حاشيه‌هاي سي و چهارمين حماسه ملت ايران در "22 بهمن 1391"

از غافل‌گيري اموات گرفته تا خانه تكاني انقلابي+ تصاوير

راهپيمايي 22 بهمن امسال با حواشي جالب و خواندني همراه بود، هر چند كه توصيف هيجان مردم براي حضور در اين جشن ملي در وصف قلم نمي‌گنجد اما در حد توان سعي كرديم تا حاشيه‌هاي خواندني حماسه حضور مردم را از پنجره نگاه خبرنگاري براي شما مخاطبان محترم توصيف كنيم.

به گزارش خبرنگار احزاب باشگاه خبرنگاران، يكي از ويژگي‌هاي انقلاب اسلامي ايران، برخلاف ساير انقلاب‌ها حضور اقشار مختلف مردم اعم از پير و جوان، زن و مرد، فقير و غني و ... در تحقق اين انقلاب بوده است، در سي و چهارمين سالگرد انقلاب اسلامي نيز اين ويژگي بيش از همه رخ مي‌نمود.

راهپيمايي 22 بهمن امسال با حواشي جالب و خواندني همراه بود، هر چند كه توصيف هيجان مردم براي حضور در اين راهپيمايي در وصف قلم نمي‌گنجد اما در حدت توان سعي كرديم تا مشاهدات عينيمان را براي شما بينندگان محترم شرح دهيم.


***خانه تكاني انقلابي



محل استقرار ما براي پوشش خبري مسجد حضرت امير(ع) در خيايان كارگر شمالي بود، در لحظات آغازين راهپيمايي و در مسير خانم ميانسالي را مشاهده كرديم كه مشغول جارو كردن جلوي درب خانه‌اش بود از وي پرسيدم آيا در راهپيمايي حضور مي‌يابد يا خير؟ اين خانم ميانسال قاطعانه به ما گفت همواره سعي كرده تا جزو اولين نفرات راهپيمايي كننده باشد و امروز را روز عيد انقلاب مي‌داند و پاكيزگي از نظر ايرانيان اهميت زيادي دارد.


***غافلگيري اموات در عيد انقلاب


هنگام عبور از خيابان‌هاي منتهي به محل راهپيمايي فردي را ديديم كه مشغول پخش كردن خرما در محل بود به وي مراجع كرديم تا دليل اين اقدامش را جويا شويم، در پاسخ به سوال خبرنگار ما گفت كه روز عيد است و قصد داشته تا اموات را غافلگير كند.


***حضور گسترده و استقبال قشر نوجوان از راهپيمايي


ذوق و شوق كودكان و نوجوانان براي حضور در راهپيمايي امسال بسيار ديدني بود؛ عده‌اي از اين كودكان پرچم كشورمان را بر روي صورت‌هاي خود نقاشي كرده بودند و عده‌اي ديگر به مناسبت اين عيد بزرگ شيريني و شكلات پخش مي‌كردند.



























***حضور پدربزرگ 80 ساله با نوه 12 ساله‌اش در راهپيمايي




پدربزرگ 80 ساله با نوه 12 ساله‌اش در راهپيمايي حضور پيدا كرده بود و به خبرنگار ما گفت: تاكنون در تمامي راهپيمايي‌‌ها حضور پيدا كرده است و امروز نيز نوه‌اش را به همراه خود آورده تا اين در آينده حضوري فعال در راهپيمايي داشته باشد تا از كودكي اين مساله را ياد بگيرد.





***بازار داغ عكس‌هاي يادگاري



راهپيمايي‌كنندگان در مواجه با عكاسان رسانه‌هاي مختلف تقاضاي عكس گرفتن مي‌كردند.



***حمايت از فرامين مقام معظم رهبري درباره عدم مذاكره با آمريكا



مردم حاضر در راهپيمايي با سر دادن شعارهايي از بيانات مقام معظم رهبري درباره عدم مذاكره با آمريكا حمايت مي‌كردند.

مذاكره با آمريكا محال است

اين سند زنده استقلال است

ملت ما هرگز نمي‌گذارد

حق مذاكره با آمريكا كسي ندارد

مذاكره با شيطان خيانت است به قرآن



***اصرار پيرمرد بيمار براي ادامه راهپيمايي








پيرمردي حدود 60 ساله كه در هنگام راهپيمايي حالش دگرگون شده بود در هنگام رسيدن آمبولانس امداد اصرار داشت تا بدون معالجه شدن باز هم به مسير خود در راهپيمايي ادامه دهد كه با اصرا حاضران وي را به داخل آمبولانس منتقل كردند.



***رژه گروه‌هاي دانش‌آموزي با دوچرخه



 گروه‌هاي دانش‌آموزي در مسير راهپيمايي در حركتي نمادين براي حمايت از فعاليت‌هاي هسته‌اي كشورمان با دوچرخه‌هاي خود رژه مي‌رفتند و حركات نمايشي انجام مي‌دادند.












***كميته امداد هم در راهپيمايي به فكر پوشاك شب عيد نيازمندان بود



كميته امداد امام خميني(ره) در مسير راهپيمايي صندوق‌هايي را اختصاص داده بود تا حاضران براي تامين پوشاك شب عيد به نيازمندان كمك كنند.






***دوستت دارم سرزمين من، دوستت دارم



سرودهاي دهه فجر و بيشتر از همه صداي دوستت دارم سرزمين من، دوستت دارم مهد دين من در خيابان‌ها طنين انداز شده بود و شنيدن "اي ايران اي مرز پرکهن" باعث غرور و شعف حاضران مي‌شد.


***حمل تصاوير شهداي هسته‌اي






***برخي حتي بدون دست و پا آمده بودند



مردي بدون داشتن دو پا بر روي ويلچر به همراه همسرش به راهپيمايي آمده بود وقتي علت حضورش را جويا شدم، گفت زماني براي ميهنش پاهايش را تقديم کرده و اکنون هم اگر لازم باشد هر چه را که دارد مي‌دهد و تا پاي جان در کنار انقلاب ايستاده است.


***منتقدها هم آمده بودند


در مسير راهپيمايي وقتي در کنار مردم قرار مي‌گرفتم برخي براي گراني‌ها و مشکلات اقتصادي شاکي بودند ولي تاکيد داشتند که با همه مشکلات تصميم دارند از انقلاب دفاع کنند وحتي پيرمردي مي‌گفت که امريکا بداند که تحريم‌ها تاثير گذاشته ولي نه آن تاثيري که آنها مدنظر داشتند بلکه باعث افزايش وحدت ملي ايرانيان شده است.


***اولين سالگرد ازدواجشان را هم با مردم جشن گرفتند






زوج جواني را ديدم که شادي اولين سالگرد ازدواج خود را با مردم در روز 22 بهمن تقسيم کرده بودند و تعدادي از زوج‌هاي جوان هم براي اولين بار با هم آمده بودند تا بگويند که از همين ابتداي زندگي در کنار انقلاب ايستاده‌اند.


***پدران و مادران با فرزندانشان به سالگرد پيروزي انقلاب آمده بودند



تعداد زيادي از پدران و مادران با فرزندان کوچک خود آمده بودند وقتي علت آمدنشان را پرسيدم گفتند مي‌خواهيم از اکنون ياد بگيرند که از ميهنشان دفاع کنند و در هر شرايطي به نظام جمهوري اسلامي ايران بيانديشند.


**حمل پرچم بزرگ ايران توسط مردم ايران و حضور پرشور ملي پوشان در راهپيمايي


تعدادي زيادي از مردم پرچم چند متري ايران را حمل مي‌کردند و آن را به محل تجمع مي‌بردند و همچنين تعداد زيادي از ملي پوشان به خيل عظيم پيوستند و حضور خود را به مردم پيوند زدند.


**نماز خواندن در هر شرايطي





پس از اينکه سخنراني رئيس جمهور به اتمام رسيد هر يک از هر جايي که بودند شروع به خواندن نماز کردند و سر بر مهر نهادند که بگويند دينشان و انقلابشان را مي‌خواهند.




انتهاي پيام/


برچسب ها: راهپیمایی ، حاشیه ، شب ، عید ، اموات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۱
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۷ ۲۳ بهمن ۱۳۹۱
از نماز خواندن اين آقا كلي لذت بردم
آخرین اخبار