بهره برداری از مسیر جدید گردنه زاغه

با اجرای عملیات ساماندهی و بهسازی مسیر سخت گذر زاغه در محور ارتباطی خرم آباد - بروجرد و حذف نقاط پرحادثه و خطرآفرین آن، بهره برداری آزمایشی از این مسیر آغاز شد.

به گزارش گروه استانهاي باشگاه خبرنگاران ،مدیر روابط عمومی راه و شهرسازی استان لرستان با اعلام این خبر گفت:: پروژه اصلاح و حذف نقاط پرحادثه این مسیر از طریق احداث واریانتی به طول ۱۰ کیلومتر از سال ۸۸ آغاز شده است.

محسن محمدپور با اشاره به اینکه برای اجرای این طرح بیش از ۲۳۰ میلیارد ریال اعتبار هزینه شده، اظهار کرد: در طول مسیر ۱۰ کیلومتری بهسازی شده، ۳۰ دستگاه پل با دهانه دو تا پنج متر و سه دستگاه پل زیر گذر با دهانه ۱۰ متر احداث شده است.
مدیر روابط عمومی راه و شهرسازی استان لرستان با بیان اینکه عرض این مسیر به ۲۴ متر افزایش یافته است، گفت: آسفالت این محور به صورت سه لایه و حجم خاکریزی و خاکبرداری پروژه نیز یک میلیون و ۲۰۰ و یک میلیون و ۴۰۰ هزار متر مکعب بوده است.
محمدی پور گفت: این طرح در قالب ساماندهی و رفع نقاط پرحادثه محورهای ارتباطی اصلی استان لرستان اجرا شده که موجب تسهیل در امر تردد و روان سازی ترافیک عبوری محورهای ارتباطی استان خواهد شد.
مدیر روابط عمومی راه و شهرسازی استان لرستان خاطرنشان كرد : پروژه ساماندهی و بهسازی مسیر سخت گذر زاغه همچنین زمینه حذف حدود ۷۰ درصد از پیچ های با شعاع کم و شیب های تند مسیر را فراهم کرده است./ا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.