احمدي در گفتگو با باشگاه خبرنگاران تاكيد كرد

ضرورت تعريف و بررسي دقيق "جرايم سياسي"

يك حقوقدان گفت: با توجه به اصل 168قانون اساسي بايد جرايم سياسي در كشور تعريف شود تا موقعيت اقدام عليه امنيت ملي از سوي افراد فرصت طلب ايجاد نشود.

"نعمت احمدي" در گفتگو با خبرنگار حقوقي قضائي باشگاه خبرنگاران، درباره "جرايم سياسي" اظهار داشت: اصل 168 قانون اساسي مي‌گويد رسیدگی به جرايم سیاسی و مطبوعاتی علنی است و با حضور هیأت منصفه در محاکم دادگستری صورت می‌گیرد، نحوه انتخاب، شرایط، اختیارات هیأت منصفه و تعریف جرم سیاسی را قانون بر اساس موازین اسلامی معین می‌کند.
 

اين حقوقدان با افزود: ملت ايران با بينش سياسي همواره در تمامي عرصه‌ها حضور داشته‌اند و برخي از همين مساله در جهت اقدام عليه سياست كشور سوء استفاده مي‌كنند.

وي تصريح كرد: با توجه به اصل 168قانون اساسي بايد جرايم سياسي در كشور تعريف شود تا موقعيت اقدام عليه امنيت ملي از سوي افراد فرصت طلب ايجاد نشود.

احمدي با اشاره به اصول 498 تا 500 قانون مجازات اسلامي، افزود: عبدالمالک ريگي با آن همه سابقه اقدام عليه امنيت ملي ايران بر اساس مواد 498 تا 500 قانون مجازات اسلامي مجازات مي‌شود و کسي که در داخل کشور هم مرتکب جرايم سياسي مي‌شود بر طبق همين مواد مجازات وي اعمال مي‌شود كه اين مساله نيازمند بازنگري است.

اين وكيل پايه يك دادگستري با تاکيد براينکه اينگونه برخورد با مجرمان سياسي اشکال ماهوي دارد، خاطرنشان كرد: اگر جرايم سياسي به درستي تعريف شوند بسياري از مشکلات حل مي‌شود.

گفتني است؛ چندي است نمايندگان مجلس طرح رسيدگي به جرايم سياسي را در قالب قانون احزاب در دست بررسي دارند.

انتهاي پيام/
برچسب ها: جرم ، سیاسی ، احمدی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار