شبكه‌هاي مختلف راديو با توليد 278 عنوان و تعداد 1530 برنامه به مدت 44452 دقيقه به استقبال سي و چهارمين بهار انقلاب اسلامي مي‌روند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، شبكه‌هاي مختلف راديو با توليد 278 عنوان و تعداد 1530 برنامه به مدت 44452 دقيقه به استقبال سي و چهارمين بهار انقلاب اسلامي مي‌روند. مهم‌ترين محورهاي برنامه‌سازي راديو در سالگرد پيروزي انقلاب اسلامي از اين قرار است:

*راديو ايران و تبيين نقش برجسته امام خميني (ره) در پيروزي انقلاب اسلامي

تبيين و ترويج انديشه‌هاي حضرت امام خميني (ره) و بازگويي نقش برجسته ايشان در پيروزي انقلاب اسلامي، تأكيد بر مردمي بودن انقلاب اسلامي و يادآوري ايثارگري‌ها و رشادت‌هاي اقشار مختلف مردم، پوشش گسترده جشن‌ها و مراسم برگزار شده به منظور بزرگداشت دهه فجر انقلاب اسلامي، تبيين ارزش‌ها و اهداف انقلاب اسلامي و يادآوري ضد ارزش‌ها و بررسي رويدادها و وقايع مهم تاريخي انقلاب اسلامي، مهم‌ترين محورهاي برنامه‌سازي راديو ايران در دهه فجر سال جاري است.

*راديو جوان و نقش انقلاب اسلامي در هويت‌بخشي به جوانان

بيان ديدگاه جوانان امروز درباره انقلاب اسلامي و تأثيرپذيري آنها از آموزه‌هاي انقلاب، بيداري اسلامي در كشورهاي اسلامي و الهام‌پذيري آنها از انقلاب شكوهمند اسلامي و نقش جوانان در آن، بيان خاطرات انقلابيوني كه در زمان پيروزي انقلاب جوان بودند و انقلاب اسلامي و هويت‌بخشي به جوانان و ايجاد روحيه خودباوري در آنها، از جمله موضوعاتي است كه در شبكه راديويي جوان به آنها پرداخته مي‌شود.

*پرداختن به خاطرات انقلابيون تهراني در راديو تهران

پوشش گسترده از جشن‌ها و مراسم برگزار شده به منظور بزرگداشت دهه فجر، پرداختن به خاطرات انقلابيون تهراني در روزهاي انقلاب از زبان خود ايشان و بررسي و تبيين نقش كليدي مردم تهران در سرنگوني حكومت پهلوي در ايام دهه فجر محورهاي مهم برنامه‌سازي راديو تهران در دهه فجر انقلاب اسلامي است.

*راديو فرهنگ جشنواره فيلم و تئاتر فجر را بررسي مي‌كند

شبكه راديويي فرهنگ با پرداختن به موضوع فرهنگ جهاد و شهادت و مبارزه با ظلم و ستم در تاريخ ملت مسلمان ايران، تحليل جشنواره فيلم و تئاتر فجر و حواشي پيرامون آن و نقش انقلاب اسلامي در ارتقاء فرهنگ ديني و اسلامي، دهه فجر امسال را پاس مي‌دارد.

*راديو معارف و تبيين نقش روحانيت در پيروزي انقلاب اسلامي

تبيين نقش روحانيت در پيروزي انقلاب اسلامي، ضرورت هماهنگي سياست با ديانت از منظر اسلام و نقش آن در پيروزي و استمرار انقلاب مهم‌ترين محورهاي برنامه‌سازي راديو معارف در ايام‌الله دهه فجر است.

*شيوه‌هاي صيانت از ارزش‌هاي انقلاب اسلامي در راديو قرآن

همزمان با سالگرد پيروزي انقلاب اسلامي ايران، شبكه راديويي قرآن نيز با توليد برنامه‌هاي مختلف، شيوه‌هاي صيانت از ارزش‌هاي معنوي، ظلم‌ستيزي و حق‌طلبي و صفات افراد حق‌جو از منظر قرآن را بررسي مي‌كند.

*بررسي پيشرفت‌هاي انقلاب اسلامي در حوزه بهداشت و درمان

تشريح و بررسي خدمات پزشكي كشور به ويژه در مناطق روستايي در سال‌هاي پس از پيروزي انقلاب، تلاش در جهت خودكفايي و اتكا به دستاوردهاي پزشكي كشور در سال‌هاي پس از انقلاب در سطح ملي و بين‌المللي و تشريح فعاليت‌ها و مبارزات جامعه پزشكي كشور در سال‌هاي قبل از انقلاب، مهم‌ترين محورهاي برنامه‌سازي راديو سلامت است.

*راديو گفت و گو و تبيين نقش انقلاب اسلامي در بيداري اسلامي

همزمان با فرارسيدن دهه مبارك فجر و سالگرد پيروزي انقلاب شكوهمند اسلامي، شبكه راديويي گفتگو به تبيين تفاوت‌ها و تمايزات حكومت مبتني بر ولايت فقيه با حكومت شاهنشاهي و تحليل رويدادهاي انقلاب اسلامي از دوازدهم بهمن تا پيروزي انقلاب خواهد پرداخت.

*پيشرفت‌ها و دستاوردهاي اقتصادي پس از پيروزي انقلاب اسلامي

شبكه راديويي اقتصاد با مقايسه عملكرد اقتصادي دولت‌هاي مختلف پس از پيروزي انقلاب شكوهمند اسلامي و بررسي مفاسد اقتصادي حكومت پهلوي، به استقبال دهه مبارك فجر مي‌رود.

*راديو نمايش و پخش نمايش هاي راديويي با موضوع انقلاب

تهيه و پخش نمايش‌هاي راديويي با موضوع انقلاب اسلامي، ظلم ستيزي، حق طلبي و آزادي‌خواهي مردم ايران و بررسي پيروزي انقلاب اسلامي و حوادث منجر به آن از دريچه نمايش‌هاي راديويي، مهم‌ترين فعاليت راديو نمايش در سالگرد پيروزي انقلاب اسلامي ايران است.

*پخش صداهاي ماندگار شخصيت‌هاي بزرگ انقلاب در راديو نوا

راديو نوا با پخش صداهاي ماندگار شخصيت‌هاي بزرگ انقلاب و تداعي روزهاي شورانگيز بهمن 57 از طريق موسيقي‌ها، نواها و تصانيف انقلابي، ايام دهه فجر امسال را پاس مي‌دارد.

*مرور خاطرات ورزشكاران انقلابي در راديو ورزش

بررسي پيشرفت‌هاي ورزشي كشور پس از انقلاب اسلامي و بررسي و ترويج فرهنگ پهلواني و مردم‌داري در ميان جامعه ورزشي نيز از جمله برنامه‌هاي راديو ورزش در اين ايام است.

*صداي آشنا و معرفي انقلاب اسلامي به عنوان الگوي كشورهاي منطقه

تبيين و تحليل اهداف و توطئه‌هاي دشمنان براي تضعيف نظام مقدس جمهوري اسلامي و معرفي انقلاب اسلامي به عنوان الگوي كشورهاي منطقه براي رهايي از حكومت‌هاي خودكامه، مهم‌ترين محور برنامه‌هاي راديو صدا آشنا است.

*راديو البرز خاطرات مردم انقلابي كرج را مرور مي‌كند

شبكه راديويي البرز با بررسي نقش مردم كرج و توابع آن در پيروزي انقلاب اسلامي، مرور خاطرات مردم انقلابي كرج از روزهاي انقلاب و از زبان خود آنها و بيان دستاوردهاي انقلاب اسلامي براي مردم استان البرز، به استقبال دهه فجر انقلاب اسلامي مي‌رود.

*پخش سرودها و آواهاي انقلابي در راديو پيام

پخش سرودها و آواهاي انقلابي كه يادآور روزهاي به يادماندني انقلاب است، تحليل نظر انديشمندان بزرگ جهان درباره انقلاب اسلامي و تأثير آن بر معادلات جهاني و انتقال ارزش‌هاي انقلاب به نسل‌هاي نو از طريق جملات زيبا و پرمحتوا، موضوعاتي است كه در راديو پيام به آنها پرداخته مي‌شود.

*تحليل ادبيات انقلاب اسلامي در راديو ايران‌صدا

راديو ايران‌صدا نيز به تحليل ادبيات انقلاب اسلامي و بررسي شاخصه‌ها و مؤلفه‌هاي شكل‌گيري آن، نشر و گسترش ارزش‌هاي انقلابي در محيط مجازي و معرفي موسيقي‌ها و سرودهاي انقلابي به مخاطبان مي‌پردازد.

زنده‌كردن دوباره ياد و خاطره شهداي گلگون كفن، پيچيدن عطر ورود امام به ايران اسلامي، نمايش‌هايي با موضوع حق‌باوري و ظلم‌ستيزي مردم ايران، فرهنگ و ادبيات متأثر از انقلاب اسلامي، گفتگوهاي تحليلي پيرامون ريشه‌هاي شكل‌گيري انقلاب اسلامي، انعكاس آيين‌ها و مراسم نكوداشت جشن‌هاي پيروزي و ده‌ها موضوع ديگر، از جمله رويكردهاي شبكه‌هاي راديويي براي برنامه‌سازي در ايام سي و چهارمين فجر انقلاب اسلامي است./ي2

برچسب ها: رادیو ، انقلاب ، سالامی ، برنامه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار