مسئول کمیته کارگری ستاد مرکزی دهه فجر خبر داد

اعلام جزئيات برنامه‌هاي كميته كارگري در ايام‌الله دهه فجر

مسئول کمیته کارگری ستاد مرکزی دهه فجر انقلاب اسلامی از برگزاري عمده برنامه‌هاي اين ايام براي روز سه‌شنبه(17 بهمن ماه) خبر داد.

به گزارش خبرنگار حوزه احزاب باشگاه خبرنگاران، کاوه اشتهاردی، مسئول کمیته کارگری ستاد مرکزی َدهه فجر انقلاب اسلامی در دومين روز از نشست خبری اعلام برنامه‌هاي  ستادمركزي  دهه  فجر  كه  صبح امروز در دفتر تبليغات اسلامي برگزار شد، اظهار داشت: با توجه به  نقش بسزاي كارگران در كشور، مقرر شد تا  جامعه كارگري در برنامه‌هاي  دهه فجر  نقش محوري را ايفا كنند.

 وی با اشاره به اصلاح آئین‌نامه تشکل‌های کمیته کارگری این ستاد گفت: یکی از مهم‌ترین بخش‌های تغییریافته در این کمیته اضافه شدن بخش تعاون و تعاون‌گران به کمیته کارگری بوده است که با هدف استفاده از تمام ظرفیت کار و تولیدجامعه توانگران انجام شده است.

مسئول كميته كارگري  ستاد دهه فجر عنوان كرد: عمده برنامه‌هاي ايام دهه فجر ستاد كارگري  در روز سه شنبه (17 بهمن ماه) برگزار مي‌شود و همچنين برنامه‌هاي ديگري از جمله راه‌پيمايي در 22 بهمن، ويژه برنامه‌هايي در  حوزه  كار آفريني  و سبك زندگي با راهكارهاي فرهنگي را در نظر گرفته‌ايم.

 وي با اشاره  به اينكه در سال جاري به اقتصاد و توليد مقاومتي بسيار تاكيد شده است، اظهار داشت: برگزاری کارگاه‌های آموزشی درباره اقتصاد مقاومتی، برگزاری نمایشگاه و عرضه محصولات داخلی جهت ترغیب خرید کالاهای داخلی در 10 استان، بازدید از واحدهای کارگری به منظور ارتباط نزدیک با این قشر زحمت‌کش، برگزاری دوره آموزشی با عنوان اقتصاد مقاومتی برای مدیران از دیگر برنامه‌های این کمیته در ایام‌الله دهه فجر است.

 معاون وزير كار و رفاه اجتماعي در تشريح برنامه‌های تدوین شده در ایام دهه فجر گفت: تزئین سر درب ادارات و کارخانجات به تعداد 700 مورد، ایجاد ایستگاه‌های پذیرایی در مسیر راهپیمایی 22 بهمن در وزارت تعاون، کارو رفاه، سازمان تأمین اجتماعی و سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای، پخش سرودهای اوایل انقلاب در ادارات و کارخانجات در اغلب کارخانجات بزرگ در اين ايام اجرا خواهد شد.

 وی تصریح کرد: کمیته کارگری ستاد مرکزی دهه فجر انقلاب اسلامی برنامه‌هایی را در بخش ورزشی پیش بینی کرده است که می‌توان به برگزاری مسابقات ورزشی (دوچرخه‌سواری - طناب‌کشی - کوهنوردی - فوتسال - والیبال - هندبال و شطرنج از هر کدام حدود 14 اجرا (سازمان یا استان) در مجموع نزدیک به 100 مورد) اشاره کرد.

 اشتهاردی در راستاي برنامه تجلیل از ایثارگران و خانواده معظم شهداي کارگری اظهار داشت: تجلیل از ایثارگران و خانواده معظم شهداي کارگری، حضور در گلزار شهدا و یا ائمه جماعات و تبیین اهداف جمهوری اسلامی، برگزاری مسابقه مختلف فرهنگی (وبلاگ - مقاله - کتابخوانی و ...) با محوریت دهه فجر از دیگر برنامه‌های امسال دهه فجر است.

معاون وزير كارو رفاه اجتماعي ادامه داد: تهیه تیزر و پخش آن از رسانه استانی (حدود 10 مورد)، معرفی کارگران، کارفرمایان و کارآفرینان نمونه و تقدیم هدایا (بیش از 40 مورد در استان‌ها) با عنوان انقلاب اسلامی، تولید ملی و اقتصاد مقاومتی، برگزاری همایش با عنوان تولید ملی و اقتصاد مقاومتی با همکاری واحدهای دانشگاهی و با حضور کارفرمایان، تشکل‌ها، نمایندگان کارگران و اساتید دانشگاه‌ها (1 مورد استان سمنان)، برگزاری کارگاه‌های آموزشی پيرامون اقتصاد مقاومتی ویژه کارگاه‌های کوچک و تعاونی‌های مصرف (1 مورد استان قزوین)، برگزاری نمایشگاه و عرضه محصولات داخلی جهت ترغیب خرید کالاهای داخلی (10 مورد در استان‌ها) بخشی از برنامه‌هاي ايام  دهه فجر است.

اشتهاردي ادامه داد: بازدید از واحدهای کارگری به منظور ارتباط نزدیک با این قشر، برگزاری دوره با عنوان اقتصاد مقاومتی برای مدیران (سازمان آموزش فنی‌وحرفه‌ای برای 50 نفر)، افتتاح پروژه‌های مختلف (حدود 40 مورد، 15 پروژه مسکن مهر در سطح تعاونی‌ها 25 مورد شرکت‌های صنعتی و تولیدی مانند تولید مرغ، گوشت و فرش)، انتشار بیانیه مشترک از سوی تشکل‌ها در ارتباط با تولید ملی و اقتصاد مقاومتی از دیگر برنامه‌های امسال است.

وي تاكيد كرد: از جمله برنامه هاي ويژه  اتاق تعاون مركزي  ستاد كارگري، برگزاري اولين جشنواره عكس مردمي با عنوان " تعاون و انقلاب اسلامي " است.

مسئول کمیته کارگری ستاد مرکزی دهه فجر خاطرنشان كرد: توزیع 230 هزار کارت اعتباری ویژه کارگران جهت خرید از فروشگاه‌های زنجیره‌ای یکی از برنامه های اصلی در ایام دهه فجر است.

انتهاي پيام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار