تحليل عملكرد ستاد حمايت و صيانت از آثار فرهنگي و هنري وزارت ارشاد

بسيج دانشجويي دانشگاه علوم پزشكي بقيه ا... (عج) بيانيه‌اي در خصوص عملكرد ستاد حمايت و صيانت از آثار فرهنگي و هنر وزارت ارشاد اعلام كرده است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومي ستاد حمايت و صيانت از آثار فرهنگي و هنري وزارت ارشاد، بسيج دانشجويي دانشگاه علوم پزشكي بقيه ا... (عج) بيانيه‌اي در خصوص عملكرد ستاد حمايت و صيانت از آثار فرهنگي و هنر وزارت ارشاد اعلام كرده است، اين بيانيه به شرح زير است:


بسم الله الرحمن الرحیم
بیانیه تحلیلی بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی بقیه ا...(عج)در موردعملکرد ستاد حمایت و صیانت از آثار فرهنگی و هنری وزارت ارشاد

در حال حاضر که صحبت از جهانی سازی و یکپارچگی جهانی مطرح شده و طبق گفته مک  لوهان جهان به دهکده ای تبدیل شده است که در هر لحظه همه مردم به راحتی می توانند به همه جای دنیا دسترسی داشته باشند شاید فرهنگ و صحبت از مولفه های فرهنگی و گفتمان های فرهنگی خیلی بیشتر از سایر جلوه های جهانی شدن نمود و بروز می یابد. در این میان کشورها و ممالکی که بر هویت فرهنگی خود تاکید دارند به نوعی با فرهنگ غربی دچار چالش شده و بنابراین شناخت راهکارهای فرهنگی برای غلبه بر این چالش ها بسیار مفید وموثر خواهد بود. 
در عصر جهانی شدن و در عرصه جنگ نرم، انقلاب ما که سنگ بنای آن فرهنگ اسلامی بوده بیشتر از هر کشور دیگری مورد صدمه و تهاجم قرار گرفته است بدون شك، يكي از دغدغه‌هاي ديرينه و مهم مقام معظم رهبري كه همواره مورد تأكيد ايشان بوده، مقوله تهاجم فرهنگي است. با وجود بحث‌هاي گوناگون درباره تهاجم فرهنگي و هويت و زمينه‌ها و مصاديق آن، بايد اعتراف كنيم كه هنوز آراء خالص و شفاف مقام معظم رهبري در اين باره، مهجور مانده است. 
برای نمونه امام خامنه ای در ابتدای دوره زعامتشان در سال 69 فرمودند:
از اساسی‌ترین مسایل ما، مسایل فرهنگی است و من احساس می‌کنم که در زمینه اداره فرهنگ اسلامی این جامعه داریم دچار یک نوع غفلت و بی‌هوشی می‌شویم - یا شده‌ایم - که بایستی خیلی سریع و هوشیارانه آن را علاج کنیم (مقام معظم رهبری، 14 آذر1369)
اگرچه رهبری عزیز از سال های دور بر حربه های دشمن در زمینه فرهنگ پرده برداشتند و با عناوینی چون تهاجم فرهنگی، شبیخون فرهنگی و ناتوی فرهنگی بر لزوم مقابله فکری و عملی با مظاهر فرهنگ غرب و شرق تأکید داشتند اما این هشدار رهبری متأسفانه از سوی متولیان فرهنگی جامعه سهواٌ و یا عامداٌ مورد غفلت واقع شده است.
اخیراٌ اطلاع یافتیم که ستاد حمایت و صیانت از آثار فرهنگی و هنری وزارت ارشاد در اقدامی شجاعانه گام محکمی را در راستای شناسایی محصولات غیرمجاز در حوزه های مختلف نظیر اسباب بازی ها، پوشاک، سی دی های غیر مجاز و ...و جمع آوری آنها برداشته است و برخورد با مصادیق ضدفرهنگی و مظاهر فرهنگ غرب را سرلوحه کار خود قرار داده است، لذا بر خود فرض دانستیم که از تریبون بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله از همسنگران خود در عرصه جهاد فرهنگی تقدیر کنیم و اعلام کنیم که برادرانتان در بسیج دانشجویی و مطمئناٌ همه امت حزب الله حامی و یار و یاور شما در این عرصه خطیر خواهند بود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار