دبیر جشنواره تئاتر دانشگاهی ایران:

در انتخاب آثار به دنبال یک اتفاق تازه در معنا و فرم هستیم

دبیر شانزدهمین جشنواره بین الملی تئاتر دانشگاهی ایران رویکرد هیئت بازخوانی و بازبینی جشنواره را جستجوی معنا و محتوا یا فرم و شکلی عنوان کرد که حرفی تازه در عرصه تئاتر دانشگاهی ایران داشته باشد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از  ستاد خبری شانزدهمین جشنواره بین المللی تئاتر دانشگاهی ایران، علی تقی زاده دبیر جشنواره تئاتر دانشگاهی ایران با بیان این مطلب گفت: هیچ دبیری کارهای عالی که به جشنواره می‌رسد را فدای محدودیت تعداد کارهای پذیرفته شده نمی‌کند. تجربه نشان داده است که هر دبیری اگر 20 یا 25 کار عالی داشته باشد، همه تلاشش را می‌کند تا کارهای عالی در جدول قرار بگیرند.
وی با بیان این که کیفیت کارهای دانشجویان در نهایت، تعداد آثار راه یافته به جشنواره را مشخص می‌کند گفت: باید منتظر دیدن کیفیت کارها بود.
تقی زاده جشنواره تئاتر دانشگاهی را یک فرصت برای تمرین و به آزمون گذاردن آموخته ها عنوان کرده و افزود: جشنواره ها تعین کننده شایستگی افراد نیستند و اگر کاری در یک جشنواره پذیرفته نمی شود نشان دهنده کاستی های خالقش نیست. در مرحله ازخوانی با تعدادی متن عالی روبرو بودیم که ضمن عذرخواهی عدم پذیرشش را اعلام کردیم. چون معیارهای جشنواره ما رانداشت.
وی تصریح کرد: گرچه جوایز و حضور در جشنواره یک امتیاز برای هنرمند و اثرهنری محسوب می شود اما ارزش سایرین را کتمان نمی کند. متاسفانه یک تفکرغلط فرهنگی مانند خوره در جان دانشجویان رسوخ کرده که در جشنواره نبودن را لزوماً با شایسته نبودن برابر می داند. یادمان نرود جشنواره ها یک تمرین و ممارست برای برخواستن دوباره هستند. باید از این پروسه برای یادگیری وادامه دادن استفاده کرد.
شانزدهمین جشنواره بین المللی تئاتر دانشگاهی ایران با دبیری علی تقی زاده در اردیبهشت ماه 92 برگزار می شود
برچسب ها: تئاتر ، جشنواره ، دانشجویی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار