خودرو بخر کارت شهروندی بگیر!

یکی از دارندگان نمایشگاه های فروش خودرو در تبریز(نوری) با ارتباطاتی که با مسئولان منطقه آزاد ارس حاصل کرده طی شش ماه گذشته افزون بر ۲۰۰دستگاه خودرو با پلاک منطقه آزاد به کسانی که هیچ ارتباطی با منطقه آزاد ندارند فروخته است!

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران ؛ مجید جاودانی تبریزی نماینده شرکت بین المللی خدمات حقوقی فیدال فرانسه، در این خصوص گفت: سازمان منطقه آزاد ارس قانون صدور پلاک را نقض کرده است.

 وی در ادامه اظهار داشت: هم اکنون و از شش ماه قبل مشاهده می شود که به ساکنان شهر تبریز که هیچ ارتباطی با منطقه آزاد ارس ندارند خودروهایی با پلاک منطقه فروخته می شود!

به گفته جاودانی، هر یک از مناطق آزاد پروسه شناسایی شهروندان دارد و اصطلاحا به شهروندان ارسی، ارس وند گفته می شود که از مزایایی در منطقه برخوردار می شوند و باید بگویم که هم اکنون این موضوع برعکس شده است چراکه متاسفانه هر شخصی که خودرو خریداری کند یک کارت ارس وندی هم دریافت می کند.

نماینده حقوقی شرکت فیدال فرانسه در ایران همچنین یادآور شد: پیرو انعکاس خبری در این خصوص طی هفته گذشته، دوستان ما در منطقه آزاد ارس اصلاحاتی در پیش گرفتند مبنی بر اینکه این خودروها به کسانی که دارای شرکت در منطقه هستند فروخته شود که متاسفانه باید بگویم ثبت شرکتی که در منطقه فعال نیست هم دوباره نقض قانون است!

وی یکی از معافیت ها در مناطق آزاد را معافیت حقوق گمرکی برای ورود انواع کالا از جمله خودرو دانست و اضافه کرد: به خودروهایی که در مناطق آزاد وارد می شود پلاک اختصاصی همان منطقه تعلق می گیرد و این خودروها فقط در منطقه می توانند تردد داشته باشند.

جاودانی با توجه به اینکه خودروهای با پلاک مناطق آزاد یک بار و به مدت یک ماه در سال اجازه ورود به سرزمین اصلی را دارند، تصریح کرد: صدور پلاک فقط برای کسانی که فعال اقتصادی(دارای شرکت فعال در منطقه) و ساکن دائمی هستند به همراه ادارات دولتی مناطق آزاد صورت می گیرد و خریداران خودرو اجازه تردد در شعاع آن منطقه را دارا می باشند.

نماینده حقوقی شرکت فیدال فرانسه در ایران خاطرنشان کرد: شعاع تردد خودروهای با پلاک منطقه آزاد ارس تا ۱۳۰کیلومتر در نظر گرفته شده است و دارندگان خودروهای با پلاک این منطقه اجازه تردد تا تبریز مرکز استان آذربایجان شرقی را دارند.

یادآور می شود که بخش عمده این خودروها که به مردم شهر تبریز فروخته شده، محصولات امریکایی، کره ای و ژاپنی است.
منبع: پرشین خودرو
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.