افتخار جهرمی در جشن استقلال کانون وکلای دادگستری مرکز

وكيل بايد بدون نگراني و ترس به وظيفه خود عمل كند

رئیس کانون وکلای دادگستری مرکز گفت: حضور در جلسه دادرسی و دفاع از موکل ظاهرا دفاع است، ولی روح وکالت آن است که وکیل بتواند بدون نگرانی و ترس از فشار به وظیفه خود عمل کند.

به گزارش خبرنگار حقوقی قضایی باشگاه خبرنگاران، "گودرز افتخار جهرمی" در مراسم جشن استقلال کانون وکلای دادگستری مرکز اظهارداشت: استقلال کانون وکلا یکی از ثمرات قانون در دوران حکومت ملی است استقلال وکیل بدون استقلال کانون امکان پذیر نیست.

رئیس کانون وکلای دادگستری مرکز ادامه داد: حضور در جلسه دادرسی و دفاع از موکل ظاهرا دفاع است، ولی روح وکالت آن است که وکیل بتواند بدون نگرانی و ترس از فشار به وظیفه خود عمل کند.

وی با بیان اینکه استقلال وکیل هنگامی تأمین می‌شود که وابسته به کانون مستقل باشد، تصریح کرد: استقلال کانون و وکیل صرفا صنفی نیست بلکه مبتنی بر مصلحت اجتماعی و لازمه اجرای صحیح قانون است.

افتخار‌جهرمی گفت: استقلال وکیل در دفاع موثر وی سازو‌کاری برای تضمین دادرسی عادلانه و منصفانه است.

وی با تأکید بر اسناد بین‌المللی و منطقه‌ای اظهار داشت: در اسناد منطقه‌ای، حقوق بشر، و اساسنامه دیوان کیفری بین‌المللی مسئله استقلال وکیل مورد تأکید است.

وی افزود: هدف از استقلال وکیل و کانون اجرای صحیح قانون و دادرسی عادلانه است که نفع آن برای حکومت و مردم است.

رئيس كانون وكلاي مركز با اشاره به لایحه جامع وکالت خاطرنشان كرد: مواردی از این لایحه استقلال کانون وکلای دادگستری را مورد خدشه قرار داده است که کمیسیون فرعی لوایح دولت این موارد را حذف کرد، امیدواریم که در کمیسیون اصلی لوایح دولت و کمیسیون حقوقی قضایی مجلس شرایط در نظر گرفته شده برای کانون وکلا بهتر شود.

انتهاي پيام/
برچسب ها: کانون ، وکلای ، دادگستری ، مرکز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار