گزارش/قضا در هفته‌اي كه گذشت؛

از اعدام شكارچي دختران پايتخت تا اعلام احكام نهايي پرونده فساد 3 هزار ميلياردي

حضور رئیس قوه قضائیه در راهپیمایی یوم‌الله 22 بهمن، اعلام نتيجه نهايي پرونده بزرگ" فساد مالي" طي هفته آتي، تایید حکم "گلپور" به اتهام نشر مطالب توهین‌آمیز علیه "مشایی، اعدام شکارچی دختران شرق تهران در ملاءعام و تكذيب بازداشت دو دختر "میر حسین موسوی" و ... در صدر اخبار دستگاه قضايي در هفته‌اي كه گذشت قرار داشتند.

به گزارش خبرنگار حقوقی، قضایی باشگاه خبرنگاران، در هفته‌ای که گذشت، سوژه‌های متفاوت و در عین حال مهم و جالبی در باب موضوعات جدید و روز قضایی، توسط گروه قضايي باشگاه خبرنگاران، با مسئولین و حقوقدانان مربوطه بحث و بررسی قرار گرفت، آنچه می‌خوانید مطالب متفاوت و مهمی است که در این هفته حاصل تلاش این عزیزان بوده است.

دیوان عدالت اداري بخشنامه افزایش سن بازنشستگی را ابطال کرد

دیوان عدالت اداری در پی اعتراض به بخشنامه معاونت نیروی انسانی سپاه مبنی بر بازنشستگی جانبازان با استفاده از سنوات ارفاقی با داشتن حداقل 25 سال سابقه خدمت، با تشخیص مغایر قانون بودن بخشنامه آن را ابطال کرد.





 آیت‌الله صادق آملی لاریجانی رئیس قوه قضائیه لحظاتی پیش به جمع راهپیمایان یوم‌الله 22 بهمن پیوست.







  نتیجه نهایی پرونده بزرگ "فساد مالی" هفته آینده اعلام می‌شود

 قاضی رسیدگی به پرونده جنجالي فساد سه هزار ميلياردي، گفت:  تاکنون 20 کیفرخواست برای متهمین فساد مالی صادر شده که تا هفته آینده نتیجه نهایی این پرونده اعلام خواهد شد. قاضی سراج در پاسخ به این سوال که آیا جلسه اعلام نتایج دادگاه علنی خواهد بود یا خیر،خاطرنشان كرد: نتیجه این پرونده و علنی بودن رسيدگي به آن متعاقبا اعلام خواهد شد.





خلف وعده حاجي‌بابايي در پرداخت ديه "دانش‌آموزان شين‌آباد"

سرپرست تيم حقوقي رسيدگي به پرونده دختران مدرسه شين‌آباد گفت: تاكنون ديه اين دانش‌آموزان به خانواده‌هاي آن‌ها پرداخت نشده و هيچكدام از وعده‌ها براي درمان آنان در خارج از كشور محقق نشده است.وي ادامه داد: خانواده‌هاي قربانيان اين حادثه معتقدند كه وزير آموزش و پرورش به وعده‌هايي كه داده عمل نكرده است.




اتهامات اطرافیان رئیس‌جمهور را رسيدگي كنيد

 انتشار بخش‌هایی از یک فیلم توسط محمود احمدی‌نژاد در جلسه استیضاح وزیر کار که مربوط به ملاقات سعید مرتضوی و فاضل لاریجانی بود، واکنش‌های فراوانی را برانگیخت.فاضل لاریجانی رئیس واحد علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد آمل یک روز پس از این اقدام رئیس جمهور، از وی به اتهام نشر اکاذیب و تشویش اذهان عمومی شکایت کرد.




 
رئیس آی‌تی روزنامه رسمی کشور، گفت: درباره اجرایی شدن امضای الکترونیکی روزنامه رسمی کشور، اظهار داشت: براساس برنامه پنجم توسعه و افق چشم انداز 1404 باید تمام سیستم‌های دولتی الکترونیکی شوند.

عفو و آزادي برخي زندانيان جرايم ديه و محکوميت‌هاي مالي در دهه فجر

رئيس سازمان زندان‌ها گفت: برخي از زندانيان با کمک‌هاي مردمي، دولت و ديگر سازمان‌ها که شامل زندانيان جرايم ديه و محکوميت‌هاي مالي غيرعمد بودند طي ايام دهه فجر آزاد شده‌اند.

تكذيب بازداشت دو دختر "میر حسین موسوی" +گفتگو با يک منبع آگاه در مورد جزئيات بيشتر


دادستاني تهران بازداشت دو دختر مير حسين موسوي را تكذيب كرد.


كاهش جرايم و دعاوي در حوزه مالكيت ارضي با اجراي "طرح كاداستر"


معاون قضايي دادگستري استان تهران گفت: کاهش جعل سند، درج مشخصات مالک و ملک، جلوگيري از مالكيت املاك معارض، از بين رفتن اسناد معارض، عدم تجاوز به اراضي ملي و مبارزه با زمين‌خواري از مزاياي عمده سند مالکیت کاداستری است.







سازمان قضايي نيروهاي مسلح با اهداي لوح و هديه از فعالان نمونه عرصه پيشگيري از وقوع جرم نيروهاي مسلح تقدير كرد.






تایید حکم "گلپور" به اتهام نشر مطالب توهین‌آمیز علیه "مشایی"


نماینده قضایی معاونت حقوقی ریاست جمهوری از تایید حکم نویسنده مطالب توهین‌آمیز علیه مشایی خبر داد. وی ادامه داد: رضا گلپور به 91 روز حبس تعزیری و 250 هزار تومان جریمه نقدی محکوم شده است.




خرید بدون دليل دلار جرم محسوب می‌شود/ حکم افساد فی‌الارض پیش روی اخلالگران

عضو کمیسیون قضایی مجلس در رابطه با جزئیات طرح جدید مدیریت بازار ارز و خرید و نگهداری دلار، اظهار داشت: خرید و نگهداری دلار بدون دلیل و با هدف اخلال در بازار ارز جرم محسوب می‌شود،وی با بیان اینکه این طرح در راستا و مشمول قانون مبارزه با اخلالگران ارزی است، تصریح کرد: افرادی که اقدام به خرید و فروش ارز و دلار می‌کنند شناسایی و افراد خارج از این امر، با برخورد قضایی مواجه می‌شوند و حتی اصرار و اقدام به این امر حکم افساد فی‌الارض بودن را برای آنان صادر می‌کند.

اعدام شکارچی دختران شرق تهران در ملاءعام

علی"، 24 ساله که در سال‌ 84 اقدام به شکار تعدادی از دختران شرق تهران و تجاوز و قتل حداقل دو نفر از قربانیانش کرده بود، سحرگاه امروز چهارشنبه(25 بهمن) در حوالی چهارراه نظام‌آباد تهران و در ملاء عام به دار مجازات آویخته شد.





آخرين اخبار دادگاه "مهدي هاشمي" از زبان وكيل وي

وكيل مهدي هاشمي با اشاره به شکایت خانواده هاشمی از حمید رسائی گفت: شکایت خانواده هاشمی از حمید رسائی به دادسرای ویژه روحانیت تحویل داده شده است.





 
"موقوفه‌خواري" تهديدي جدي در مساله وقف است


يك وكيل دادگستري گفت: اداره اوقاف و مقام ولايت در موقوفات عام وظيفه دخالت دارند و حتي اگر متولي را واقف تعيين و نحوه نصب متوليان بعدي را مشخص کرده باشد، اداره اوقاف مي‌تواند در صورت اختلاف وارد عمل شود.





انتهاي پيام/
برچسب ها: گزارش ، هفنه ، قضا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار