در آستانه هفتمین جشنواره بین المللی شعر فجر؛

تجلیل از شاعری تاثیرگذار در 10 سال اخیر/کشورهای اروپایی با هزینه خودشان در جشنواره شرکت میکنند

کشورهای اروپایی در هفتمین جشنواره بین المللی شعر فجر با هزینه خودشان شرکت می‌کنند.

رضا حمیدی دبیر هفتمین جشنواره بین المللی شعر فجر در گفتگو با خبرنگار حوزه ادب و هنر باشگاه  خبرنگاران گفت: فراخوان جشنواره بین المللی شعر فجر اواخر آذر به وسیله سایت ها، خبرگزاری ها و روزنامه ها اطلاع رسانی شد.
وی ادامه  داد: مهلت ارسال آثار تا پایان دی ماه بود که به دلیل درخواست شاعران این فرصت تا 5 بهمن تمدید شد.
وی اظهار داشت: امسال جشنواره در قالب های شعری مختلف همچون کلاسیک، سنتی، نیمایی، سپید، سرود و ترانه و کودک و نوجوان برگزار میشود.
حمیدی تصریح کرد: امسال در بخش کتاب، نقد و پژوهش در حوزه ادبیات را داریم و علاوه بر این بخش از حامیان شعر هم تجلیل خواهیم کرد و همچنین یکی از شعرای منتخب در حوزه کتاب را معرفی می کنیم.
وی ادامه داد: این شاعر منتخب به شاعری تاثیرگذار در 10 سال اخیر بوده که که این تاثیرگذاری را براساس نظرسنجی و جامعه آماری انتخاب می کنیم.
وی ادامه داد: مراسم افتتاحیه 17 بهمن برگزار و 7 اسفند نیز اختتامیه برگزار می شود.
حمیدی اظهار داشت: 7 کشور اروپایی آثار خو را برای شرکت در جشنواره ارسال کردند و همچنین کشورهای آسیای میانه و همجوار نیز آثار خود را ارسال کرده اند.
وی اظهار داشت: کشورهای اروپایی با هزینه خود در جشنواره حضور پیدا می کنند اما کشورهای آسیایی با هزینه جشنواره حضور پیدا می‌کنند.
وی خاطرنشان کرد: دلیل این موضوع توجه بیشتر به فارسی زبانان منطقه است زیرا در همایش سالانه ای با عنوان شاعران ایران و جهان، همه کشورها توانایی حضور پیدا کردن را دارند.
حمیدی افزود: در جشنواره امسال به کیفیت بیشتر از کمیت توجه کرده ایم./ي2

برچسب ها: حمیدی ، جشنواره ، شعر فجر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.