هشدار منابع نظامی صهیونیستی نسبت به آغاز انتفاضه سوم

منابع نظامی صهیونیستی هشدار دادند، در صورتی‌که سفر رئیس جمهوری آمریکا به سرزمین‌های اشغالی [اسرائیل] با نتایج مثبتی همراه نباشد، رژیم صهیونیستی به آغاز «انتفاضه سوم» فلسطینیان مواجه خواهد بود.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران، روزنامه فرامنطقه‌ای القدس العربی، با وجودی‌که «محمود عباس»، رئیس تشکیلات خود گردان فلسطینی بارها اظهار کرده است که اجازه نخواهد داد، انتفاضه دیگر در سرزمین‌های اشغالی شکل بگیرد، با این حال محافل تصمیم‌گیری در رژیم صهیونیستی به ویژه مسئولان دو دستگاه امنیتی و سیاسی این رژیم به شدت نسبت به این موضوع هشدار می‌دهند.
این منابع از یک سو با اشاره به افزایش آنچه آن را اقدامات خشونت‌آمیز توسط فلسطینیان خوانده‌اند و از سوی دیگر ناتوانی تشکیلات خود گردان فلسطینی درسرکوب این اعتراض‌ها ناظران رژیم صهیونیستی را به این باور نزدیک کرده‌ است که تل‌آویو در آستانه انتفاضه‌ای دیگر قرار دارد.
این درحالی است که همین منابع تاکید می‌کنند که برخی مناطق کرانه باختری برای سومین روز متوالی شاهد رویارویی‌های شدید و خشونت آمیز بین تظاهرکنندگان فلسطینی با نظامیان رژیم صهیونیستی است.
همچنین منابع نظامی ارشد رژیم صهیونیستی تاکید کرده‌اند که منطقه در آستانه مرحله جدیدی از خشونت‌ها و درگیری‌ها و رویارویی‌ها قرار دارد و شرایط حاکم بر سرزمین‌های اشغالی شباهت بسیاری به شرایط پیش از آغاز انتفاضه الاقصی در سپتامبر سال 2000 دارد.
این باور در میان دستگاه نظامی صهیونیستی وجود دارد که عواملی چون توقف روند سازش، رکود اقتصادی و نبود افق‌های روشن پیش روی فلسطینیان و قضیه فلسطینی، فلسطینیان کرانه باختری را به انتفاضه‌ای دیگر سوق می‌دهد.
مسئولان نظامی و امنیتی رژیم صهیونیستی هشدار می‌دهند، در صورتی‌که سفر «باراک اوباما»، رئیس جمهوری آمریکا که قرار است، در آستانه بهار مصادف با 30 اسفند به سرزمین‌های اشغالی انجام شود، با موفقیت و نتایج مثبت برای فلسطینیان همراه نباشد و زمینه آغاز مذاکرات بین دو طرف فلسطینی و اسرائیلی را هموار نکند، این انتظار وجود دارد که اوضاع نه تنها در کرانه باختری بلکه در مرزهای جنوبی سرزمین‌های اشغالی با حماس و در مرزهای شمالی سرزمین‌های اشغالی با حزب الله رو به وخامت بگذارد.
در همین راستا همین منابع نظامی افشا کردند که ژنرال «بینی گانتس»، رئیس ستاد مشترک ارتش اسرائیل در این اواخر نشست‌های امنیتی ویژه‌ای را برای بررسی اوضاع جاری در کرانه باختری و نحوه تعامل تل‌آویو با این اوضاع برگزار کرده و در جریان این نشست‌ها تاکید کرده است که شرایط لازم برای آغا انتفاضه‌ای جدید در کرانه باختری فراهم و مهیا شده است.
منبع: تسنیم
برچسب ها: فلسطین ، انتفاضه ، وبگردی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.