اجراي 19 بسته راهبردي کالا و تجهيزات در صنعت نفت

معاون وزير نفت در امور پژوهش و فناوري گفت: بومي سازي دانش و تبيين جايگاه اتوماسيون صنعتي در توليد نقش حياتي در عمليات توليد محصولات و توسعه اقتصادي دارد.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، محمدرضا مقدم در نشست خبري سومين کنفرانس بين المللي اتوماسيون صنعتي با بيان اين مطلب گفت: بحث اتوماسيون سيستم کنترل مانند مرکز فرماندهي در يک واحد توليدي فعاليت مي کنند که اين سيستم ابزار دقيق و کارهاي اندازه گيري سيستم ها را برعهده دارد.

وي تصريح کرد: سيستم کنترل ابزار دقيق با هم بسيار نقش حياتي در عمليات توليدي محصولات و توسعه اقتصادي دارد.

اگر در اين سيستم ها اختلال ايجاد شود اثرات سنگين اقتصادي را به دنبال خواهد داشت که بخش کنترل و اتوماسيون ابزار دقيق بخش حياتي براي تأسيسات که پيمانکاران و مهندسين مشاور دقت کافي در آن دارند.

وي با بيان اينکه 19 بسته راهبردري کالا و تجهيزات در صنعت نفت به منظور توانمندي داخلي و متکي به دانش فني و طراحي مهندسي اجرا مي شود افزود: اتوماسيون يکي از اقلامي است که حدود يک سال و نيم پيش کار پژوهش را در اين زمينه شروع شد و اين صنعت در يک سال گذشته توانسته در شوراي راهبردي توانمندي خود را در معرض نمايش قرار دهد.

در ادامه روستا آزاد رئيس دانشگاه صنعتي شريف با بيان اين مطلب گفت: حرکت هاي خوبي در حوزه نفت و شوراي ارتقاي توان ساخت تجهيزات فني انجام شده به طوري که بخش هاي مختلف ميزان گردش کار در حوزه صنعت نفت تعلق دارد که بصورت بسته هاي قابل ساخت تدوين مي شود.

وي تصريح کرد: يکي از اين حوزه هاي مورد توجه بحث اتوماسيون است که در صنعت نفت از لحاظ حساس بودن از نظر کيفيت و ايمني بسيار مورد توجه قرار گرفته است.

وي در خصوص اهداف سومين کنفرانس بين المللي اتوماسيون صنعتي ايران با رويکرد بومي سازي توليد و ارتقاي توانمندي هاي ساخت داخل اظهار داشت: توسعه دانش پايه و دانش کاربردي اتوماسيون صنعتي در حوزه هاي مختلف، معرفي نوآوري ها در حوزه اتوماسيون، تلاش در راستاي فراهم آوردن زيرساخت هاي نرم افزاري و سخت افزاري، مورد نياز به منظور توسعه سطح فناوري اتوماسيون صنعتي و ابزار دقيق در صنعت نفت همچنين بهره مندي از نظرات و تجربيات افراد حقيقي و حقوقي در چگونگي تدوين سند راهبردي اتوماسيون صنعتي و ابزار دقيق وزارت نفت و نيز تبيين جايگاه اتوماسيون صنعتي در توليد و خدمات با کيفيت پايدار را از اهداف اصلي کنفرانس ذکر کرد.

وي، سيستم هاي کنترل منطقي قابل برنامه ريزي ، اتوماسيون صنعتي و ايمني و بهينه سازي منصرف انرژي و بومي سازي ساخت طرح داخل، تجهيزات سيستم کنترل، ابزار دقيق و اتوماسيون صنعتي در جدول برنامه و طرح هاي ساخت کالاهاي اولويت دار ملي و صنعت نفت در برنامه پنج ساله پنجم و تدوين نقشه راه و سند بومي سازي تجهيزات اتوماسيون مورد نياز را از جمله محورهاي کنفرانس ذکر کرد.

رئيس دانشگاه تهران اظهار داشت: 124مقاله در اين کنفرانس پذيرفته شدند که از بين آنها 85 مقاله به صورت شفاهي و مابقي به صورت پوستر ارائه خواهد شد.

آزاد تأکيد کرد: سومين کنفرانس بين المللي اتوماسيون صنعتي در روز سوم و چهارم بهمن ماه در پژوهشگاه صنعت نفت فعاليت خود را آغاز مي کند. لازم بذکر است که در اين کنفرانس دو پنل تخصصي اجرا مي شود./س

برچسب ها: اجرای ، بسته ، راهبردی ، نفت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار