یاسوج /

پوكی استخوان، علاقه مندان به چیپس و پفک را تهدید می کند

کارشناس مواد غذایی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج، گفت: مصرف مداوم چیپس و پفک، فرد را با تهدید كم‌خونی، پوكی استخوان و ریزش مو مواجه می سازد.

راضیه نجات زاده در گفت و گو با خبر نگار باشگاه خبرنگاران یاسوج، افزود: استفاده از روغن با ترانس بالا در تهیه چیپس و پفك منجر به افزایش وزن، چربی خون و در نهایت بیماری های قلبی _ عروقی می شود.
وی تصریح کرد: استفاده از روغن هایی كه چندین بار برای سرخ كردن استفاده می شوند و غالبا بوی روغن سوخته و رنگ كدر و مات به محصول می‌دهند، از جمله خطرناك‌ترین مواردی است كه می تواند منجر به مسمومیت و سرطان‌زایی چیپس شود.
نمک موجود در پفک و چیپس خطر فشار خون و سکته‌ را به همراه دارد
این کارشناس مواد غذایی ادامه داد: نمک زیاد موجود در پفک و چیپس باعث آسیب دیدن کلیه‌ها، تجمع آب در بدن و درنتیجه تورم بافت‌ها، هم چنین افزایش فشار خون و سکته‌های قلبی و مغزی می‌شود.
خطر مصرف محصولات سرخ کردنی مانند دود سیگار است
نجات زاده با بیان اینکه حرارت دیدن محصول طی فرآیند سرخ شدن، منجر به ایجاد رادیكال‌های آزاد می‌شود، اضافه کرد: خطر این مواد مشابه مواد شیمیایی موجود در دود سیگار بوده و خطر ابتلا به سرطان ریه، سینه و مثانه را ایجاد می کند.
این کارشناس مواد غذایی با تاکید بر عدم مصرف چیپس و پفک در کودکان، توصیه کرد: كالری بالای روغن در چیپس، منجر به سیری كاذب و کاهش میل به مصرف غذا‌های مغذی كاهش می‌دهد.
وی با اشاره به لكه‌های سبز رنگ در سیب زمینی، خاطرنشان کرد: این مشکل مربوط به ماده سمی سولانین است و مصرف آن باعث ایجاد بیماری های گوارشی و عصبی می شود./س
برچسب ها: یاسوج ، کم خونی ، ریزش مو
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.