پس از پنج سال تلاش مستمر؛

کتاب نفیس "سال سی" منتشر شد

کتاب وقایع نگاری مصور جمهوری اسلامی ایران با عنوان «سال سی» به عنوان نفیس ترین کتاب عکس تاریخی کشورمان به زیر چاپ رفت.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، این کتاب که به بررسی تاریخی رویدادهای ایران پس از پیروزی انقلاب اسلامی از چشم دوربین بیش از 300 تن از عکاسان ایرانی و غیرایرانی می پردازد پس از پنج سال تلاش مستمر و مطالعات و پژوهش های همه جانبه در حوزۀ تاریخی معاصر و عکاسی خبری ایران مراحل پایانی چاپ را می گذاراند.

مهندس رضا طاهرخانی مولف و مدیر این پروژه در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران گفت: عکسها و آرشیوهای جستجو شده برای انتخاب عکس های این مجموعه را بالغ بر 5میلیون قطعه عکس ناب و نفیس برشمرد که از میان آنها پس از ماهها جلسات کارشناسی هنری و تاریخی توسط هیات داوران و یک شورای سیاست گذاری شش نفره نزدیک به 1400 قطعه عکس مهم و ارزشمند انتخاب و پس از گذراندن مراحل فنی برای اصلاح و ترمیم در این کتاب قرارگرفته اند.

به گفتۀ طاهرخانی این اثر ارزشمند ملی چکیده ایست از تاریخ معاصر کشورمان که ایران را از تمامی زوایای فرهنگی، هنری، سیاسی، اجتماعی، ورزشی، حوادث وسایر رویدادها و به صورت روزشمار نگاه کرده است. وی معتقد است انتشار این اثر نقش مهمی در پر کردن خلا ملموس و مهم فقدان تاریخ نگاری هنری و حرفه ای در کشور دارد و کتاب « سال سی» می تواند پنجرۀ شفاف و عادلانه ای برای خواندش همه جانبه تاریخ ایران در 31 سال نخست استقرار خود باشد.

محمد درودیان، فرهاد سلیمانی، سید احمد محیط طباطبایی، مریم جلالی، سیدعباس میر هاشمی ورضا طاهرخانی شواری سیاستگذاری این کتاب را تشکیل می دادند و این کتاب که با مقدمۀ محمدحسین صفارهرندی وزیر پیشین فرهنگ و ارشاد اسلامی توسط موسسه اوج در دست انتشار است در دو اندازۀ 13در 13 سانتی متر و 25 در 25 سانتی متر با چاپ نفیس هفت رنگ و در 1392 صفحه؛ 17 بهمن در سالن اصلی تالار وحدت رو نمایی می شود./ي2


برچسب ها: کتاب ، ادبیات ، سال سی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار