افزايش وام خودرو پيشنهادي منطقي است /قدرت خريد مردم بايد افزايش يابد

در شرایطی که قیمت انواع خودرو نسبت به سال گذشته افزایش حدود 2برابری داشته باشد، افزایش سقف وام خودرو از 7 میلیون به 14 میلیون تومان، در راستای ارتقای توان خرید مصرف کنندگان مطرح شده است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران ،از ابتدای امسال، قيمت‌ها در بازار خودرو نيز به طور چشمگیری افزايش يافت و این امر سبب شد که اثر وام خودرو نيز در سبد هزينه اين كالا كمرنگ شود.
به طوري كه افزايش وام در خريد خودرويي چون پرايد كه اكنون بين 15 تا 16 ميليون تومان قيمت دارد به كمتر از 50 درصد كاهش يافته است.
 
همچنین در رده خودروهاي گران‌قيمت چون پژو 206، پژو پرشيا، سمند، تندر 90 و ... سهم اين وام به كمتر از 30 درصد رسيده است و اگر بخواهيم به قيمت 72 ميليون توماني خودرويي چون مگان 2000 نگاه كنيم، وام خودرو حداكثر 9 درصد قيمت اين خودرو را تامين مي‌كند، حال آن كه اوايل امسال اين وام مي‌توانست حدود 15 درصد قيمت اين خودرو را پوشش دهد.
 
بر اساس این گزارش ، طی روزهای گذشته پیشنهادی در شورای پول و اعتبار مطرح شده که به موجب آن ، میزان وام خودرو از 7 میلیون به 14 میلیون تومان افزایش یابد.

در همین راستا داریوش پاک بین عضو شورای پول و اعتبار  گفت: با توجه به تورمی که در کشور داریم و افزایش قیمت‌هایی که در تمامی حوزه ها از جمله خودرو و مسکن به وجود آمده است، ایجاد اینگونه تغییرات منطقی است.

 
وی ادامه داد: اگر این طرح در شورای پول و اعتبار به صورت رسمی مطرح نشده باشد، ما تلاش و پیشنهاد می کنیم که این اتفاق بیافتد چراکه  این اقدام در جهت کمک به مردم و تقویت قدرت خرید آنها خواهد بود.
 
در همین ارتباط احمد نعمت بخش دبیر انجمن خودروسازان در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران اظهار داشت:اجرایی شدن این پیشنهاد به افزایش توان خرید مردم و در نهایت رونق بازار خودرو کمک می کند.
 
نعمت بخش تصریح کرد : در این شرایط باید تمهیداتی برای رفاه مصرف کنندگان نیز اندیشیده شود که افزایش سقف تسهیلات  و وام خودرو پیشنهاد مناسبی به نظر می رسد./س
برچسب ها: خودرو ، وام ، بازار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۱
United States of America
عباس
۲۲:۴۸ ۱۱ بهمن ۱۳۹۱
سلام تو رو خدا گزارش های شفاف تهیه کنید نگذارید بازار خودرو طوری بشه مردم نتونند چیزی بخرند .خودرو سازها فکر جیب خودشون هستند پس ملت چی...
آخرین اخبار