مازندران / رئیس سازمان بنادر و دریانوردی کشور؛

ایران در بین 2 هزار بندرگاه دنیادر رتبه 44 قرار دارد

رئیس سازمان بنادر و دریانوردی کشور بااشاره به اینکه سهم دریا در حمل و نقل بین‌المللی 90 درصدی است گفت: ایران جزو 15 کشور اول دنیا در سازمان‌های بین‌المللی دریانوردی است و همچنین به رتبه 44 در بین 2 هزار بندر دنیا رسیده است.

 به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مازندران 

صدر ایران را یکی از مهم‌ترین کشورهای دریایی منطقه برشمرد افزود:   ایران با داشتن 5 هزار و 800 کیلومتر مربع مرز دریایی در خلیج فارس، دریای عمان و خزر است.

معاون وزیر راه و شهرسازی کشور گفت: بنادر شهید رجایی، لنگه، شهید باهنر، امام خمینی، خرمشهر، آبادان، بوشهر، چابهار، انزلی، امیرآباد و نوشهر جزو بنادر اصلی کشور است.

صدر با بیان اینکه ترانزیت بنادر حاشیه دریای خزر در 9 ماهه امسال به 280 هزار تن رسیده است، گفت: سهم ایران در حمل و نقل دریای خزر در حال حاضر 20 درصد است که باید براساس برنامه باید به 50 درصد افزایش برسد.

وی از سرمایه‌گذاری 100 میلیارد تومانی در بندر انزلی و 120 میلیون یورویی در بندر امیرآباد خبر داد و افزود: ظرفیت بارگیری و جابه‌جایی کالا در بندر امیرآباد در حال حاضر 5 میلیون تن است که باید سالیانه براساس برنامه به 10 میلیون تن افزایش پیدا کند.

رئیس سازمان بنادر و دریانوردی کشور گفت: بندر امیرآباد تنها بندر ایران است که به خطوط ریلی راه‌آهن متصل است.

صدر افزود: در حال حاضر بندرنوشهر ظرفیت جابه‌جایی کالا به ارزش 4 میلیون تن را دارد.

وی از توسعه بندر نوشهر به ظرفیت 200 هکتار خبر داد وافزود: این بندر برای توسعه از کنار باغ اکولوژی نوشهر عبور می‌کند ولی آسیبی به این بنای طبیعی نمی‌زند.

هم اکنون 120 بندر در کشور فعال است/س

برچسب ها: ایران ، بندرگاه ، دنیا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.