خانه رهبر انقلاب در ایرانشهر ثبت ملی شد/ تصاوير

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری سیستان و بلوچستان گفت: برای حفظ و نگهداری بافت تاریخی ایرانشهر بیت مقام معظم رهبری در این شهرستان ثبت ملی شد.

به گزارش گروه وبگردي باشگاه خبرنگاران ،‌«ملک سنجرانی»، منطقه‌ی سیستان و بلوچستان، اظهار کرد: بیت رهبری در ایرانشهر به لحاظ این‌که این بنا یادبودی از دوران تبعید مقام معظم رهبری در دوران رژیم ستم شاهی است از سوی آقای «پرویز فاضلی» در سال ۱۳۷۰ به میراث فرهنگی استان اهدا شد.

وی افزود: ویژگی عمده‌ی این بنا برای ثبت به عنوان یک مکان وقوع رویداد انقلابی این است که نمادی از رنج‌ها، سختی‌ها و خاطرات تلخ و شیرین مربوط به معظم‌له و محل رجوع علما و بزرگان منطقه با ایشان در آن دوران، هم‌چنین مکانی برای ایجاد وحدت و همبستگی بین نیروهای مبارز آن سامان و نیز وحدت میان برادران شیعه و سنی در آن زمان است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: آیت‌الله خامنه‌ای با تماس مستقیم با مردم و تبلیغ دین و تلاش برای برطرف کردن مشکلات و محرومیت‌های این استان ستم‌زده نقش مهمی در توجه‌ی مردم به حضرت امام، روحانیت، اسلام و انقلاب ایفا می‌کردند.

براساس این گزارش، رژیم پهلوی در اواخر سال ۱۳۵۶، آیت‌الله خامنه‌ای را دستگیر و به‌مدت سه سال به ایرانشهر تبعید کرد.









منبع: ایسنا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۱
Qatar
ناشناس
۲۰:۲۰ ۲۴ بهمن ۱۳۹۱
beautiful house
آخرین اخبار