوب و تسليم طلب مدعي بودند كمترين مقاومت باعث حمله نظامي و اشغال كشور و شكست ايران خواهد شد.
معناي ديگر نوشته رجب مزروعي و دوستان سفيل و سرگردان وي نوعي ابراز ندامت ضمني نسبت به خبط هاي گذشته است.

خودكشي در ارتش آمريكا بيش از تلفات جنگي در سال گذشته بود

ميزان خودكشي نظاميان آمريكايي در سال ميلادي گذشته ركورد شكست.
وزارت دفاع آمريكا در گزارشي اعلام كرد: 349 نفر از نظاميان آمريكا در سال 2012 ميلادي خودكشي كرده اند كه اين رقم بي سابقه و بيش از تعداد سربازان كشته شده در جنگ است.

صداي آمريكا با اشاره به اين خبر گفت: 301 نظامي در سال 2011 ميلادي دست به خودكشي زده بودند. برخي از كارشناسان پيش بيني مي كنند كه اين تعداد حتي در سال جاري ميلادي بالاتر رود.به گزارش VOA «لئون پانتا، وزير دفاع آمريكا، خودكشي در نيروهاي مسلح را يك بيماري همه گير ناميده است، روندي كه وزارت دفاع آمريكا به طور كامل آنرا درك نمي كند و به نظر مي رسد كه قادر به كنترل آن نيست.»

پنتاگون با اشاره به اينكه اين ميزان، از تلفات جنگي نيروهاي آمريكايي در افغانستان نيز بيشتر بوده، اعلام كرد بررسي علل و همچنين راه هاي پيشگيري از خودكشي سربازان آمريكايي، در اولويت برنامه هاي اين وزارتخانه است.
جان روكو، سرگرد نيروي دريايي آمريكا كه سرپرست برنامه پيشگيري از خودكشي سربازان آمريكايي مستقر در عراق بود، خود نيز در سال 2005 ميلادي (هشت سال پيش) دست به خودكشي زده بود(!)

به گزارش صداي آمريكا «كارشناسان تا حدودي فشار و استفاده از الكل را عامل خودكشي مي دانند. همچنين گفته مي شود كه بسياري از سربازان، ملوانان و تفنگداران دريايي با آينده نامشخصي پس از پايان جنگ عراق و خروج از افغانستان در سال آينده روبرو هستند.»

همزمان با انتشار اين خبر يك روزنامه آمريكايي در گزارشي نوشت: تصميم اوباما براي پايان دادن جنگ افغانستان بعد از آن صورت گرفت كه وي با وجود چند سال تعلل فهميد اين جنگ بي فايده است روزنامه هافينگتون پست در مطلبي انتقادي خاطرنشان كرد: چه تعداد از سربازان آمريكايي بايد زخمي يا كشته مي شدند تا باراك اوباما رئيس جمهور متوجه مي شد ديگر ادامه جنگ افغانستان فايده اي ندارد؟ در بهار سال 2009 اوباما تصميم خود براي اعزام 33 هزار نيروي بيشتر به افغانستان را اعلام كرد.

به عبارت ديگر اوباما پس از روي كار آمدن، تعداد نيروهاي مستقر در افغانستان را تا 50 درصد افزايش داد. در اين زمان بود كه تعداد تلفات نيروهاي آمريكا در افغانستان افزايش يافت.به نوشته اين روزنامه «ژوئن سال 2011 - يك سال و نيم قبل - بود كه اوباما متوجه شد ديگر ادامه جنگ افغانستان فايده اي ندارد.

 در واقع سخنراني هاي تبليغاتي جنگ طلبانه اوباما درباره افغانستان توطئه اي سياسي بيش نبوده است. با اين حال اوباما در اواسط سال 2011 به همان نتيجه اي درباره جنگ افغان دست يافت كه از مدت ها قبل اكثر كارشناسان سياسي به آن رسيده بودند؛ ديگر ادامه جنگ افغانستان فايده اي ندارد.»

هافينگتون پست افزود: چرا اوباما دو سال صبر كرد تا ديدگاهش را درباره افغانستان تغيير دهد؟ از تابستان 2009 تاكنون بيش از 1300 نيروي نظامي آمريكا در افغانستان كشته شده اند. اين تعداد تقريبا نيمي از كشته شدگان نظاميان آمريكايي در طول جنگ 11 ساله افغانستان است.
اوباما به تازگي اعلام كرده نقش نظاميان آمريكايي در افغانستان از بهار آينده تغيير مي كند و آنها آماده خارج كردن و محدودسازي نيروهاي خود خواهند شد.
 
پاسكاري خبرجعلي پارازيت!
روزنامه حمايت در اقدامي نسنجيده و پرسش برانگيز پس از چند هفته با استناد به گزارشي مخدوش دست به انتشار مطلبي زد كه موجبات سوءاستفاده ضدانقلاب را فراهم كرد.

در حالي كه مدت مديدي است رسانه هاي ضدانقلاب و اپوزيسيون در تلاش هستند افسانه هاي عجيب و غريبي را درباره تاثير پارازيت هاي ماهواره اي بر سلامت رواج دهند، چند هفته پيش يكي از خبرگزاري هاي داخلي در بخشي از گزارش خود مدعي شد پارازيت بر سلامت انسان ها تاثير منفي مي گذارد. اگرچه اين خبرگزاري ساعتي بعد به اصلاح گزارش خود پرداخت اما نكته قابل تامل تر آن كه پس از چندين هفته روزنامه حمايت ارگان سازمان زندانها همان ادعا را بار ديگر منتشر كرده و مدعي شد پارازيت خطر تولد نوزاد معلول و عقب مانده ذهني را 30 برابر افزايش مي دهد!

اين موضوع در حالي از سوي يك كارشناس مجهول الهويه مطرح مي شود كه چندي پيش بي بي سي نيز مدعي شده بود موش ها و سوسك هاي تهران به دليل پارازيت نابود و محو شده اند!

چنين ادعاهاي مضحكي در حالي مطرح مي شود كه از هيچ پايگاه علمي و آكادميكي چه در داخل و چه در خارج از ايران برخوردار نيست و سازمان بهداشت جهاني نيز چندي پيش اعلام كرد پارازيت تاثيري بر سلامت انسان ها ندارد.

گفتني است كه توهم تاثير پارازيت بر سلامت انسان ها، از چند سال قبل به عنوان دستاويزي براي تبليغ عليه جمهوري اسلامي ايران مورد سو ءاستفاده رسانه هاي غربي و برخي روزنامه ها و سايت هاي بدنام داخلي بود. اين توهم پراكني با اعلام بي خطر بودن پارازيت از سوي سازمان بهداشت جهاني، با شكست روبرو شد و تعجب آور است كه يك روزنامه وابسته به دستگاه قضايي كشور به اين خبر جعلي كه تاريخ مصرف آن نيز گذشته است استناد مي كند؟!
 
اپوزيسيون هستيم يا گداي دربار ملك عبدالله؟!
همكار نشريات زنجيره اي در دوره اصلاحات معتقد است: رژيم پهلوي از يك اپوزيسيون آبرومند برخوردار بود اما جمهوري اسلامي با اپوزيسيوني مضحك و كاريكاتورگونه طرف است.

داريوش سجادي (مدير يكي از شبكه هاي ماهواره اي تعطيل شده) در وبلاگ خود، اظهارات چند هفته پيش وزير خارجه رژيم بحرين را مورد توجه قرار داد كه گفته بود بايد مانند سوريه، كنفرانس دوستانه مردم ايران را با كمك گروه هاي مخالف برگزار كنيم.

سجادي مي نويسد: بعد از برگزاري آخرين دور از كنفرانس هاي ادواري مسمي به «دوستان مردم سوريه» در تونس با مشاركت و هدايت و سرمايه گذاري عربستان و قطر و بحرين و تركيه و به منظور ايجاد هماهنگي بين نيروهاي وحشي سلفي و تروريست «حامي ايجاد دمكراسي در سوريه از طريق كشتار درماني»! اظهارات «شيخ خالدبن حمد آل خليفه» وزير خارجه بحرين در حاشيه اين اجلاس اسباب انبساط خاطر شد! ايشان بعد از رتق و فتق امور دمكراسي در سوريه(!!!) و لابد و ايضاً در كشور متبوعه شان با اشاره به ايران ابراز لحيه فرموده اند.

گاه آن رسيده كه شاهد كنفرانس «دوستان مردم ايران» باشيم(!) تصورش خالي از لطف نيست كه شاهد كنفرانسي به منظور حمايت از ايجاد دمكراسي در ايران(!) باشيم كه در آن رياست اجلاس با امير بحرين و پادشاه عربستان «دمكراتيك تر» (!) باشد در حالي كه نيش اش تا بنا گوش باز است براي اظهارات سخنرانان اپوزيسيون ايراني كف مي زند و اشرفي پخش مي كند.

وي مي افزايد: تصورش را بكنيد آنگاه محسن سازگارا و عليرضا نوري زاده و رضا پهلوي و پرويز ثابتي و مجتبي واحدي و محسن مخملباف و شيرين عبادي و فاطمه حقيقت جو و نيك آهنگ كوثر و اردشير اميرارجمند و عطاالله مهاجراني و مسعود رجوي و مسعود بهنود و ضيا آتاباي و شهرام همايون و «هخا» و ابراهيم نبوي و گوگوش و شاهين نجفي و محسن نامجو و شنبه زاده(!) و «من وتو» و «صداي آمريكا» و راديو فردا و بقيه «تجار اپوزيسيون» در رقابتي نفس گير براي كسب اشرفي بيشتر به منظور «لابد» تلاش بيشتر براي سرنگوني جمهوري اسلامي و استقرار دموكراسي مطمح نظر آقاشون «ملك عبدالله» با يكديگر به منظور كسب نظر لطف بيشتر اميران دمكرات خليج فارس به رقابت بپردازند.
سجادي نوشت: رژيم پهلوي هر ايرادي داشت اما برخوردار از يك مزيت هم بود و آن برخورداري اش از اپوزيسيوني «آبرومند و صاحب صلاحيت» نظير (امام) خميني و ديگران بود كه جملگي سرشان به تنشان مي ارزيد اما اكنون جمهوري اسلامي برخوردار از اپوزيسيوني چنين مضحك و كاريكاتورگونه است كه يك طرفش امير بحرين و ملك عبدالله و آل خليفه و باراك اوباما و نتانياهو و آن طرفش مسعود رجوي و رضا پهلوي و سازگارا و نوري زاده و عبادي و... بقيه تجار مسما به اپوزيسيون است! اين اسباب شرمندگي است.

نشست ژنو بي نتيجه بود؛ كليد بحران سوريه دست ايران است
يك روزنامه سعودي در گزارشي نوشت: غرب اگر مي خواهد بحران سوريه حل شود بايد طرح ايران را مد نظر داشته باشد.
روزنامه الحيات كه همزمان در لندن و رياض منتشر مي شود، در تحليل خود خاطرنشان كرد: طرح 3 مرحله اي كه بشار اسد در سخنراني اخير خود مطرح كرد، با ايران هماهنگ شده بود؛ با اين تفاوت كه در طرح ايران بر نظارت سازمان ملل تأكيد شده بود در حالي كه اسد حرفي از نظارت سازمان ملل نزد. ايران به روشني نشان داد هر راه حلي براي سوريه منوط به توجه به نظر ايران است.

همان طور كه در عراق و لبنان هيچ راه حلي بدون توجه به منافع ايران ممكن نيست پيش برود، در سوريه نيز امكان ندارد طرحي مطرح شود و ديدگاه ايران در آن لحاظ نشود.الحيات افزود: ايران ثابت كرد تصميم هاي جلسه ژنو كه در 30 ژوئن سال گذشته ميلادي برگزار شد و در آن ايران را كاملاً حذف كردند، به هيچ وجه نمي تواند پيش رود و جامعه جهاني ناگزير است براي حل بحران سوريه بر روي نقش ايران نيز حساب كند. به عبارت ديگر اگر غرب مي خواهد بحران سوريه حل شود بايد طرح ايران، را مد نظر داشته باشد.

روزنامه سعودي اذعان كرده كه «غرب ترجيح مي داد مدلي شبيه مدل ليبي يا يمن را در سوريه پياده كند اما در ماجراي سوريه وضع فرق مي كند و سوريه حاميان قدرتمندي مانند ايران و روسيه داشت».الحيات با اشاره به طرح يا ماده هاي پيشنهادي ايران مي نويسد: در اين طرح بر نظارت سازمان ملل بر توقف خشونت ها و عمليات نظامي در سوريه تأكيد شده است و اين كه بايد به موازات طرح اخضر ابراهيمي براي دولت انتقالي كه شامل اعزام نيروهاي حافظ صلح به سوريه براي تضمين امنيت و انتقال مسالمت آميز قدرت مي شود، اين طرح نيز پيش رود. اما اين مسأله نيز تأكيد شده كه ايران با هر چيزي كه استقلال سوريه را زير سؤال ببرد، مخالف است.

*وطن امروز:


اگر بيرون زندان بودم، كمپين تقلب و كلاهبرداري برپا مي‌كردم!
مصطفي تاج‌زاده مي‌گويد اگر بيرون زندان بود كمپين دفاع از انتخابات آزاد راه مي‌انداخت!
به گزارش جهان، او در ادامه نوشته‌های خود كه از زندان به گردانندگان سايت‌های كلمه و جرس و نوروز ارسال مي‌شود، نوشته است: من باز هم بر اين اصل اصرار مي‌ورزم كه راه نجات كشور انتخابات آزاد است و اگر بيرون زندان بودم بزرگ‌ترين كمپين را براي دفاع از انتخابات آزاد كه امري قانوني و مشروع است، برپا مي‌كردم.

در واقع انتخابات آزاد، استراتژي اصلاح‌طلبان ايران است و همچنان كه جنبش سبز با انتخابات شكل گرفته، پيروزي آن هم در گرو برپايي انتخابات آزاد است و در آن صورت هركس كه راي بياورد مورد احترام همه است. از هياهوي اخير نبايد ترسيد و بايد قاطع و همه‌جانبه از انتخابات آزاد دفاع كرد.

 به گونه‌اي كه در ايران يا انتخابات آزاد برگزار شود يا خداي ناكرده انتخابات رسوا. تاج‌زاده همچنين نوشته است: وقتي كه با بازجوها درباره انتخابات 88 بحث مي‌كرديم، مي‌گفتم انتخابات 92 تكليف را روشن مي‌كند كه آيا انتخابات را آزاد برگزار مي‌كنيد يا فرمايشي و مهندسي شده. اگر آزاد برگزار كنيد، معلوم است واقعا اعتقاد داريد در انتخابات 88 تخلف و تقلب نشده و راي اكثريت مردم با شماست اما اگر فرمايشي يا مهندسي شده برگزار كرديد و مانند بار قبل كودتاي انتخاباتي كرديد، روشن مي‌شود كه نه تنها در اقليت هستيد و مورد اعتماد مردم نيستيد بلكه خود نيز به اين حقيقت واقفيد و به آن اشراف داريد. گفتنی است تاج‌زاده در ويدئويي كه از وي منتشر شده و هم‌اكنون در اينترنت موجود است، تصريح مي‌كند من با توجه به تجربه برگزاري انتخابات كه دارم، مي‌دانم كه 11ميليون تقلب در انتخابات امكان ندارد.

 آنچه درباره تجربه ويژه تاج‌زاده قابل توجه است، اظهارات چند هفته پيش محسن هاشمي پسر ارشد حجت الاسلام هاشمي رفسنجاني- كسي كه اصلاح‌طلبان سر او قسم ياد مي‌كنند- است. محسن هاشمي در مصاحبه با روزنامه زنجيره‌اي بهار مشخصا مجريان اصلاح‌طلب انتخابات مجلس ششم (تاج‌زاده و تيم زير نظر وي در معاونت سياسي و ستاد انتخابات وزارت كشور) را متهم به تقلب عليه آقاي هاشمي و نخواندن آراي وي كرد.

بنابراين تاج‌زاده به عنوان «آقاي تقلب» و شخصيت نشاندار و منحصر به فرد اين عرصه، به جاي پرگويي‌هايي نظير عبارات بالا بايد درباره آن رسوايي منحصربه‌فرد توضيح بدهد. با اين وصف، ترجمه عبارت «اگر بيرون زندان بودم، كمپين دفاع از انتخابات آزاد را برپا مي‌كردم» به زبان صريح و سليس مي‌شود «كمپين تقلب و كلاهبرداري برپا مي‌كردم».

درباره مدعاي تن دادن به نتيجه انتخابات آزاد نيز گفتنی است كه به تصريح آقاي هاشمي، موسوي به وي گفته بود اگر تمام دنيا هم بگويند انتخابات [سال 88] سالم است، من مي‌گويم تقلب شده است! به همين دليل هم موسوي در حالي كه هنوز زمان اخذ راي تمام نشده بود مصاحبه كرد و خود را پيروز انتخابات دانست و با وجود ادعاي اينكه «براساس آراي ريخته شده در صندوق من پيروز شده‌ام» حاضر به بازشماري رندومي برخي صندوق‌ها نشد چرا كه هدف از آوردن وي ايجاد آشوب و به هم زدن بازي دموكراسي به هر بهانه‌اي بود و نه حضور قانونمند در انتخابات.

*خراسان:

نامه نگاري چندين نهاد درباره واردات لاستيک فرغون
بر اساس نامه نگاري چندين دستگاه مسئول که طي هفته هاي اخير به نهادهاي ذي ربط در امر واردات کالا ارسال شده، مقرر شده است که لاستيک فرغون از زيرنويس تک ستاره رديف تعرفه 4011 کميته يک آيين نامه اجرايي قانون صادرات و واردات مستثني شود تا نوع تعرفه آن براي واردکنندگان اين محصول تغيير کند.

حسين مظفر رئيس ستاد انتخابات ائتلاف 1+2 شد
حسين مظفر به عنوان رئيس ستاد انتخابات ائتلاف سه گانه اصولگرايان انتخاب شد. به گزارش مهر، در جلسه ديروز ائتلاف سه نفره اصولگرايان حسين مظفر به عنوان رئيس ستاد انتخاباتي اين ائتلاف انتخاب شد. ائتلاف 1+2توسط علي اکبر ولايتي، غلامعلي حداد عادل و محمدباقر قاليباف تشکيل شده است. مظفر هم اکنون نماينده تهران و معاون رئيس مجلس است و سابقه تصدي وزارت آموزش و پرورش را نيز دارد. در همين حال محمدرضا باهنر دبيرکل جامعه اسلامي مهندسين به باشگاه خبرنگاران گفت: تعداد افراد حاضر در ائتلاف 1+2 بايد افزايش يابد.

*آرمان:

 امیدواری آژانس درباره بازدید از پارچین
شنیده شد که شبکه اسکای نیوزعربی به نقل از یکی از مقامات آژانس بین‌المللی انرژی اتمی اعلام کرد: امیدواریم در دور جدید مذاکرات با ایران درباره بازدید از تاسیسات پارچین به توافق دست پیدا کنیم. خاطرنشان می‌شود هیات آژانس بین‌المللی انرژی اتمی امروز برای مذاکره با مقامات کشورمان وارد تهران می‌شود.

 نجف‌زاده سفیر شد
شنیده شد که کامران نجف‌زاده خبرنگار واحد مرکزی خبر از سوی سازمان بهزیستی به‌عنوان خبرنگار افتخاری و سفیر کودکان بی‌سرپرست معرفی شد. سازمان بهزیستی در مراسمی ویژه در تالار وحدت تهران ضمن تقدیر از قهرمانان پاراالمپیکی لندن و جمعی از پیشکسوتان عرصه هنر و ورزش، از کامران نجف‌زاده به‌خاطر کارگردانی مستندهایی با موضوع کودکان از جمله مستند «کودکان کار»، «نرگس»(ماجرای کودکان سوخته یک دبستان) و «مدرسه کالو، کوچک‌ترین مدرسه جهان» تقدیر و تشکر کرد. هاشمی رئیس سازمان بهزیستی ضمن اهدای لوح سفیر ویژه کودکان بی‌سرپرست و نشان درجه یک حمایت به خبرنگار واحد مرکزی خبر هدایایی نیز تقدیم مهدی مهدوی‌کیا، کریم باقری، آتیلا پسیانی، فرامرز قریبیان و حمید سوریان کرد.

 آخرين وضعيت پرونده «مهدي هاشمي»
شنیده شد که وكيل خانواده هاشمي درخصوص آخرين خبرها از وضعيت پرونده مهدي هاشمي گفت: هنوز وقت دادگاه تعيين نشده است. محمود عليزاده درمورد آخرين وضعيت رسيدگي به پرونده مهدي هاشمي، اظهار کرد: هنوز كيفرخواست مهدي هاشمي به دست من نرسيده است. وكيل خانواده هاشمي در پاسخ به اين سوال كه وقت دادگاه مهدي هاشمي تعيين شده است يا خير، افزود: هنوز وقت دادگاه تعيين نشده و منتظريم احضاريه دادگاه براي حضور در وقت تعيين شده به دست ما برسد.

وي در رابطه با عناوين اتهامي مهدي هاشمي كه براساس آن كيفرخواست صادر شده است، خاطرنشان کرد: نمي‌خواهم تا زمان برگزاري دادگاه به موارد اتهامي موكلم اشاره كنم و همه در زمان برگزاري دادگاه از اين موارد مطلع خواهند شد. گفتني است؛ هفته گذشته دادستان تهران از صدور كيفرخواست مهدي هاشمي طي 125 صفحه و 12 مورد اتهامي خبر داد.

حكم ديوان عدالت لازم‌الاجراست
شنیده شد که رئيس ديوان عدالت اداری گفت: حكم ديوان لازم‌الاجراست و سعيد مرتضوي هفته آينده در سازمان تامين اجتماعي هيچ سمت قانوني و رسمي ندارد. حجت‌الاسلام محمدجعفر منتظري با اشاره به راي عمومي هيات ديوان مبني بر لغو رياست «سعيد مرتضوي» بر سازمان تامين اجتماعي، اظهار کرد: حکم قطعي لغو رياست مديرعامل سازمان تامين اجتماعي طي دو روز گذشته در روزنامه‌هاي رسمي کشور منتشر شده و همين امر به منزله ابلاغ به شخص وي است.

 رئيس ديوان عدالت اداری خاطرنشان کرد: ابطال رياست سعيد مرتضوي بر سازمان تامين اجتماعي از هفته آينده لازم‌الاجراست. گفتني است؛ با وارد تشخيص داده شدن شكايت نمايندگان مجلس؛ مصوبه وزير تعاون، کار و رفاه اجتماعي مبني بر انتصاب سعيد مرتضوي به عنوان مديرعامل صندوق تامين اجتماعي، غيرقانوني اعلام شد و ديوان عدالت اداري نيز طي روز گذشته حكم ابطال مديرعاملي وي را صادر كرد.

تروریست‌های سوری اتباع ایران را تهدید کردند
شنیده شد که فرمانده نظامی ارتش آزاد سوریه در راستای اقدامات تروریستی خود ایرانی‌های مقیم این کشور را تهدید کرد. سلیم ادریس گفت: ایرانی‌های حاضر در سوریه 24 ساعت فرصت دارند که خاک این کشور را ترک کنند در غیر این صورت مسئولیت زندگی‌شان برعهده خودشان است. وی برای سرپوش گذاشتن بر کمک‌های مالی و تسلیحاتی کشورهای عربی و غربی از افراد مسلح سوری مدعی شد: برخی معتقدند حمایت ایران و روسیه از نظام بشار اسد اخیرا کاهش یافته است اما این اشتباه است و بالعکس حمایت این 2 کشور از بشار اسد افزایش یافته است.

سه نماینده امضای خود را پس گرفتند
شنیده شد که آقاتهرانی، بیژن نوباوه و رحماندوست سه تن از اعضای مجمع نمایندگان تهران امضای خود را از طرح اصلاح قانون تقسیمات کشوری پس گرفتند. ایسنا نوشت؛ بیژن نوباوه در اینباره گفت: اصلاح قانون تقسیمات کشوری بخش‌های مختلف و متنوعی از جمله مدیریت شهری و محدوده‌ها را در بر دارد و یکی از این بحث‌ها در مورد جدایی ری از تهران است اما با توجه به اینکه به نظر کارشناسی در اینباره نرسیده‌ایم که ری از تهران جدا شود یا بماند، ما امضای خود را از این طرح پس گرفته‌ایم

صالحی: نامزد ریاست‌جمهوری نمی​شوم
شنیده شد که وزیر امورخارجه ایران به یکی از رسانه‌های اروپایی اعلام کرد در انتخابات کاندیدا نمی‌شود. خبرآنلاین نوشت؛ صالحی در پاسخ به این سوال که برخی گمانه‌زنی‌ها نشان می‌دهد نظر مساعد برای ریاست‌جمهوری روی شما وجود دارد، پاسخ داد: من فرد مورد نظر هستم؟ چه کسی گفته؟ نه، نه، نه، من فکر نمی‌کنم. البته صالحی احتمال کلی کاندیداتوری خود را رد نکرد و در پاسخ به این سوال که شما به‌طور کلی نامزد نیستید گفت: خب زمانی که می‌گویید به‌طور کلی، باید گفت کسی از آینده خبر ندارد.

پوران درخشنده تکذیب کرد
شنیده شد که پوران درخشنده گفت: شبکه‌های اجتماعی غربی برای ایجاد تنش در کشور خبر کذبی از سوی من منتشر کرده‌اند. باشگاه خبرنگاران نوشت؛ پوران درخشنده، کارگردان درخصوص انتشار مصاحبه‌اش در یکی از شبکه‌های اجتماعی غربی با مضمون اینکه متاسفم در کشوری زندگی می‌کنم که به خاطر حذف نکردن صحنه‌ای از فیلم به من اجازه حضور در سی‌ویکمین جشنواره فیلم فجر را نمی‌دهند، گفت: من چنین مصاحبه‌ای نکردم و چنین صحبت‌هایی از سوی من کذب محض است.

نخست‌وزیر پاکستان بازداشت می‌شود
شنیده شد که دادگاه عالی پاکستان به علت نقش نخست‌وزیر پاکستان در یک پرونده نیروگاه‌های اجاره‌ای قرار بازداشت وی را صادر کرد. پارسینه نوشت؛ دادگاه عالی پاکستان، دیروز قرار بازداشت راجا پرویز اشرف، نخست‌وزیر این کشور را در ارتباط با برخی قراردادهای خرید نیروگاه‌های اجاره‌ای صادر کرد. اشرف، در زمان انعقاد این قراردادها، وزیر آب و نیرو بود. به گزارش رسانه‌های محلی دادگاه قرار بازداشت 16 نفر شامل نخست‌وزیر را صادر کرده و به مقامات دستور داده تا اشرف را روز چهارشنبه در دادگاه حاضر کنند.

تحقیق‌وتفحص از بنیاد شهید هم کلید خورد
شنیده شد که نمایندگان مجلس شورای اسلامی قصد دارند از بنیاد شهید و امور ایثارگران هم تحقیق و تفحص کنند. فارس نوشت؛ این تحقیق و تفحص تاکنون توسط تعدادی از وکلای ملت امضا شده که عملکرد بنیاد شهید در راستای ارائه خدمات به جامعه هدف و رسیدگی به امور فرهنگی و تبیین فرهنگ شهادت در جامعه، از جمله محورهای این تحقیق و تفحص است.

*تهران امروز:

اصرار عسگر اولادي بر مواضعش درباره هاشمي، موسوي و كروبي
حبيب‌الله عسگراولادي دبیرکل جبهه پیروان خط امام و رهبری در نشستی با حضور جمعی از طرفداران حزب موتلفه اسلامی با انتقاد از برخی رسانه‌ها به دلیل انعکاس ندادن صحیح و کامل سخنانش، گفت: من همه دوره‌های انتخابات را آزاد می‌دانم.

 وي با اشاره به انتقادات چند روز گذشته به مواضع اخیرش در مورد میرحسین موسوی و مهدی کروبی گفت: برخی گفتند که سخنان من برای تبرئه اهل فتنه و بیرون آوردن موسوی و کروبی از حصر خانگی و تطهیر این دوست. وي در ادامه گفت: من چنین منظوری ندارم و چنین حرفی نزده‌ام. اینها وظایف دستگاه‌های امنیتی و قضایی است. البته من به عنوان خادم کوچکی در هيات منصفه و خادم 21 نفر عضو هيات منصفه هستم.

من به عنوان یک شهروند اظهارنظر کردم و به عنوان یک عضو هيات منصفه می‌گویم که من موسوی و کروبی را در فتنه 88 مجرم نمی‌شناسم. آیا نباید این را بگویم، چون به من انتقاد می‌کنند؟ شايان ذكر است كه عسگر اولادي چند ساعت بعد اين گفته خود را اصلاح كرده و گفت لفظ«مجرم نمي‌شناسم»اشتباه لفظي بوده است و تشخيص اين امر به دستگاه قضا بر مي‌گردد.

همچنين دراين اصلاحيه وي درخصوص اينكه آنها باید امروز باید چه بکنند؟ گفت:آنچه که مربوط به بنده است، این است که اینها گرفتار فتنه شده‌اند. باید از فتنه و فتنه‌گران تبرّی بجویند، اما اینکه درباره آمرزش آنها چه مقدمه‌ای لازم است شأن رهبری است و شأن بنده نیست که بخواهم وارد آن شوم . عسگر اولادي در ادامه سخنان خود در نشست مذكور گفت: من برای بیان نظراتم از حزب موتلفه یا کمیته امداد یا جبهه پیروان یا حتی اصولگرایان خرج نکرده‌ام.

 من با «آرم حبیب‌الله عسگراولادی» این حرف‌ها را زده‌ام. این فعال سیاسی در ادامه صحبت‌های خود گفت: من رفتنی‌ام و آفتاب عمرم لب بام است. دیری نخواهد پایید که دیگر نیستم. این آقایانی که بر مرکب احساسات سوارند در آن دنیا نمی‌توانند به جای من جواب بدهند.مشرق نيوز نوشت، عسگر اولادي با بیان خاطره‌ای از‌هاشمی رفسنجانی گفت: برخی خیال می‌کنند که ایشان مفت به دست آمده و حرف‌های بی‌ربطی در مورد ایشان می‌زنند.

 البته من همه مواضع ایشان را قبول ندارم و انتقاداتم را در مجمع به ایشان می‌گویم. یکی از انتقادات من این است که ایشان نباید در ذهن مردم زاویه‌ای با رهبری داشته باشند، نباید درباره آنچه که رهبری تنفیذ کرده و کسی که رئيس‌جمهور همه ما شده، بگوید که انتخابات آزاد نبوده و نباید بگوید که تقلب شده است.

روايتي از عهدشكني احمدي‌نژاد در سال 84
محمدرضا باهنر در مصاحبه‌اي با باشگاه خبر‌نگاران پیرامون اجماع شورای هماهنگی انقلاب بر محمود احمدي‌نژاد در‌سال 84 گفت: من به یاد دارم که در شورای هماهنگی ما به کاندیداتوری آقای لاریجانی رسیدیم و آن را اعلام کردیم اما بعضی از دوستان این مسئله را برنتابیدند و گفتند که شما زود تصمیم گرفته‌اید باید مقداری دیگر صبر می‌کردید. اما ما گفتیم هرچه بیشتر صبر کنیم کار سخت‌تر مي‌شود؛ عده‌ای نیز روی کاندیداتوری قالیباف متمرکز بودند.

اما در نهایت 20 الی 25 روز مانده به انتخابات با تغییراتی در فضاهای اجتماعی مواجه شدیم و نهایتا آقای احمدی‌نژاد و آقای‌هاشمی به مرحله دوم رفتند و نتیجه شد آنچه که شد.اتفاقاتی که در‌سال 84 افتاد اتفاقات خوب و مطلوبی برای اصولگرایان نبود بعضی از مراجع فکری قدرت نفوذشان کم شد و بعضی از نیروهایی که تازه پا به عرصه گذاشته بودند، زیر نظر خرد جمعی و مجموعه مسائل نرفتند و از همه اینها مهم‌تر اینکه خود آقای احمدی‌نژاد هم با وجود اینکه اسمش در مجموعه مطرح بود سهمش را گرفت و مسیر خود را رفت و بعدها نیز بارها و بارها اعلام کرد که من مدیون تشکل‌ها و شورای هماهنگی نیستم بلکه خودم رفتم و کار را جلو بردم.

با هنر درمورد حضور ناطق نوري در انتخابات رياست‌جمهوري گفت:چند دوره با آقای ناطق نوری مذاکره شده است و مطابق آخرین خبرهایی که دارم ایشان قاطعانه و جدی می‌گویند که من کاندیدا نیستم، اگر واقع قضیه انگیزه شخصی وجود نداشته باشد قاعدتا سرمايه‌گذاری کردن و فشار آوردن بیشتر، تلف کردن وقت و موقعیت است و من تقریبا مطمئن هستم که آقای ناطق آمادگی حضور در این میدان را ندارد و باید روی دیگران فکر کنیم.

مرتضي نبوي موسوی و کروبی سران فتنه نیستند
ظهر روز گذشته درخبر گزاري‌ ايلنا آمد،مرتضي نبوي عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام در رابطه با فتنه گر بودن یا نبودن موسوی و کروبی گفته است: برداشت من این است که موسوی و کروبی جزو افرادی هستند که در فتنه دخیل بودند اما سران فتنه نیستند. سراغ سران فتنه را باید از آمریکا و اسرائیل گرفت. اما اين خبر چندساعت بعد توسط مرتضي نبوي تكذيب شد. وي به نسيم گفت:يكي از خبرگزاري‌هاي وابسته به جريان اصلاحات سخنانم را تحريف كرده است.وي در ادامه افزود: موسوي و كروبي سران فتنه در داخل كشور هستند و بايد پاسخگوي رفتارشان كه باعث خسارت‌هاي زيادي به كشور شده است، باشند.

احمدی نژاد:رئیس‌جمهور را در ایران خدا تعیین می‌کند
بهار نيوز نوشت:غلامرضا نوری نماینده بستان آباد درباره ديدار روز يك‌شنبه مجمع نمایندگان آذربایجان شرقی با رئیس‌جمهور گفت: در این دیدار موضوع مباحث انتخاباتی مطرح گشت و رئیس‌جمهور در پاسخ به این گفته یکی از نمایندگان که انتظار می‌رود دولت در انتخابات دخالت نکند، گفت: رئیس‌جمهور را در ایران خدا تعیین می‌کند.

روایت لغو بازدید نمایندگان از زندان‌های تهران
 براساس اظهارات نمایندگان، در آخرین ساعات روز دوشنبه، پیامکی روی گوشی تلفن همراه اعضاء کمیسیون امنیت ملی ارسال شد که اعلام شده بود بازدید از زندان «اوین» و «رجایی شهر» لغو شده است.غلامحسين اسماعيلي رئيس سازمان زندان‌ها در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران در اين باره گفته است: دلیل لغو بازدید نمایندگان از زندان‌های تهران ارتباطی با سازمان زندان‌ها ندارد.وي با بيان اينکه ارسال پيامک از سوي سازمان زندان‌ها صورت نگرفته است، افزود: ارسال پيامک لغو بازديد از جانب خود نمايندگان بوده و اين بازديد را به زمان ديگري موکول کرده‌اند.

اسدالله عسگراولادی: ارتباطم با انگلیس دروغ محض است
اسدالله عسگراولادی رئيس اتاق مشترك ايران و چين در واكنش به مطالب سایت روزنامه دولت مبنی بر ارتباط وی با سفارت انگلیس گفت: كلیه مطالبی كه در مورد ارتباطم با انگلیس مطرح شده دروغ محض است و همه آنها را تكذیب می‌كنم.وی افزود: من هیچ‌گاه درس سیاست نخوانده‌ام و فعالیت سیاسی نداشته‌ام تنها 15‌سال پیش 2 هيات تجاری به انگلیس بردم و 2 هيات هم به ایران آوردم.اینكه گفته شود من می‌خواهم در انگلیس اقامت كنم درست نیست بنده می‌خواهم تا آخر عمرم در ایران بمانم.

وي با بیان اینكه كلیه حساب‌هایش در انگلیس مسدود شده است، خاطرنشان كرد: حدود 2‌سال است به من ویزا نداده‌اند و به انگلیس سفری نداشته‌ام و پول‌هایم بلوكه شده است و عكس‌هایی كه از من در رسانه‌های غربی نشان داده‌اند برای‌سال‌های گذشته است.شایان ذكر است، سایت شبكه ايران درخصوص عسگر اولادی نوشته بود او اطلاعات دست اولی از تحولات سیاسی داخل ایران را در اختیار دیپلمات کارکشته انگلیسی گذاشته است.

شرط ناطق نوری برای کاندیداتوری حضور موسوی و کروبی است؟
در روز‌های اخیر برخی سایت‌ها و روزنامه‌ها، خبری را به نقل از ابوالقاسم رئوفیان عضو شورای جبهه ایستادگی، منتشر کردند مبنی بر اینکه ناطق نوری شرط ورود خود به عرصه انتخابات را حضور موسوی و کروبی عنوان کرده است. رئوفیان در گفت وگو با خبرآنلاین با بیان اینکه تنها بر‌اساس شنیده‌های خود و پیامک ارسالی یک سایت خبری چنین مطلبی را عنوان کرده است گفت: خبری که از من در رسانه‌ها منتشر شده است مبتنی بر پیامکی بود که یکی از سایت‌های خبری برایم ارسال کرده و شخصا اطلاعی از نظرات شخصی حجت‌الاسلام و المسلمین ناطق نوری ندارم.

*جمهوری:


معاويه« اميرالمومنين» شبكه ماهواره‌اي المجد
در پي اظهارات شيخ احمدالكبيسي از علماي اهل سنت، در تلويزيون دبي و ناصبي خواندن معاويه بن ابي سفيان و فرزندش يزيد، شيخ عبدالعزيز آل‌الشيخ مفتي دربار سعودي در شبكه ماهواره‌اي المجد اقدام به تعريف و تمجيد از معاويه نمود و با اميرالمومنين خواندن وي اظهارات شيخ احمدالكبيسي را محكوم و با منافق خواندن او حكم تكفير وي را صادر كرد.

در پي انتشار گسترده اظهارات الكبيسي، محمدبن راشد آل مكتوم، حاكم دبي دستور داد پخش سلسله برنامه‌هاي وي كه از شبكه تلويزيوني دبي پخش مي‌شد، متوقف شود.

انتقاد اخير مردم از تعبيرات زننده آيت‌الله جنتي در نماز جمعه تهران
طي روزهاي اخير تعداد زيادي از خوانندگان روزنامه در تماس‌هاي تلفني از نوع اظهارات آيت‌الله جنتي در نماز جمعه تهران و بكار بردن تعبيرات زننده انتقاد كردند. آنها مي‌گويند خطيب جمعه در عين حال كه حق دارد از هر كس كه لازم ميداند انتقاد كند، بايد انتقادها با الفاظ و عباراتي متناسب با حرمت و قداست نماز جمعه باشند زيرا خطبه‌هاي نماز جمعه به جاي دو ركعت نماز محسوب مي‌شوند و بكار بردن الفاظ نامناسب با جايگاه نماز منافات دارد. اين افراد، اين نكته را هم گفتند كه اگر آيت‌الله جنتي نمي‌توانند از عصباني شدن خودداري كنند بهتر است از امامت نماز جمعه معاف شوند.

بازتاب گسترده‌ انتشار تصوير بدن شكنجه شده زنداني سياسي در عربستان
انتشار تصوير بدن شكنجه شده يك زنداني سياسي عربستاني، بازتاب گسترده‌اي در رسانه‌ها داشت. خبر مربوط به اين شكنجه كه صبح ديروز در رسانه‌هاي عربستان سعودي منتشر شده بود در زمان بسيار كوتاهي به طور گسترده در صفحات سايت‌هاي اجتماعي انعكاس يافت. در يك سال اخير سازمان‌ها و موسسات بين‌المللي مدافع حقوق بشر، در گزارش و بيان?ه‌هاي مختلفي نسبت به وضعيت حقوق بشر و به خصوص شكنجه درون زندان‌هاي سعودي به شدت هشدار داده‌اند.

 تعدادي از سايت‌هاي خبري سعودي نيز نام اين زنداني سياسي سرشناس با جزئياتي از چگونگي شكنجه وي را منتشر كرده‌اند. اين زنداني سياسي "عبدالله احمد فتحي الجندلي الرفاعي" نام دارد. او به دليل درخواست افزايش آزادي و اصلاحات در عربستان بازداشت و روانه زندان شده است. وي در ملاقاتي با يكي از نزديكان خود فاش كرد كه "شديدترين شكنجه‌ها را بر روي او انجام داده‌اند. انواع كابل‌هاي برقي و باتوم به كمر و نقاط مختلف بدنش زده‌اند. نيروهاي امنيتي زندان‌هاي سعودي حتي با چاقو نقاط مختلف بدن او را زخمي كردند."

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار